Kysymys

Saunalahti Koti: 2Mbps yhteys kaikilla herkuilla 29 euro/kk

  • 9 kesäkuu 2008
  • 21 kommenttia
  • 2664 katselukerrat

Kodin yhteydet kerralla kuntoon, vain 29 /kk

Laita kotisi yhteydet kerralla kuntoon, nyt saat nopean kahden megan nettiyhteyden ja monipuolisen paketin lisäpalveluita ennenkuulumattoman edulliseen yhteishintaan!

Saunalahti Koti sisältää seuraavat palvelut:

Nopea ADSL-laajakaistaliittymä 2/1 Mbit/s
Nettipuhelin-liittymä, joka sisältää ilmaiset puhelut toisiin Nettipuhelimiin, kaikkiin Saunalahden GSM-liittymiin ja kotimaan lankaliittymiin (3000 min/kk)
Iso G -verkkolevy - mahtavat 50 Gt tallennustilaa netissä, kuvagalleria, varmuuskopiointi ym.
Wippies HomeBox - erittäin monipuolinen ADSL-modeemi, jossa mukana mm. langaton kotiverkko vierailijaverkolla, palomuuri, nettikameratuki, verkkolevypalvelin, tulostinpalvelin, 4 Gt sähköposti jne.

Saat kaiken tämän uskomattoman edullisesti, vain 29 /kk. Se on vähemmän kuin tavallisen 2M-laajakaistan hinta! Saunalahti Koti on 24 kk määräaikainen sopimus, ja se on tilattavissa rajoitetun ajan, 30.6.2008 asti.

21 kommenttia

Pystyykö päivittämään tuohon jos on jo IsoG, wippies homebox ja 2/1MB ADSL? Ja entä jos on jo joku määräaikainen adsl sopimus?

Pystyykö päivittämään tuohon jos on jo IsoG, wippies homebox ja 2/1MB ADSL? Ja entä jos on jo joku määräaikainen adsl sopimus?


Kyllä voi, määräaika alkaa tällöoin alusta.

/ panu.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Onko näillä päivityksillä tarkoitus hämärtää vanhoilta käyttäjiltä raja, milloin sitten häviää kotisivutilat ja sähköpostit?
Tarkoittaako nykyinen kierre sitä, että jossain vaiheessa, kun luopuu adsl -liittymästä, mutta on muita asiakkuuksia, niin häviää kotisivutilat ja sähköpostit? Tällöin liittymää ei voi enään pudottaa Monitason perustasoon ilman adsl -liittymää, johon tuli taannoin nostettua?
Hieman OT:

Niille jotka on jo saaneet itsensä FACEBOOKiin niin siellä on oma WIPPIES yhteisö tehty http://www.facebook.com/wall.php?id=4356231586#/group.php?gid=16433277901 ' TARGET='_blank. 🙂 Ei muuta kuin joukolla liittymään 🙂
Sellainen kysymys tuli mieleen, saako tuon liittymän myös ilman wippies homeboksia jos sellainen jo löytyy?
Itse kysyisin tuosta Saunalahti Kodin avausmaksusta, kun eilen tilasin liittymän ja tein tunnistuksen verkkopankin kautta niin oma.saunalahti.fissä näkyvässä sopimuslomakkeessa näkyi avausmaksuna 0 euroa, mutta nyt kun katson uudestaan sopimuslomaketta niin siellä lukeekin avausmaksu 78 euroa. Eli onko tuossa liittymässä nyt sitten avausmaksu oikeasti?
Okei, asia selvä 🙂
:-

Tilasin 18.6. tuon kotiliittymän, tai siis päivityksen vanhaan 1M/1M saunalahti ADSL:ään.

Saunis lähetti heti perään tilausvahvistuskaavakkeen jonka faksasin takaisin heti juhannuksen jälkeen.

Tänään tuli liittymäsopimus allekirjoitettavaksi KOTITOTAALI-liittymää varten, hinta 38,-/kk ja sisältää dikipoksia yms.. EN mielestäni tällaista ole tilannut

Eikä asiakaspalvelu vastaa, vasta sinne pariin otteeseen puolisen tuntia jonottaneena.  Pikkasen harmittaa tuollainen toiminta.. :-[

EDIT: Nyt sain aspaan yhteyden. Heillä ei kuulemma ole tuon Koti-liittymän liittymäsopimuksia, niin lähettävät Koti-totaali-liittymäsopimuksen. Sanoisin että mielenkiintoista toimintaa..
Joo, vähän saman suuntaisia kokemuksia kuin "Koolilla"...

Tilasin Saunalahden Koti-liittymän 29.6.. Liittymä oli tarkoitus ottaa vaimon nimiin, koska vanha Elisan ADSL on myös hänen nimissään, jolloin oletuksena siirto vanhasta uuteen onnistuisi kaikkein kivuttomimmin. Laskun maksajaksi laitoin itseni (-> maksuton paperilasku "vanhoille asiakkaille"). Oletus asian sujuvuudesta meni hieman "reisille"...

9.7. vaimolle tuli txtari, ettei ADSL-yhteyden hankinta / siirto vanhasta uuteen onnistu, koska vanha liittymä on eri henkilön nimissä kuin uusi. Pyydettiin "olemaan pikaisesti yhteydessä" Saunalahden asiakaspalvelunumeroon (09 4243 0810). No.........tähän numeroon on nyt vuorotellen soiteltu kuukauden verran, varsin huonolla menestyksellä. "Jonotusaika on poikkeuksellisen ruuhkan takia n. 10 minuuttia"......."Jonotusaika on poikkeuksellisen ruuhkan takia yli 10 minuuttia" jne..........

Lisäksi Saunalahden www-sivujen kautta on laitettu 4 kertaa viesti asian selvittämiseksi, mutta asiakaspalvelu vaikenee...........yhtä vastaanottokuittausta lukuunottamatta. Posti kyllä toi Wippies-boxin, mutta sitten jälleen syvä hiljaisuus. Oma.saunalahti.fi-sivujen mukaan yhteys on käytössä, mutta siihen tietoisuus ko. yhteydestä sitten jääkin.

Kunnes viime viikon perjantaina ilmestyi postin mukana kirje Saunalahdelta. Mieli jo kirkastui, että alkaakin jo lopulta tapahtua jotain, mutta.........kirje sisälsi laskun ko. ADSL-liittymästä ajalta 29.6. - 28.8.!!!!! Eli asiakaspalvelun mukaan liittymän hankinta EI onnistu, mutta laskutus onnistuu kyllä!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Jäänkin mielenkiinnolla odottamaan palvelun tarjoajan / hänen edustajansa kommentteja / yhteydenottoa asiaan liittyen. Yhteystiedot teillä kyllä siellä on kahden gsm-liittymän sekä ko. Koti-liittymän tiedoissa. Jos tieto asiasta kulkisi tätä kautta perille, kun tuntuu muut yhteydet (puhelin & nettiasiakaspalvelu) olevan "poikkeuksellisen" ruuhkan takia tukossa. Ja palvelun tilaajana pidätän oikeuden olla maksamatta kyseistä laskua ennen kuin on jotain mistä maksaa.

t: maksava(ko?) asiakas 16954837
Onko nimim. "plehti" ym. Saunalahden asiakaspalveluhenkiset työntekijät lomalla vai siirretty muihin tehtäviin, kun ei tunnu asiasta vieläkään kuuluvan mitään? Nyt on kaikki modernit kanavat (puhelin, sähköposti, nettilomake, faksi) käytetty asian eteenpäin viemiseksi, tuloksetta. Jäljellä taitaa olla enää paikan päällä käynti...

"Kodin yhteydet kerralla kuntoon, vain 29 /kk" ::) just joo....
Käyttäjätaso 2

Onko nimim. "plehti" ym. Saunalahden asiakaspalveluhenkiset työntekijät lomalla vai siirretty muihin tehtäviin, kun ei tunnu asiasta vieläkään kuuluvan mitään? Nyt on kaikki modernit kanavat (puhelin, sähköposti, nettilomake, faksi) käytetty asian eteenpäin viemiseksi, tuloksetta. Jäljellä taitaa olla enää paikan päällä käynti...

"Kodin yhteydet kerralla kuntoon, vain 29 /kk" ::) just joo....


Ainakin netin mukaan Panu olisi vielä hommissa...
https://[url=http://www.elisa.fi/ir/popup_document.cfm ? t=1&o=1230.00&did=12466[/url]
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vissiin Panu oli heinäkuussa lomalla muutaman viikon.
Käyttäjätaso 3
Nyt alkaa olla viimeiset hetket tilata edistyksellinen ADSL paketti Saunalahdelta, mikäli ei satu asumaan "kasvukeskuksessa".

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2856 ' TARGET='_blank

😢
Käyttäjätaso 2

Nyt alkaa olla viimeiset hetket tilata edistyksellinen ADSL paketti Saunalahdelta, mikäli ei satu asumaan "kasvukeskuksessa".

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2856 ' TARGET='_blank

:'(


Alla olevasta linkistä lisätietoa asiasta...

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=34420&tyyppi=1 ' TARGET='_blank
"Kasvukeskuksiin" 😠 >:(
Elisa joko uskoo uudistuvan 3G-verkkonsa mullistavan koko laajakaistamarkkinat tai operaattorit jakavat
markkinat hinnoittelemalla paikallisyhteydet siten, ettei toisen verkkoon kannata mennä, puolin ja toisin.
Kiistely paikallisyhteyksien hinnoista ja toimitusaikatauluista on jatkunut Suomessa 10 vuotta. Kyse on siitä, että paikalliset operaattorit vuokraavat kaistaa muille operaattoreille. Elisa on monilla alueilla haastaja, jossa sillä ei ole omaa verkkoa. Hallitsevassa asemassa se on pääkaupunkiseudulla, jossa muut operaattorit ovat taas syyttäneet vastaavasti Elisaa hidastelusta ja ylihinnoittelusta.

Olisi kilpailuvirastolla töitä, mutta sehän onkin monopoliensuojeluvirasto, joka käyttää resurssinsa
pienempien yrittäjien kiusaamiseen, esim kananmunien vienti jne..... >:(
Hieman ihmetyttää verkkovuokrat, sillä meillä päin verkot ovat Soneran ja halvimmat adsl;t löytyvät
normaalisti kuitenkin finnet-klubiin kuuluvalta operaattorilta.
SL;n Kotitotaali ja Koti saattaa paikasta riippuen jäädä halvemmaksi, ja juuri kun ehdin kehua, että SL
on tasapuolinen yhtenäisellä hinnoitelulla (lähes) koko maassa (lukuunottamatta reviiriä).

Onneksi Kotitotaaliani on jäljellä ainakin vielä 726 päivää, ajoitus kohdallaan  ;D

[
Onnistuukos päivitys tähän 8/1 12kk sopimuksella olevasta liittymästä?
Tähän täytyy kritisoida Saunalahden asiakaspalvelun töppejä.

Alkuperäisen suunntielman mukaan halusin tilata Saunalahdelta jo olemassa olevalle asiakasnumerolleni adsl-koti liittymän. No, kävi niin, että nämä Saunalahden hienot nettitilausjärjestelmät antoivat aina vain "hetkellinen virhe, yritä myöhemmin uudelleen"-viestiä. No eipä hätää, jonotan Saunalahden aspaan ja pyydän tätä kautta hoitamaan tilauksen kuntoon. Mainitsen monta kertaa että muutan asuntoon johon netin tilaan vasta parin viikon päästä ja tämä oli aspan mielestä ok.

No aikaa kuluu ja saan sopimuksen allekirjoitettavaksi. Kuluu viikko ja saan tekstarilla arvioidun aikataulun. Kuluu toinen viikko ja saan tekstarin että liittymä on toimitettu. Päivää myöhemmin saan viestin, että osoitetiedot maistraatin kanssa eivät täsmää ja sopimusta ei voida toimittaa. Taas jonottamaan aspaan puhelimella ja selviää että wippies modeemia ei voitu toimittaa mutta netti toimii. Saan asiat kuntoon ja tiedustelen vielä voip-palvelun perään ja aspa lupaa laittaa jotain papereita allekirjoitettavaksi.

Wippies box tuli muutaman päivän päästä. Tässä vaiheessa sain ensimmäistä kertaa saunalahden tunnukset käteeni. Huomaan että yrityksestäni huolimatta aspa on munannut homman ja tehnyt adsl-liittymälle oman asiakasnumeron ja tunnukset. Ketuttaa. No ei se hirveästi haittaa.

Tilanne tällä hetkellä eli noin viikko myöhemmin. Voipista ei ole kuulunut mitään. Huomasin myös että Iso-G verkkolevyä ei ole kytketty palveluuni. Lähetin sähköpostia asiasta aspaan kun kyllästyin jonottamaan. Onhan sitä ihmisellä muutakin tekemistä kun roikkua 20min puhelimessa odottamassa että täti/setä vastaa. Saa nähdä vastataanko internetlomakkeeseen ollenkaan?

Hymyilyttää tässä vaiheessa aspan toiminnan perusteella kun saunalahdelta luin jostain että: "saunalahdella edelleen tyytyväisimmät asiakkaat" tai jotain vastaavaa. Minulta ei ainakaan tämän perusteella tule kovin hyviä pisteitä.

Odotan tilanteen kehittymistä.
Jo 11 päivää kulunut siitä kun lähetin netistä reklamaation. Nauratti tuo saunalahden laskun mukana tullut asiakastiedote jossa sanottiin "hoida asiasi netissä niin säästämme rahaa". Just joo. Rahasta en tiedä mutta hermot menee. Ja mistäköhän on tempaistu "pavelupyyntonne vastaanotettu" viestin "keskimääräinen käsittelyaikamme on tällä hetkellä: 3 päivää" teksti. Kai pitää kohta taas tarttua luuriin, soittaa maksulliseen asiakaspalveluun ja yrittää selvittää tilanne ja haukkua nettiasiakaspalvelu.

Jos joku sauniksen foorumin ylläpitäjä tätä lukee niin kuulisin mielelläni selityksiä miksi asiat ovat näin pahasti pielessä. Toisaalta kun tätä palstaa olen lukenut niin tämmöisissä hankalissa tilanteissa taitaa foorumin ylläpitäjät enemmän loikkia häntä koipien välissä puskaan (eli ovat hiljaa ja välttelevät ketjua ja kysymystä).

Ne jotka tätä vuodatusta lukevat niin tahdon selventää sen verran että minulla ei ole saunalahden tuotteita vastaan mitään (paitsi adsl-liittymän hinta on minusta vielä hieman turhan korkea) päin vastoin tilaamani tuotteet ovat pelanneet hienosti. Asiakaspalvelu on vain syvältä. No tuotehan tuo asiakaspalvelukin on toisaalta mutta kuitenkin...
Kyllästyin odottamaan vastausta ja jonotin 20min saunalahden aspaan. Homma selvisi ja sain vielä jopa hyvityksen kuukausimaksuistakin.

Toisaalta vielä tänä päivänäkään ei ole tullut mitään vastausta saunalahdelta sähköpostin kautta. Eli hurraa sähköpostia hoitavalle aspan porukalle.

No huonot kokemukset valitettavasti jatkuvat:

Olen halukas tilaamaan liittymän mukana tulleeseen IsoG-verkkopalveluun php-tuen. Yrittäessäni ajaa php-tiedostoa palvelimella niin tulee sivu, jossa käsketään aktivoimaan palvelu oma.saunalahti.fi kautta.

No yllätys yllätys, tätä aktivointisydeemiä ei löydy vaikka selasin kaikki linkit oma.saunalahti.fi:stä läpi. No ei kun aspaan soittamaan ja jonottamaan 20min. No aspan täti oli hyvin ihmeissään, eikä tiennyt asiasta mitään, mutta lupasi laittaa asian huoltoväelle eteenpäin ja otti tiedot ylös. Sanoi että tekninen osasto ottaa sähköpostilla yhteyttä heti sillä hetkellä meneillään olleen kokouksen jälkeen.

No nyt on kulunut jo 5 päivää kyseisestä soitosta. Ja voitte arvata että mitään ei ole kertakaikkiaan kuulunut. Että ilmeisesti Saunalahteen on turha ottaa yhteyttä muuten kun soittamalla.

Eikä ole näköjään P.Lehti uskaltanut veikkausteni mukaan kommentoida edelliseen viestiini mitään. Eli vahvistaa käsitykseni, että kun on kehuttavaa tai osataan jotain vastata niin vastataan muuten ollaan pää puskassa häpeämässä ja vältellään aihetta.

Että tämmöistä tällä kertaa.
Tää tarjous tarkoitettu niin sanotusti vähäiseen käyttöön! Please, Saunis laittakaa takaisin markkinoille se KotiTotaali!!!
Silloin kun se oli en saanut sitä koska tilaus tyssäs, kun ADSL ei ollut minun nimissä. NYT HARMITTAA, kun tällä paketilla saisin kaikki viihdejutskat (videot, leffat, musiikki) kotonani toimimaan "langattomasti" (netin välityksellä: wlan + saunavisio). Sehän on lyömätön paketti! Saisin ainakin ne nykyset piuhat pois jaloista pyörimästä + nopea netti!
Miksi te ette tarjoa näitä juttuja mun kotiosoitteessa?
voisin jopa harkita vaihtavani palveluntarjoajaa jos tarjoaisitte.

Osallistu keskusteluun