Vastattu

Saunalahti Kotikuitu 100M + kapelimodeemi ei toimi

  • 12 heinäkuu 2020
  • 4 kommenttia
  • 511 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
  • Uusi keskustelija
  • 2 kommenttia

Hei! 

Otimme eilen Saunalahti Kotikuitu 100M liittymän sekä kävimme samalla ostamassa uuden kaapelimodeemin Elisan liikkeestä, jossa MAC osoite liitettiin modeemiin ja meille sanottiin, että netin pitäisi olla käyttökunnossa parin tunnin päästä kytkemisestä. Modeemissa vilkkuu UC/DS valo, mutta ONline valo ei pala. Olemme kokeilleet bootata modeemin, mutta ei näytä auttavan. Mikä avuksi?

 

T: Annika

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Rantomeister 12 heinäkuu 2020, 11:36

Hei! 

Otimme eilen Saunalahti Kotikuitu 100M liittymän sekä kävimme samalla ostamassa uuden kaapelimodeemin Elisan liikkeestä, jossa MAC osoite liitettiin modeemiin ja meille sanottiin, että netin pitäisi olla käyttökunnossa parin tunnin päästä kytkemisestä. Modeemissa vilkkuu UC/DS valo, mutta ONline valo ei pala. Olemme kokeilleet bootata modeemin, mutta ei näytä auttavan. Mikä avuksi?

 

T: Annika


Oletteko kokeilleet useampaa kuin yhtä antennipistorasiaa? Jos antennipistorasioita ei ole kuin yksi niin kuulostaa vähän sellaiselta ongelmalta, että provisiointi puuttuu edelleen kaapelimodeemilta kokonaan. Provisioinnin tilaa ei pysty täältä kurkkimaan, mutta asiakaspalvelu voi. Myös sunnuntaisin häiriöilmoituksen palvelee numerossa 010 190 240 eli tässä kohtaa suosittelen lämpimistä soittoa häiriöilmoituksiin, jotka sitten voivat tarkistaa, onko provisiointi mennyt läpi.

Tämä siis mikäli asialla on kiire (ja ei ole vieläkään lähtenyt toimimaan.) Täälläkin voi toki laittaa kaapelimodeemin CMACin omaan profiiliin sekä asiakasnumeron - vastaus tosin tulee vasta huomenna.

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1

Hei! 

Otimme eilen Saunalahti Kotikuitu 100M liittymän sekä kävimme samalla ostamassa uuden kaapelimodeemin Elisan liikkeestä, jossa MAC osoite liitettiin modeemiin ja meille sanottiin, että netin pitäisi olla käyttökunnossa parin tunnin päästä kytkemisestä. Modeemissa vilkkuu UC/DS valo, mutta ONline valo ei pala. Olemme kokeilleet bootata modeemin, mutta ei näytä auttavan. Mikä avuksi?

 

T: Annika


Oletteko kokeilleet useampaa kuin yhtä antennipistorasiaa? Jos antennipistorasioita ei ole kuin yksi niin kuulostaa vähän sellaiselta ongelmalta, että provisiointi puuttuu edelleen kaapelimodeemilta kokonaan. Provisioinnin tilaa ei pysty täältä kurkkimaan, mutta asiakaspalvelu voi. Myös sunnuntaisin häiriöilmoituksen palvelee numerossa 010 190 240 eli tässä kohtaa suosittelen lämpimistä soittoa häiriöilmoituksiin, jotka sitten voivat tarkistaa, onko provisiointi mennyt läpi.

Tämä siis mikäli asialla on kiire (ja ei ole vieläkään lähtenyt toimimaan.) Täälläkin voi toki laittaa kaapelimodeemin CMACin omaan profiiliin sekä asiakasnumeron - vastaus tosin tulee vasta huomenna.

Käyttäjätaso 1

Moikka! 

 

Kiitos paljon pikaisesta vastauksestasi :) Kokeillaanpas vielä toiseen antennipistorasiaan ja jos ei ala pelittämään, niin ollaan yhteydessä tuonne asiakaspalvelun puolelle huomenna, asialla tosiaan ei ole ihan niin kiirettä.

 

T: Annika

Käyttäjätaso 2

Moikka! 

 

Kiitos paljon pikaisesta vastauksestasi :) Kokeillaanpas vielä toiseen antennipistorasiaan ja jos ei ala pelittämään, niin ollaan yhteydessä tuonne asiakaspalvelun puolelle huomenna, asialla tosiaan ei ole ihan niin kiirettä.

 

T: Annika


Miten kävi ?

Käyttäjätaso 1

Moikka! 

 

Kiitos paljon pikaisesta vastauksestasi :) Kokeillaanpas vielä toiseen antennipistorasiaan ja jos ei ala pelittämään, niin ollaan yhteydessä tuonne asiakaspalvelun puolelle huomenna, asialla tosiaan ei ole ihan niin kiirettä.

 

T: Annika


Miten kävi ?

Moikka!

 

Soitin tänään asiakaspalveluun ja selvisi, ettei kytkentää oltu jostain syystä tehtykään Elisan liikkeessä, mutta asiakaspalvelija sai netin toimimaan jo heti puhelun aikana. Kiitos paljon kaikille täällä kommentoineille, teistä oli suuri apu 😊

 

T: Annika

Osallistu keskusteluun