Vastattu

Saunalahti Kotikuitu 50M ei toimi kuin 10M nopeudella



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

35 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
niinpä tuo näyttäis tekevän :(

kaikkea on pakko kokeilla :D

Meinaan tuo vikamaksu kuulostaa siltä että se tulee automaattisesti, koska tuo modeemi kättelee kunnolla. Ja elisa voi sillä perusteella pestä kätösensä.

Pitää varmaan laittaa tuo 50Mbit nopeus pois kun ei se toimi....

Tuohon VMG3927 mallille ei meidän kautta firmistä saa ylipäätään kun kyseistä laitetta ei meidän kautta ole ollut koskaan tarjollakaan 😕

Tuo vikamaksu tulee mikäli voimme osoittaa että vika jää asiakkaan vastuulle eli asiakkaan omiin laitteisiin, johtoihin ja kytkentöihin. Mitenkään automaattisesti se ei siis tule ja toki tilanteesta riippuen koitetaan noita hankalampiakin ongelmia saada rajattua sekä toistettua 🙂

Toki jos tuo oman modeemin toimivuus yhtään epäilyttää, niin ainahan sitä voi vielä toisen merkkisellä ja mallisella koittaa esimerkiksi ihan tilaamalla jonkun verkkokaupan kautta laitteen ja mikäli ongelma toistuu, voi tuolloin etämyynnin peruutusoikeudella laitteen palautella ja jatkaa olemassaolevalla vikatilanteen selvittelyä 🙂 Jos taas uudella testauksessa olevalla laitteella ongelmaa ei toistukaan, voi tehdä sitten päätöksiä sen suhteen että kannattaisiko se pitää itsellään 🙂
Käyttäjätaso 7
Tuohon VMG3927 mallille ei meidän kautta firmistä saa ylipäätään kun kyseistä laitetta ei meidän kautta ole ollut koskaan tarjollakaan :/

Hmmmm...

Kyllä teidän yrityspuolella tuon modeemin vianselvityksestä on juttua. Olisiko laite kuitenkin yrityspuolella Elisan valikoimissa??

https://yrityksille.elisa.fi/ohje/Vianselvitys-Zyxel-VMG3927
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Tuohon VMG3927 mallille ei meidän kautta firmistä saa ylipäätään kun kyseistä laitetta ei meidän kautta ole ollut koskaan tarjollakaan :/
Hmmmm...

Kyllä teidän yrityspuolella tuon modeemin vianselvityksestä on juttua. Olisiko laite kuitenkin yrityspuolella Elisan valikoimissa??

https://yrityksille.elisa.fi/ohje/Vianselvitys-Zyxel-VMG3927


Zyxel VMG3927 on yrityspuolella valikoimissa jo. Laite on tullut tarjolle noin kesäkuun puolivälissä.
Siis tuon laitteen(VMG3927) sain siskoltani jolle yksi teidän mahtava yritys myyjänne sen lähetti xD. Paikkaan johon tulee kuitu sisälle ja jossa on kuitu modeemi. Tuon otin testaamista varten ja näyttää toimivan parhaiten.


En tiedä mitä teitte, mutta ajattelin tuossa että teen vielä yhden resetin modeemille. Laitoin vain WLanin pois päältä ja nyt näyttää että on tähän mennessä toiminut ihan oikein tuo yhteys.

Laitoin automaattisen nopeustestin tekemään testejä 30 minuutin välein ja katellaan tuossa viikonlopun yli miten toimii.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
@MRaja - onko miten toimivuus jatkunut nyt viikonloppuna? 🙂
Viikonloppuna oli toimivuus samanlaista kuin aikaisemminkin. Eli toimi aina välillä.

Tänään kävi sitten asentaja mittailemassa ja vaihtoi kaapelin(latenssit paranivat noin 30% 19ms -> 14ms) ja lopulta vaihtoi korttia. Tämän jälkeen on näyttänyt toimivan hyvin tuo liittymä, mutta katsotaan nyt ennen kuin rupean mitään lopullista sanomaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Viikonloppuna oli toimivuus samanlaista kuin aikaisemminkin. Eli toimi aina välillä.

Tänään kävi sitten asentaja mittailemassa ja vaihtoi kaapelin(latenssit paranivat noin 30% 19ms -> 14ms) ja lopulta vaihtoi korttia. Tämän jälkeen on näyttänyt toimivan hyvin tuo liittymä, mutta katsotaan nyt ennen kuin rupean mitään lopullista sanomaan.

Minkä kortin asentaja vaihtoi?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23

Viikonloppuna oli toimivuus samanlaista kuin aikaisemminkin. Eli toimi aina välillä.

Tänään kävi sitten asentaja mittailemassa ja vaihtoi kaapelin(latenssit paranivat noin 30% 19ms -> 14ms) ja lopulta vaihtoi korttia. Tämän jälkeen on näyttänyt toimivan hyvin tuo liittymä, mutta katsotaan nyt ennen kuin rupean mitään lopullista sanomaan.
Minkä kortin asentaja vaihtoi?


Veikkaisin että kytkinportin vaihtoi talojakamossa, mutta luulen, että ongelma ei sillä ratkea pysyvästi 😞
Asentaja ei vaihtanut uutta korttia talojakamossa, vaan vaihtoi minun johtoni paikkaa toiseen kytkinporttiin.

Juu en tiedä kuinka pitkään tuo toimii, mutta voihan olla että aikaisemmassa kortissa on jotain vikaa.

Nyt on tänään toiminut tuo liittymä hyvin, mutta pitää seurata sitä ja katsoa miten se toimii.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22


Tuohon VMG3927 mallille ei meidän kautta firmistä saa ylipäätään kun kyseistä laitetta ei meidän kautta ole ollut koskaan tarjollakaan :/
Hmmmm...

Kyllä teidän yrityspuolella tuon modeemin vianselvityksestä on juttua. Olisiko laite kuitenkin yrityspuolella Elisan valikoimissa??

https://yrityksille.elisa.fi/ohje/Vianselvitys-Zyxel-VMG3927
Zyxel VMG3927 on yrityspuolella valikoimissa jo. Laite on tullut tarjolle noin kesäkuun puolivälissä.

Kappas, pitäisi varmaan seurata tarkemmin mitä tuolla puolella tapahtuu meillä 🙈 I stand corrected 😅

Asentaja ei vaihtanut uutta korttia talojakamossa, vaan vaihtoi minun johtoni paikkaa toiseen kytkinporttiin.

Juu en tiedä kuinka pitkään tuo toimii, mutta voihan olla että aikaisemmassa kortissa on jotain vikaa.

Nyt on tänään toiminut tuo liittymä hyvin, mutta pitää seurata sitä ja katsoa miten se toimii.

Kuulostaa joo tuolle että siellä on porttipaikassa ollut ongelmaa. Yleensä tuolla portin vaihdolla saadaan tuo ongelma korjattua, kuitenkin kyseessä on yksittäinen linja minkä toimivuus nojaa pitkälti siihen kuinka hyvin kortti ja siinä olevat portit yksittäin toimivat 🙂