Vastattu

SIM-kortti

  • 24 syyskuu 2020
  • 4 kommenttia
  • 416 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 1 kommentti

Uutena asiakkaana tilasin Elisan laajakaistan ja Huawein modeemin. En saa kuitenkaan yhteyttä toimimaan. Laitteet kyllä löytävät verkon nimen mutta itse yhteys ei muodostu. 

Tyhmänä tässä ihmettelen että eikö modeemiin tosiaan asenneta sim-korttia lainkaan? Eihän minulla sellaista kyllä olekaan. Tekstiviestin olen saanut että yhteys on valmis käyttöönotettavaksi.

Mietin myös, voiko vika olla seinässä olevassa puhelinpistokkeessa. En tiedä, miten sen saisi testattua. Asuntoon olemme vasta muuttaneet. 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 24 syyskuu 2020, 10:33

Kyseessä on kiinteä laajakaista, modeemi: Huawei DG8245W2. Minulle selvisi ettei laitteeseen tarvita sim-korttia. 


Ok.

Sitten on vielä tarkistettava esim. saatavuushaulla kuten edellä neuvottiin onko kyseessä ADSL , VDSL vai ethernet liitäntä.

Huawei DG8245W2 tukee kaikkia kolmea eri versiota.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/huawei-dg8245w2/

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Uutena asiakkaana tilasin Elisan laajakaistan ja Huawein modeemin. En saa kuitenkaan yhteyttä toimimaan. Laitteet kyllä löytävät verkon nimen mutta itse yhteys ei muodostu. 

Tyhmänä tässä ihmettelen että eikö modeemiin tosiaan asenneta sim-korttia lainkaan? Eihän minulla sellaista kyllä olekaan. Tekstiviestin olen saanut että yhteys on valmis käyttöönotettavaksi.

Mietin myös, voiko vika olla seinässä olevassa puhelinpistokkeessa. En tiedä, miten sen saisi testattua. Asuntoon olemme vasta muuttaneet. 

 


Mikä laajakaista tarkkaanottaen on kyseessä (kiinteä vai mobiili) ja mikä on sen modeemin tarkka tyyppi??

Käyttäjätaso 1

Uutena asiakkaana tilasin Elisan laajakaistan ja Huawein modeemin. En saa kuitenkaan yhteyttä toimimaan. Laitteet kyllä löytävät verkon nimen mutta itse yhteys ei muodostu. 

Tyhmänä tässä ihmettelen että eikö modeemiin tosiaan asenneta sim-korttia lainkaan? Eihän minulla sellaista kyllä olekaan. Tekstiviestin olen saanut että yhteys on valmis käyttöönotettavaksi.

Mietin myös, voiko vika olla seinässä olevassa puhelinpistokkeessa. En tiedä, miten sen saisi testattua. Asuntoon olemme vasta muuttaneet. 

 

Tarkista osoitehaulla on kotiisi saatavissa kiinteää liittymää.

https://elisa.fi/kauppa/nettiliittymat/kiinteat-laajakaistat

Huaweit on mobiilille tarkoitettuja ja tarvitsevat nettiliittymä sopimuksen ja SIM kortin.

SIM kortti voi olla myös valmiina modeemin sisällä.

Kyseessä on kiinteä laajakaista, modeemi: Huawei DG8245W2. Minulle selvisi ettei laitteeseen tarvita sim-korttia. 

Käyttäjätaso 7

Kyseessä on kiinteä laajakaista, modeemi: Huawei DG8245W2. Minulle selvisi ettei laitteeseen tarvita sim-korttia. 


Ok.

Sitten on vielä tarkistettava esim. saatavuushaulla kuten edellä neuvottiin onko kyseessä ADSL , VDSL vai ethernet liitäntä.

Huawei DG8245W2 tukee kaikkia kolmea eri versiota.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/huawei-dg8245w2/

Osallistu keskusteluun