Smart-tv ei löydä enää langatonta verkkoa
En saa enää Netflixiä enkä YleAreenaa toimimaan Smart-tv:n kautta. Vika on ollut useamman päivän.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Oliko tarkoitus kertoa tämä foorumin lukijoille. Vain onko tarkoitus saada tähän ongelmaan apujakin ? :)
Jos apuja haet, niin ainakin seuraavaa tietoja olisi hyvä:
1. Toimiiko netti joltakin muulta laitteelta (kyllä/ei)
2. Onko TV- yhdistetty reittimeen Wlanin vain ethernet- kaapelin kautta ?
- Onko Wlan salasana oikein / toimiiko Ethernet- johto > onko kokeitu toisella ?
3. Onko TV:n nettiasetukset kunnossa ?
- Onko DHCP päällä ?
- Saako TV- IP osoitteen ?
- Toimiiko jokin muu nettiä käyttävä ohjelma TV:ssä (vaikka TV:n www- selain) ?
- TV:n malli ja merkki ?
T: Tuokki
Jos apuja haet, niin ainakin seuraavaa tietoja olisi hyvä:
1. Toimiiko netti joltakin muulta laitteelta (kyllä/ei)
2. Onko TV- yhdistetty reittimeen Wlanin vain ethernet- kaapelin kautta ?
- Onko Wlan salasana oikein / toimiiko Ethernet- johto > onko kokeitu toisella ?
3. Onko TV:n nettiasetukset kunnossa ?
- Onko DHCP päällä ?
- Saako TV- IP osoitteen ?
- Toimiiko jokin muu nettiä käyttävä ohjelma TV:ssä (vaikka TV:n www- selain) ?
- TV:n malli ja merkki ?
T: Tuokki
Jos televisio yhdistyy langattomaan / langalliseen verkkoon, mutta kyseiset sovellukset eivät siltikään toimi, voi hyvinkin olla, ettei niiden enää kuulukaan toimia.
Näin voi käydä "iäkkäämpien" älytelkkareiden kanssa. Syy on se, että kun palveluntuottajat päivittelevät ohjelmistojaan jää näistä monesti tuki pois joltain vanhemmalta laitevalmistajan ohjelmistoversiolta. Tämä taas näkyy käyttäjälle toimimattomana sovelluksena. Ajan mittaan lista tällaisista sovelluksista vain pitenee.
Näin voi käydä "iäkkäämpien" älytelkkareiden kanssa. Syy on se, että kun palveluntuottajat päivittelevät ohjelmistojaan jää näistä monesti tuki pois joltain vanhemmalta laitevalmistajan ohjelmistoversiolta. Tämä taas näkyy käyttäjälle toimimattomana sovelluksena. Ajan mittaan lista tällaisista sovelluksista vain pitenee.
Kiitos paljon vastauksista, en ehdi jonotelemaan tukipuhelimessa, joten ajattelin kysäistä neuvoja täältä. TV on Samsung SmartTV, ostettu kesällä 2014, joten ei kait se vielä kovin vanha ole ;-)
Wlan toimii kodin muissa laitteissa mutta ei TV:ssä. Eikä se siis yhdisty verkkoon enää vaikka kuinka buuttaan laitteita. Nyt kun Tuokki sitä kysyi, huomasin, ettei TV löydä enää IP-osoitetta jostain syystä. TV on siis kytketty WLANIn kautta reitittimeen.
Wlan toimii kodin muissa laitteissa mutta ei TV:ssä. Eikä se siis yhdisty verkkoon enää vaikka kuinka buuttaan laitteita. Nyt kun Tuokki sitä kysyi, huomasin, ettei TV löydä enää IP-osoitetta jostain syystä. TV on siis kytketty WLANIn kautta reitittimeen.
Wlan toimii kodin muissa laitteissa mutta ei TV:ssä. Eikä se siis yhdisty verkkoon enää vaikka kuinka buuttaan laitteita. Nyt kun Tuokki sitä kysyi, huomasin, ettei TV löydä enää IP-osoitetta jostain syystä. TV on siis kytketty WLANIn kautta reitittimeen.
Mulla on Samsungin 2012 malli ja siinäkin toimii (vielä) kaikki mainitsemasi sovellukset. Joten en usko, että tässä on nyt siitä kyse vaikka DJ_God:n kertoma skenaario on hyvinkin mahdollinen vähän vanhemmissa laitteissa.
Onko WLAN:n salasana muuttunut tai onko TV:n päästä laitettu vahingossa IP- osoitteen asetukset kohtaan kiinteä IP eikä DCHP.
Jos oikein kaukaa hakee, niin Mirai- haittaohjelma on häirinnyt yhteyksiä (jummittanut modeemeja). Tämä pitäisi kuitenkin näkyä kaikisssa yhteyksissä ei vain ÄlyTV:n osalta. Ilmeisesti varsinkin Zyxelit ovat olleet tulilinjalla. Kannattaa tarkistaa modeemi. Ilmeisesti se minua ärsyttävä kaiken korjaava keino. Eli modeemin resetointi tehdas asetuksille karkoittaa Mirain- haitakkeen, jos on modeemissa.
T: Tuokki
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi