Kysymys

SSID:n ja verkon salasanan vaihto


Terve!

Valitettavasti en löytänyt sivuiltanne kurantteja ohjeita SSID ja salasanan vaihtoon. Joistain löytämistani ohjeista huomasin että minun pitäisi vaihtaa nuo kyseiset omaSaunalahti palvelun kautta. Ohjeissa neuvottiin tarkasti ottaen näin:

"

  1. Jos olet saanut modeemisi Saunalahden laajakaistaliittymän mukana, kirjaudu OmaSaunalahteen
  2. Klikkaa vasemman laidan päävalikosta Laajakaista ja internetpalvelut -otsikon alta Päätelaitteen asetukset -linkkiä
  3. Näkyviin tulee Kotiboksin hallinta -otsikolla oleva taulukko, klikkaa laiterivin lopussa olevaa Muokkaa-painiketta
  4. Klikkaa Langattoman verkon asetukset (WLAN) -osiosta Näytä / piilota -linkkiä avataksesi WLAN-asetukset
  5. Muuta Verkon nimi (SSID), Verkon salaustyyppi sekä WLAN radiokanava -kenttiin verkon nimi, salaustyyppi ja kanava haluamiksesi ja klikkaa Tallenna-painiketta sivun alaosasta"
Nyt ongelmana siis on että kohdan kaksi jälkimmäistä linkkiä ei ole olemassa. Eli Päätelaitteen asetuksiin en pääse.

Lisäksi http://192.168.100.1 linkki on koluttu läpi, sieltä ei voi muuttaa SSID:tä.

Eli siis kysymys onko elisan kanssa SSID:n vaihtaminen aina näin tuskaista? ja kuinka homma hoidetaan?

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Mikä modeemi sinulla on?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tervetuloa Palstalle
  • ? ! :)

    Täältä löydät ohjeet eri modeemiemme asetuksiin ja ohjeet kuinka niitä pääsee muokkaamaan. OmaSaunalahteen ei enää tarvitse mennä, asetuksia voi muuttaa joko OmaElisasta tai modeemin paikallishallinasta selaimen kautta. Se, kumpaa kautta asetuksia muutetaan, riippuu modeemin mallista. 🙂
  • Itse asiassa sama ongelma ja yllä oleva ei ratkaise kyseistä ongelmaa.
    Vastaukseksi on linkitetty modeemien asetukset, mutta alkuperäinen kysyjä on nimenomaan niistätäysin samoista ohjeista jo yllä ilmoittanut, että asetuksia ei pysty muuttamaan omasaunalahden kautta (koskee siis ainakin iBoxia). Eikä asetuksia pysty vaihtamaan suoraan boxistakaan.
    Miksi vastauksena viitataan ohjeisiin, joista alkuperäisen kysyjän esimerkki on suoraan kopioitu (ja joka ei siis myöskään toimi)? Jos kerran omasaunalahdesta ei pääse enää boxin asetuksiin käsiksi, niin minkä helvetin takia ohjeet niin käskevät tekemään?
    Ei niitä asetuksia saunalahtelaisena pysty kyllä vaihtamaan omaelisan kauttakaan, kun vasemmalla laajakaistann "alta" lävähtää ruutuun ainoastaan "Ongelmia yhteydessä".
    Ei ole missään mitään valikkoa, josta pääsee käsiksi boxiin ja sitä kautta boxin salasanaan/wifi-kanavaan/verkon nimeen.
    Elisalaisia taas kehotetaan painamaan ylävalikosta joko Elisa viihde/Laajakaista, josta aseksiin pääsee, mutta saunalahtelaisena valikossa ei ole Laajakaista -valikkoa.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Yksityisviestillä käytössä olevan modeemin tiedot (malli, sarjanumero ja MAC-osoite) ja oma asiakasnumero Palstatiimille. He katsovat, että käytössä oleva modeemi on liitetty asiakkuudelle.

    Jos modeemia ei ole liitetty asiakkuudelle, ei sen asetuksia voi muokata OmaElisan kautta.
    Herää kysymys, että miksei olisi liitettynä, jos se kerran on liittymän mukana tullut vuosia sitten ja sen asetuksia on jo monet kerrat vaihdettu omasaunalahden kautta.

    Osallistu keskusteluun