Vastattu

Tuplalaajakaistan käyttöjärjestyksen muuttaminen

  • 26 kesäkuu 2016
  • 8 kommenttia
  • 368 katselukerrat

Mulla on tuplayhteys, jossa ensisijaisena kaapeliyhteys Koti603 modeemille A2100N. Varalla ja matkakäytössä 4G nettitikkumodeemi. Nyt taas on kaapeliyhteydessä pitkäkestoinen vika. Elisa pyytää pitämään kotiboxia kytkettynä vianetsinnän ajan. Kun se on käytössä, tietokoneeni pakko-ohjautuu automaattisesti vialliseen kotiboxiin avaten koneelle ADSL-modeemin esittelysivun ja estäen langattoman 4G yhteyden kytkemisen. Jotta pääsen verkkoon 4Gn avulla, pitää boxista katkaista sähköt, joka taas haittaaa sen vianetsintää.
Kai sen kytkeytymisjärjestyksen voi jossain muuttaa niin, että langaton 4G olisi ensisijaisena yhteytenä. Mutta missä ja miten?
Nyt pitää lähteä kotoa pois, jotta pääsen käyttämään internettiä!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kv36 26 kesäkuu 2016, 19:03

Tietokoneen asetukset ja/tai liitynnät on tarkasteltava osoite.



Ruosteinen kristallipalloni veikkaa, että tietokoneesi saa netin boksilta wlanin välityksellä. Kyseinen wlan-yhteys pitää poistaa käytöstä tietokoneelta.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Tietokoneen asetukset ja/tai liitynnät on tarkasteltava osoite.

Ruosteinen kristallipalloni veikkaa, että tietokoneesi saa netin boksilta wlanin välityksellä. Kyseinen wlan-yhteys pitää poistaa käytöstä tietokoneelta.
Kiitos vastauksesta. Hämmästyttävää kyllä, olin kyllä jo itsekin löytänyt sen asetusten muuttamisen Saunalahden 4G yhteyden matkapuhelinverkon sovitinasetusten muutoksista, jossa poistin wlanin käytöstä. Ja nyt homma toimii.
Viimeksi, kun oli vastaava ongelma (kaapelikatkos), niin yritin kysellä neuvoa Elisalta, mutta eipä se ketään "gurua" kiinnostanut.
Jossakin kai määritellään myös se, että kun käytettävissä on sekä langaton 4G verkko, että kotiboxin wlan-yhteys, niin kone valitsee aina sen wlanin, mutta ei koskaan 4G:tä?
Käyttäjätaso 7
Tietokoneen wlan-asetuksista voit myös määritellä, mitkä wlan-yhteydet ovat käytössä, ja mitkä niistä yhdistyvät automaattisesti ja mitkä vain manuaalisesti. Eli tietokoneen wlan voi olla päällä, kunhan se ei yhdistä automaattisesti siihen boksin verkkoon.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1

Viimeksi, kun oli vastaava ongelma (kaapelikatkos), niin yritin kysellä neuvoa Elisalta, mutta eipä se ketään "gurua" kiinnostanut.


Ymmärrän jos ei kiinnosta. On sen verran triviaalia (perusjuttuja) ongelma, että vastaus siihen löytyy googlettamalla ihan ensimmäisistä hakujen tuloksista.

Näihin samoihin kysymyksiin kun täälläkin vastailla 100+ kertaa niin ei ihme, jos vastauksia ei yhteisöperiaatteella tule.

Jos ei "jaksa" etsiä vastauksia itse, niin ainahan voi soittaa tukee ja jonottaa 40+ minuuttia tai sitten ottaa yhteyttä Elisan maksulliseen omaguru- palveluun. Sieltä vastataa nopeasti ja mielellään, kun siitä heille maksetaan palkkaakin. :S

T: Tuomas
"On sen verran triviaalia (perusjuttuja) ongelma, että vastaus siihen löytyy googlettamalla ihan ensimmäisistä hakujen tuloksista"
Juuri siksi, kun asia on ihan perusjuttuja, pitäisi Elisan asiakaspalvelun jo osata ja muistaa neuvoa tuplalaajakaistan käyttäjää varmistamaan, että se toinen yhteys toimii. Oli se toimiva sitten langaton tai langallinen. Asiakaspalvelijat eivät tätä osaa, mutta asiakkaiden oletetaan osaavan etsiä tietoa oma-aloitteisesti. Se ei ole hyvää asiakaspalvelua, josta jo palautetta annoinkin. Maksullisille guruille en halua soitella. Maksan liittymästä jo ihan tarpeeksi suurta kk-maksua. Teknisiin ongelmiin haluan neuvot kirjoitettuina, jotka ymmärrän paremmin kuin hätäisen puheen puhelimesta mahdollisella taustamelulla häirittynä. Ja missään tapauksessa en halua jonottaa puhelimessa vaikka se olisi ilmaista. Kyselypalstan tai sähköpostin vastausta voin odotella vaikka kantabaarin tiskillä olutta maistellen. Minulla ei siis ole kiire, joten puhelinjonottamisessa ei ole mitään järkeä.
Käyttäjätaso 7

Juuri siksi, kun asia on ihan perusjuttuja, pitäisi Elisan asiakaspalvelun jo osata ja muistaa neuvoa tuplalaajakaistan käyttäjää varmistamaan, että se toinen yhteys toimii. Oli se toimiva sitten langaton tai langallinen.


Kyse on tässä tapauksessa tietokoneen (Windowsin) ohjeistuksesta. Elisa ei anna ilmaiseksi ohjeita kuin heidän omista tuotteistaan. Jos tarvitset ohjeita Windowsin käytöstä niin käänny Microsoftin puoleen tai ota yhteyttä Elisan maksulliseen Omaguruun.
Käyttäjätaso 7
Kyse on tässä tapauksessa tietokoneen (Windowsin) ohjeistuksesta. Elisa ei anna ilmaiseksi ohjeita kuin heidän omista tuotteistaan. Jos tarvitset ohjeita Windowsin käytöstä niin käänny Microsoftin puoleen tai ota yhteyttä Elisan maksulliseen Omaguruun.

... jos kyseessä on Windows-kone, eikä Mac, Chrome taikka joku Linux-jakelu. Aloittajahan ei ole tästä maininnut mitään. Gurultakaan on ilmeisesti ihan turha kysellä muiden käyttöjärjestelmien apua.

Windows-koneen käyttöopastusta ja asetustensäätöä saa suunnilleen miltä tahansa atk-tukea antavalta taholta, mukaan lukien naapurinpoika ja serkunkumminkaima. Muiden käyttöjärjestelmien kohdalla saattaa joutua haeskelemaan hieman pidempään osaavaa apua.
Käyttäjätaso 7
Kyse on tässä tapauksessa tietokoneen (Windowsin) ohjeistuksesta. Elisa ei anna ilmaiseksi ohjeita kuin heidän omista tuotteistaan. Jos tarvitset ohjeita Windowsin käytöstä niin käänny Microsoftin puoleen tai ota yhteyttä Elisan maksulliseen Omaguruun.

... jos kyseessä on Windows-kone, eikä Mac, Chrome taikka joku Linux-jakelu. Aloittajahan ei ole tästä maininnut mitään. Gurultakaan on ilmeisesti ihan turha kysellä muiden käyttöjärjestelmien apua.

Windows-koneen käyttöopastusta ja asetustensäätöä saa suunnilleen miltä tahansa atk-tukea antavalta taholta, mukaan lukien naapurinpoika ja serkunkumminkaima. Muiden käyttöjärjestelmien kohdalla saattaa joutua haeskelemaan hieman pidempään osaavaa apua.


No niinhän se on. :D

Pointtini tosiaan oli , että Elisalta sitä on aika turha pyytää.

Osallistu keskusteluun