Vastattu

Turun Lausteella häiriöö edelleen, miksi ei korjattu?

  • 5 maaliskuu 2017
  • 9 kommenttia
  • 319 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Kestänyt nyt viikon, olen ilmoittanut vikailmoitus numeroon tilanteesta maanantaina 27 pv, lupasivat että päivän sisään korjattu.....

Nopeus tippunut ihan minimeihin, välillä päästi 18 megaan, muttakun pitäisi olla +50megainen 4g yhteys, tähän asti on toiminut hyvin ja vakaasti, vajaa vuoden verran asuttu tällä alueella...

Modeemissa palaa 3/5 palkkia, minä harrastan pc pelaamista multiplayereinä, ei siis riitä että nippanappa pääsee mailia lukemaan, yleensä on ollut tuo 5/5 palkkia
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 6 maaliskuu 2017, 14:25

Lausteella on yleinen häiriötilanne verkossa edelleen päällä valitettavasti ja se pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian. Tällä hetkellä siellä näyttäisi olevan alueen tukiasema kokonaan pois pelistä. Häiriökartalta löytyy myös tästä merkintä, jolloin ei laitteen viallisuutta kannata alkaa epäilemään ennen kuin tuo häiriömerkintä sieltä katoaa: https://elisa.fi/kartat/#mobile
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mobiililaajakaistoissa miniminopeus on 5Mbit/s. Kaikki sen yli on vain plussaa.

Vaikka teoreettinen maksiminopeus on 50Mbit/s, ei se tarkoita sitä, että liittymä toimisi (läheskään) jatkuvasti tuolla nopeudella.

Nopeuteen ja yhteyden laatuun vaikuttavat mm. maaston muodot, oma sijainti tukiasemaan nähden, käyttäjämäärä tukiasemalla / solussa ja jopa talon rakenteet. Myös käytettävällä taajuudella (800 / 1800MHz) on vaikutusta.

Kannattaa laittaa Palstatiimille yksityisviestiä asiasta. Kerro tarkka käyttöpaikan osoite sekä mielellään myös asiakasnumerosi. Näin Palstatiimi pystyy kurkkaamaan alueesi tukiasemien tilannetta tarkemmin.
Käyttäjätaso 1
seon todellakin madellut myös 1 megassa, ei tälläinen heittely voikyllä olla mitenkään normaali tilanne, modeemi on samassa paikassa kuin aiemmin, eikä estetä signaalin kulkua omalta osalta
Käyttäjätaso 1
tätä liittymää käytänkyllä ihan tietokoneelle, en kännykälle, tässä taloyhtiössä on niin aataminaikaiset kaapelit että niiden kautta ei tehoja paljoa irtoa, jotenka tämä ainoa järkevä vaihtoehto
Käyttäjätaso 1
voiko modeemissa ittessään olla vikaa? onhan se tietysti jo aikansa ollut käytössä, onko vastaavia tilanteita ollut tiedossa?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikä modeemi? Oletko kokeillut resetoida sitä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Lausteella on yleinen häiriötilanne verkossa edelleen päällä valitettavasti ja se pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian. Tällä hetkellä siellä näyttäisi olevan alueen tukiasema kokonaan pois pelistä. Häiriökartalta löytyy myös tästä merkintä, jolloin ei laitteen viallisuutta kannata alkaa epäilemään ennen kuin tuo häiriömerkintä sieltä katoaa: https://elisa.fi/kartat/#mobile
Ongelma jatkuu edelleen ja on jo 21. maaliskuuta..
Kauan tätä jaksaa enää..joudun pitään puhelinta flightmodessa koko talossamme Pormestarinkadulla vaan nolla tai yks palkki kuuluvuutta.
Jouduin ostamaan erillisen Mokkulan, että saan hoidettua työasioita.
Häiriökartassa ei edes ainakaan tätä kirjoittaessa ole edes mainintaa ongelmasta.. jos ei 31.3. mennessä korjaannu vaihdan liittymää. Koska arki alkanut kärsimään tästä..
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Ongelma jatkuu edelleen ja on jo 21. maaliskuuta..
Kauan tätä jaksaa enää..joudun pitään puhelinta flightmodessa koko talossamme Pormestarinkadulla vaan nolla tai yks palkki kuuluvuutta.
Jouduin ostamaan erillisen Mokkulan, että saan hoidettua työasioita.
Häiriökartassa ei edes ainakaan tätä kirjoittaessa ole edes mainintaa ongelmasta.. jos ei 31.3. mennessä korjaannu vaihdan liittymää. Koska arki alkanut kärsimään tästä..


Todella ikävää kuulla. Pahoittelen viasta johtuvaa mieliharmia 😞 Toivottavasti yhteydet alkavat taas pian toimimaan normaalisti!

Onko liittymästäsi täytetty vikailmoitusta? Sen täyttämisen myötä lähetämme tekstiviestillä lisätietoja viankorjauksesta ja sen valmistumisesta. Jos ilmoitusta ei ole vielä täytetty niin laittaisitko tarkemmat asiakastiedot meille yksityisviestillä: http://elisa.fi/palstatiimi 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Se on todellakin madellut myös 1 megassa, ei tälläinen heittely voikyllä olla mitenkään normaali tilanne, modeemi on samassa paikassa kuin aiemmin, eikä estetä signaalin kulkua omalta osalta

Elisan sopimuehdoissa todellakin lukee, että vaihteluväeluväli on 50Mbit/s liittymässä välillä 5-48Mbit/s. Mitä jos tähän ei päästä ? Jos sinullä on kytky voit päästä siitä eroon, jos pystyt todistamaan, että yhteys on pidemmän ajan (4-5 päivää) alle 5Mbit/s nopeudella. Voit toki tehdä vikalilmoituksen. Se onki sillä mitään vaikutusta on sitten toinen juttu (Viat josita operaattori tietää on toki asia erikseen). Operaattorin vaihto ei välttämättä auta, koska eri operaattorien tukiasemmat ovat usein samoissa mastoissa. Ruuhkaan operaattorin vaihto voi auttaa, mutta vain hetkellisesti. Muutkin voivat näet keksiä, että vaihtamalla paranee.

Tätä liittymää käytänkyllä ihan tietokoneelle, en kännykälle, tässä taloyhtiössä on niin aataminaikaiset kaapelit että niiden kautta ei tehoja paljoa irtoa, jotenka tämä ainoa järkevä vaihtoehto

Talonyhtiöhän olette te (jos ei asu vuoralla). Ei muuta kun asia esille yhtiökokouksessa. Jos ei ole linjasaneerausta tulossa lähiaikoina (jonka yhteydessä kannattaa myös myös tietoliikenne on syytä pistää kuntoon), niin uudet tietoliinenne linjat voi rakentaa erillisenä projektina (vaikka koteloissa rappukäytävän kautta). Tällöin tuodaan asuntoihin (LVM:n määräuksen 64- mukaan) 2- ethernet,- 1 koaksiaali ja 4- kuitukaapelia. Sitten vain yhteyssä operaattoreihin kuka tarjoaa edullsimmin kuidun ja kiinteät liittymät.

T: Tuokki

Osallistu keskusteluun