Vastattu

Uuden modeemin käyttöönotto.

  • 2 syyskuu 2018
  • 1 kommentti
  • 576 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hei,

Osaisiko joku sanoa missä vika.

Elisalla vaihdettu Modeemi ja uusittu vähän nopeuksia samalla.

Nyt ottamassa uutta modeemia käyttöön, kaikki kytketty kuten kuuluu ja wlan yhteyden saa muodostettua tietokeen tai minkä vaan vehkeen ja modeemin välille.

Modeemissa palaa DSL ja Internet yhteyden kohdalla vihreät valot kuten kuuluu mutta internet yhteyttä ei ole käyttäessä?


Kiitos, Kimmy
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 2 syyskuu 2018, 10:02

Hei kimmy ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Mikä modeemi on kyseessä?

Ensimmäisenä toimenpiteenä suosittelen resetoimaan modeemin. Tämä tapahtuu painamalla esim. avatulla klemmarilla modeemin takaa löytyvää reset -painiketta yhtäjaksoisesti 10-30sek, kunnes kaikki modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa. Modeemilla menee yleensä pari minuuttia heräämiseen, jonka jälkeen testaa yhteyttä uudelleen. Auttaako?

Jos ei, pystytkö kytkemään tietokoneen modeemiin langallisesti verkkokaapelin avulla? Toimiiko yhteys langallisessa verkossa? Jos toimii, on tuolla WLAN -puolella jotain häikkää.

Mikäli mahdollista, kannattaa myös kokeilla vaihtaa modeemin ja pistorasian välinen johto toiseen.

Mikäli yhteys ei muodostu edes langallisen verkon kautta ja ongelma toistuu toisilla kaapeleilla, suosittelen soittamaan tuonne Elisan asiakaspalveluun laitteen ääreltä. Asiakaspalvelu on näin sunnuntaisin kiinni, mutta kun kuuntelet nauhoitteen loppuun, yhdistyy puhelu vikapuolelle, josta vastaa ihminen. Numero on 010 190 240 (mpm/pvm).
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei kimmy ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Mikä modeemi on kyseessä?

Ensimmäisenä toimenpiteenä suosittelen resetoimaan modeemin. Tämä tapahtuu painamalla esim. avatulla klemmarilla modeemin takaa löytyvää reset -painiketta yhtäjaksoisesti 10-30sek, kunnes kaikki modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa. Modeemilla menee yleensä pari minuuttia heräämiseen, jonka jälkeen testaa yhteyttä uudelleen. Auttaako?

Jos ei, pystytkö kytkemään tietokoneen modeemiin langallisesti verkkokaapelin avulla? Toimiiko yhteys langallisessa verkossa? Jos toimii, on tuolla WLAN -puolella jotain häikkää.

Mikäli mahdollista, kannattaa myös kokeilla vaihtaa modeemin ja pistorasian välinen johto toiseen.

Mikäli yhteys ei muodostu edes langallisen verkon kautta ja ongelma toistuu toisilla kaapeleilla, suosittelen soittamaan tuonne Elisan asiakaspalveluun laitteen ääreltä. Asiakaspalvelu on näin sunnuntaisin kiinni, mutta kun kuuntelet nauhoitteen loppuun, yhdistyy puhelu vikapuolelle, josta vastaa ihminen. Numero on 010 190 240 (mpm/pvm).

Osallistu keskusteluun