Vastattu

Uusi laajakaista ei toimi

  • 11 syyskuu 2017
  • 2 kommenttia
  • 212 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hei,

Minulle aukesi Elisan tekstiviestin mukaan tänään aamulla tilaamani 100/10 kiinteä yhteys. Se ei kuitenkaan ota toimiakseen. Asunnossa on sähkökaapissa RJ45-pistokkeet, yksi tulo & neljä huoneiston pistokkeita vastaavaan pistoketta, huoneistossa seinissä vastaavat neljä pistoketta. Olen kokeillut erilaisia kytkentätapoja...

1. Tulosta nelosporttiin ja seinästä nelosportista koneeseen. Saa IP:n, mutta data ei liiku mihinkään suuntaan.
2. Samoin kuin edellinen, mutta koneen ja seinän välissä Telewell TW-EAV510V6. Reititin saa IP:n, mutta sanoo linjan nopeudeksi 0 molempiin suuntiin ja data ei liiku.
3. Telewell tulon ja nelosen väliin sähkökaappiin ja seinästä piuha koneeseen. Saa IP:n, mutta ei data liiku edelleenkään.

Mikähän ihme tässä nyt mahtaa olla? Olen koittanut nollata sekä koneen että reitittimen asetuksia ja muuta, mutta ei vaan linja herää. Voiko talon kaapeloinneissa olla jotain vikaa? Elisan osoitehaun mukaan tämän yhteyden piti olla tähän osoitteeseen yhteensopiva.

Kiitos,
Lassi
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana 11 syyskuu 2017, 17:46

Mikäli vastaat siihen toimituskyselytekstariin 2 niin meiltä päin soitellaan sinulle, tosin iltaa vasten kannattaa soittaa jo itse ni saadaan selvitys nopeammin vireille.

010 190 240 (mpm/pvm)

auki 24h ( jos tulee tiedote, kuuntelet läpi, yhdistyy suoraan )
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Mikäli vastaat siihen toimituskyselytekstariin 2 niin meiltä päin soitellaan sinulle, tosin iltaa vasten kannattaa soittaa jo itse ni saadaan selvitys nopeammin vireille.

010 190 240 (mpm/pvm)

auki 24h ( jos tulee tiedote, kuuntelet läpi, yhdistyy suoraan )
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joko tuo on lähtenyt toimimaan? 🙂
Jos ei, voit laittaa meille yksityisviestiä tai odotella puhelua, tai soittaa itse 🙂

Osallistu keskusteluun