Vastattu

Uusi modeemi maksullinen Viihteen vanhalle asiakkaalle?

  • 4 July 2017
  • 5 kommenttia
  • 1839 katselukerrat

Tervehdys!

Tästä on palstalla ollut jonkin verran puhetta, mutta löytämäni keskustelut olivat noin vuoden vanhoja. Mikä siis tilanne on nyt, onko modeemi Elisa Viihteen asiakkaalle maksuton? Olen ollut Viihteen asiakas vuodesta 2010 saakka, joskin viimeisin määräaikaisuus päättyi tämän vuoden puolella ja tilaus muuttui toistaiseksi voimassa olevaksi.

Elisa Shopissa asioidessani minulle meinaan kerrottiin, että laitetakuuta ei enää ole. Minulle sanottiin kuitenkin, että jos olisin ottanut Viihteen uudeksi määräaikaiseksi pätkäksi, laitetakuu olisi jatkossa voimassa. En silti saisi tätä laitetta juuri nyt ilmaiseksi, vaikka määräaikainen sopimus olisikin taas voimassa. Saisin siis maksaa nyt modeemista ja olisin taas kiinni kaksi vuotta sopimuksessa - tämä ei vaikuttanut järkevältä eikä reilulta. Voiko laitetakuun olemassaolo ylipäätään olla kiinni sopimuksen kestosta?

Olosuhteiden pakosta ostin kuitenkin modeemin. Asioinnista jäi kuitenkin erittäin paha maku suuhun.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 4 July 2017, 14:18

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Jos haluat muuten vaan päivittää modeemin uudempaan versioon, on modeemi maksullinen riippumatta siitä, kuinka kauan olet ollut Elisa Viihteen tilaajana.

Mikäli vanha modeemi on viallinen, eikä kaikista mahdollisista vianrajaus- / korjaustoimenpiteistä huolimattakaan lähde toimimaan normaalisti, on mahdollista, että saisit vanhana Elisa Viihteen -asiakkaana uuden modeemin takuun piiriin.

Tarkempia tietoja näistä saa Palstatiimiltä yksityisviestillä. Jotta saat juuri sinun sopimustasi koskevia tietoja, tarvitsee Palstatiimi asiakasnumerosi. Se kannattaa kirjoittaa tuohon yksityisviestiin tai lisätä omiin tietoihin täällä Palstalla (se parempi vaihtoehto).

Muistathan, että asiakasnumeroa tai muita henkilökohtaisia tietoja ei saa kirjoittaa tänne julkiselle keskustelualueelle, jotteivat ne joudu vääriin käsiin.
Kiitos paljon tästä vastauksesta, taidan laittaa yksityisviestiä. 🙂 Vanha modeemi tosiaan on melko vanha ja vetelee viimeisiään, sen joutuu resetoimaan joka käyttökerralla (per laite) ennen kuin pääsee nettiin. Minua palvelleen Elisa Shopin henkilön mukaan tiedoissani olikin jo joku merkintä, että modeemi pitäisi vaihtaa(?).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Jos Elisa Viihteen -sopimukseen kuuluvissa laitteissa ilmenee ongelmia, kannattaa ottaa yhteys suoraan Elisan asiakaspalveluun tai täällä Palstalla Palstatiimiin. He pystyvät viemään asian eteenpäin ja tarvittaessa suorittamaan laitevaihdon.

Elisa -liikkeissä saattaa tulla kuvaamiasi ongelmia eteen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Takuu ei ole kiinni määräaikaisuudesta. On todella tuomittavaa ja uskomatonta toimintaa jos Elisan jotkin asiakapalvelijat vielä näin asiakkaille puhuvat.

Siis toistaiseksi voimassa oleva sopimus "riittää" kun kyseessä Viihteen laitteet, joko modeemi taikka digiboksi.
Mainittakoon vielä tähän, että yksityisviestillä sain erittäin hyvää palvelua ja asia ratkesi nopeasti. Kiitokset Bosselle! 🙂

(Otan todellakin jatkossa Dj_Godin vinkistä vaarin)