Vastattu

VDSL liitymä katkeilee

  • 31 toukokuu 2016
  • 4 kommenttia
  • 382 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
  • Avustaja
  • 34 kommenttia
Käytössä VDSL 100/10 liittymä, Elisan modeemi Zyxel VMG3925-B10B.
Nettiyhteys katkeaa vähintään kerran päivässä, useimmiten sen menee poikki kun tulee iltapäivällä töistä ja kytkeytyy nettiin jollain laitteella, riipumatta onko wlan tai ethernet.
Osalle laitteista on modeemista varattu kiinteä IP. Esim. PC on ethernetillä kiinni ja modemista varattu kiinteä IP osoite, yhteys tuntuu katkeavan aloitti surffailun sitten PC:llä, tai tabletilla tai puhelimella joille kiinteää IP:tä ei ole varattu.
Hetken aikaa netti toimii mutta muutaman minuutin kuluttua sivuihin ei enää saa yhteyttä.
Modeemin internet ym. valot palaa normaalisti mutta yhteyttä nettiin ei saa ennen kuin modeemille tekee rebootin tai kaksi.

Aiemmin käytössä oli Asus DSL-N66U modeemi joka katkoi yhteyttä vielä pahemmin, varsinkin viimeisimmän firmwarepäivityksen jälkeen. Vaihdoin sen tähän Elisan Zyxeliin koska ajatelin sen toimivan paremmin. Liekkö vika kuitenkin ollut yhteyksissä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 31 toukokuu 2016, 21:11

Kannattaa vielä resetoida tuo modeemi, varmuuden vuoksi. Jos pätkiminen jatkuu, on vika todennäköisesti linjassa. Olisi hassua, jos kaksi laitetta oireilisi identtisellä tavalla.

Olethan lisännyt asiakasnumerosi henkilökohtaisiin tietoihisi täällä Palstalla? Omissa tiedoissa oleva asiakasnumero näkyy vain Palstatiimille. He pystyvät mittailemaan linjaasi ja ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin vian korjaamiseksi.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kannattaa vielä resetoida tuo modeemi, varmuuden vuoksi. Jos pätkiminen jatkuu, on vika todennäköisesti linjassa. Olisi hassua, jos kaksi laitetta oireilisi identtisellä tavalla.

Olethan lisännyt asiakasnumerosi henkilökohtaisiin tietoihisi täällä Palstalla? Omissa tiedoissa oleva asiakasnumero näkyy vain Palstatiimille. He pystyvät mittailemaan linjaasi ja ryhtymään tarvittaviin toimenpiteisiin vian korjaamiseksi.
Käyttäjätaso 2
Kiitos vinkistä, asiakasnumero on nyt lisätty. Teenpä vielä tuon täyden resetoinnin, katsoo sitten miten pätkiikö vielä huomenna.
Käyttäjätaso 4
Tippuuko DSL alas kun katsot katkoksen aikana esim linjan statusta?

Jos kyllä, niin yhtenä korjauskeinona, voisi olla rajoittaa hieman lisää yhteyden nopeutta, jotta mahdolliset vaimenemat saataisiin hieman siedettävimmiksi.
Käyttäjätaso 2
Liittymä on nyt toiminut nämä pari päivää moitteetta, eli ilmeisesti pelkka modeemin resetointi auttoi.

Osallistu keskusteluun