Vastattu

Vdsl -modeemi ei kytkeydy nettiin

  • 11 kesäkuu 2015
  • 16 kommenttia
  • 2591 katselukerrat

Saisiko tähän apuja?
8.6. Avattiin vdsl-liittymä, aikaisempi oli kaapelimodeemin kautta. Eilen kytkin zyxel-boksin laitekaapit puhelinpistokkeeseen? Samoin verkkopiuhat huoneitten liittymiin. Tietokoneelta pääsee zyxelin hallintasivulle, jossa valittelee ettei internet yhteyttä ole. Olen resetoinut boksin, ottanut virrat pois, koko yön laite ollut päällä mutta yhteyttä ei ole. Asiakasnumeroni on tilini tiedoissa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Vihellys 17 kesäkuu 2015, 06:28

Juu, tuota bitswap-asetusta koitettiin heti aluksi, ei auttanut. Asennustehtävä oli mennyt väärään jonoon kun mitään ei tapahtunut. Nyt on uusi tehtävä ja asentajan pitäisi laittaa liittymä kuntoon iltaan mennessä. Odotellaan yhteydenottoa tms.
Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Asutko Tampereen alueella?
Kotkassa! Sen verran asia edennyt että odottelen asentajan käyntiä. Kytkennässä taloliittymään lienee jotain korjattavaa.
Eipä ole asia edennyt pätkääkään sitten viime torstain, jolloin tuli tekstarivahvistus tehtävästä. Liittymä ei toimi, asentaja ei ole ottanut yhteyttä. Alkaa pikku hiljaa vtuttamaan. Ehdotuksia?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Sulle näyttäis, että on tehty häiriöilmoitus. Sitä nyt melki kannattaa ootella, että asentaja vilkaisee linjan.

    Yks mitä oon huomannu alueellasi, että saattaa auttaa joissain tapauksissa, jos on tuo Zyxelin VMG3926 asetuksista poistaa Bitswapin.

    Se löytyy, kun kirjautuu hallintaisivuille admin-tunnuksella, salasana on WPA2-key modeemin pohjasta.

    Sitten valitsee alhaalta Network Setting > Broadband.
    Broadband-ruudusta valitsee Advanced-välilehti. Advanced-ruudusta sitten laittaa Bitswapin pois päältä.

    Kun Bitswap on laitettu disable-tilaan, paina Apply ja käynnistä modeemi uudelleen :)

    Kannattaa kokeilla! Jos ei auta, on kytkennässä jotain häikkää.
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +4
    Ammattimies kirjoitti:
    @Vihellys Sulle näyttäis, että on tehty häiriöilmoitus. Sitä nyt melki kannattaa ootella, että asentaja vilkaisee linjan.

    Yks mitä oon huomannu alueellasi, että saattaa auttaa joissain tapauksissa, jos on tuo Zyxelin VMG3926 asetuksista poistaa Bitswapin.

    Se löytyy, kun kirjautuu hallintaisivuille admin-tunnuksella, salasana on WPA2-key modeemin pohjasta.

    Sitten valitsee alhaalta Network Setting > Broadband.
    Broadband-ruudusta valitsee Advanced-välilehti. Advanced-ruudusta sitten laittaa Bitswapin pois päältä.

    Kun Bitswap on laitettu disable-tilaan, paina Apply ja käynnistä modeemi uudelleen :)

    Kannattaa kokeilla! Jos ei auta, on kytkennässä jotain häikkää.
    Kuulukos tämä kapistus taas niihin hyvin testattuihin tuotteisiin kuten digiboksit? Tyyppimerkintänä lienee Fcuk 'n Pray asiakkaan kannalta katsoen?
    Juu, tuota bitswap-asetusta koitettiin heti aluksi, ei auttanut. Asennustehtävä oli mennyt väärään jonoon kun mitään ei tapahtunut. Nyt on uusi tehtävä ja asentajan pitäisi laittaa liittymä kuntoon iltaan mennessä. Odotellaan yhteydenottoa tms.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Arska kirjoitti:

    Kuulukos tämä kapistus taas niihin hyvin testattuihin tuotteisiin kuten digiboksit? Tyyppimerkintänä lienee Fcuk 'n Pray asiakkaan kannalta katsoen?

     Kaikki myyntiin tulevat modeemit testataan kyllä, sen takia niitä ei markkinoillekaan tuoda "jatkuvalla syötöllä".

    Tässä nyt vaan on käynyt huono tuuri, että tietyllä modeemin softaversiolla ja tietyllä dslamin softaversiolla ja tietyllä dslamin tilaajakorttikalustuksella ja tietyn mittaisilla kuparikaapeleilla satunnaisesti esiintyy ongelmaa, joka voidaan kiertää tuolla bitswap-asetuksen muutoksella.
    @ Ammattimies: helvata, pelastit miun juhannuksen!!! :D
    Maanantaina ostin 50/10 huoneistokaistan, keskiviikkona sain VMG3926-B10A:n ja eihän se tietenkään toiminut, asentaja kävi torstai-aamuna laittamassa alakerrassa piuhat ehjään liittimeen, mutta sanoi, etää kyseinen laitos tarvii uuden softan toimiakseen 50/10 tai jotn... Elisan pääsät piti laittaa toimimaan 24/10 nopeudelaa, mutta eihän sekään toiminut kuin minuutin kerrallaan... ajattelin että menee juhannuksen ja viikolopun yli korjaukset, mutta jokin voima laittoi minut Googlettamaan laitteen mallilla ja tänne päädyin ja nyt tätä kirjoittaessa on netti toiminut jo 15min ilman ongelmia.

    Isot kiitokset itärajalta!!!! 😃
    18.6. Tuli tekstari, että asennuksenne on toimitettu. Mikään ei ole kuitenkaan muuttunut. Modeemi ei löydä yhteyttä nettiin. Maanantaina tulee kaksi viikkoa kun tämä laajakaista minulle toimitettiin. Onkohan liikaa toivottu että nyt jo toimisi. Asentaja ei ole ottanut yhteyttä, eikä minulla ole keinoa ottaa häneen yhteyttä. Ei huvittaisi taas jonotella Elisan keskukseen. Seuraavaksi olisi varmaan syytä koittaa uutta modeemia ja johtoa. Hieman enemmän saisitte yrittää tätä asiaa hoitaa. Puhelinnumerokin teillä varmasti on.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Mielenkiintoista. Joo tosiaan tuolla häiriöilmoituksella on kirjaus, että asennus olisi korjattu. Kokelithan kaikista pistorasioista ja resetoit modeemin? 🙂
  • Modeemi on laitekaapissa johon tulee puhelinliittymä ja huonerasioista verkkojohdot. Olen resetoinut modeemin ja vaihtanut bitswap asetusta.
    Annanpa moderaattori nyt hyvä ohje kun arkikin on taas tulossa. Netti ei pelaa, eikä ongelma ole ratkennut, vaikka se on tässä ketjussa merkitty ratkaistuksi. Minun on vaikea ymmärtää että Elisaa ei tunnu lainkaan kiinnostavan että minulle myytyä laajakaistaa ei ole vieläkään saatu toimitettua perille vaikka 2 vkoa on kulunut.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Me moderaattorit emme täällä Palstalla ihan 24/7 paikalla ole, mutta häiriöilmoituksissa sitten ollaan 🙂 Sieltä saa apua akuuteissa tilanteissa esimerkiksi viikonloppuisin, jos apu ei Palstalta löydy ja moderaattorit eivät ole paikalla.

    Mittasin tuota linjaasi ja se näyttäisi alhaalla olevan. Mitä valoja modeemissa nyt palaa tällä hetkellä? 🙂
    Tänään kävi ystävällinen asentaja laittamassa linjan kuntoon, kiitokset hänelle!

    Vika oli jossain oman tai naapuritalon kytkennässä. Ei oikein mennyt putkeen tämä!  8.6. ilmoitettiin että laajakaista on kunnossa ja vasta 25.6. saatiin pelaamaan. Olisi kannattanut heti ensimmäisen asentajan varmistaa esim. soittamalla että homma pelittää. Nyt asentaja kävi talossa kolme kertaa ja vasta viimeisellä kerralla käytiin perillä asti varmistamassa kytkeytyminen. 
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Mukava kuulla, että yhteys on vihdoin saatu toimimaan. Pahoittelut siitä, että siinä meni kauan. On toki meidänkin etu, että asiat saataisiin kerralla kuntoon, joten välitän ehdottomasti tilanteesta palautteen eteenpäin, jotta jatkossa asiat sujuisivat mutkattomammin 🙂
    minun ongelma on! netti pätkii vähän valiä  ! ja jos konettaei käytä vähään aikaa varmasti poikki! ja käynnistys yrityksiä kymmenia!  pinna on jo niin kireä että kohta katkeaa!  nyt on ongelmat olleet  muutania päiviä! sitä ennen toimi kuin enkeli!

    tämä toistuu muutaman viikon välein! en kauan enään odota kun vaihdän liittymää??!!

    Osallistu keskusteluun