Vastattu

Vdsl2 pätkii

  • 15 maaliskuu 2018
  • 5 kommenttia
  • 822 katselukerrat

hei

Alueellemme tuli vdsl2 netti ja vanha adsl toimi hyvin joskin kaista oli pieni 8/1.
Sain teiltä uuden modeemin ja pätkiminen alkoi heti, odottelin että saavat adsl:n muutettua vdsl2:ksi että joskos pätkimiset loppuisivat. Modeemin kun käynnistää uudelleen netti toimii jotenkuten mutta noin parin minuutin välein tulee nettiin lyhyt katkos mutta jo muutaman tunnin kuluttua pätkimiset ovat pitkiä. Ilmeisesti on uusin firmis boksissa, VMG3925-B10B_Elisa8_V511AARB7D0.

Pingaukset pysähtyvät ennen modeemia ja jos liitän 4g modeemin vdsl modeemin tilalle niin netti toimii moitteetta mutta isommalla vasteajalla.

Onko jotain tehtävissä näin kotoa käsin?

tässä olisi xDSL dumppi ja pari kuvaa pingistä elisa.fi:hin

Onko jotain tehtävissä näin kotoa käsin?



============================================================================
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 23 minutes
============================================================================
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 10.273 Mbps 89.154 Mbps
Actual Net Data Rate: 10.238 Mbps 89.018 Mbps
Trellis Coding: ON ON
Total Attenuation: 0.0 dB 12.7 dB
SNR Margin: 14.4 dB 8.9 dB
Actual Delay: 2 ms 8 ms
Transmit Power: -18.8 dBm 12.5 dBm
Receive Power: 0.0 dBm 0.2 dBm
Actual INP: 1.0 symbols 1.0 symbols
Total Attenuation: 0.0 dB 12.8 dB
Attainable Net Data Rate: 49.088 Mbps 94.940 Mbps
============================================================================
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dB): N/A 12.9 19.9 N/A 8.1 16.3 24.6
Signal Attenuation(dB): N/A 12.5 19.0 N/A 9.6 16.1 24.6
Total Attenuation: 0.0 dB 12.7 dB
SNR Margin(dB): N/A 15.0 14.2 N/A 9.0 8.9 8.8
Transmit Power(dBm): N/A -24.4 -20.1 N/A 8.5 7.8 7.0
============================================================================

VDSL Counters

Downstream Upstream
Since Link time = 23 min 17 sec
FEC: 310 204
CRC: 0 2
ES: 0 2
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
Latest 15 minutes time = 8 min 48 sec
FEC: 114 204
CRC: 0 2
ES: 0 2
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
Previous 15 minutes time = 15 min 0 sec
FEC: 196 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 31 31
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: N/A
Latest 1 day time = 23 min 48 sec
FEC: 310 204
CRC: 0 2
ES: 0 2
SES: 0 0
UAS: 31 31
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
Previous 1 day time = 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
Total time = 23 min 48 sec
FEC: 310 204
CRC: 0 2
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sheimi 16 maaliskuu 2018, 13:54

aspassa eivät osanneet muuta auttaa kun lähettävät uuden modeemin tilalle.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Vielä yksi pingaus elisa.fi:hin 30 minuutin jälkeen uudelleenkäynnistämisestä. Kuten näkyy pätkiminen lisääntyy huomattavasti.
Tässä vielä suoralla kaapelilla kiinni modeemissa ja pingaan modeemia. Samaa tulosta kahdella eri koneella. Kovasti vaikuttais olevan vikaa itse dsl boksissa. Kummallista heittelyä pingissä kun pitäisi olla aina 1ms suoraan modeemiin.
aspassa eivät osanneet muuta auttaa kun lähettävät uuden modeemin tilalle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Okei, no toivottavasti siitä on apua. 🙂
Itse en mitään kotivinkkejä osaa kyllä antaa 😕
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Tässä vielä suoralla kaapelilla kiinni modeemissa ja pingaan modeemia. Samaa tulosta kahdella eri koneella. Kovasti vaikuttais olevan vikaa itse dsl boksissa. Kummallista heittelyä pingissä kun pitäisi olla aina 1ms suoraan modeemiin.

En kyllä (ikävä kyllä) usko, että uusi modeemi auttaa. Veikkaa näin "lonkalta" kun katsoin noita lähettämiäsi tietoja, että linja on huono. Eli kupari on pitkä ja siinä voi olla huonoja liitoksia. ADSL- modeemin suhteen 8/1 nopeus on tänä päivänä epäilyttävän pieni. Jo 2 km maltalla operaattorin aktiviilaitteelle (keskukseen) nopeuden pitäisi olla 12-14Mbit/s verran. Onko sinulla tietoa kuinpa pikä kupari on asuntosi ja keskuksen välillä. Jos et tiedä voisi pyytää tätä tietoa Elisalta. Jos etäisyys on mitä vain 0-2000Metrin väliltä, niin olen hyvin varma, että kupari linja on heikkolaatuinen. Mitä Elisa sitten tekee / voi tehdä jos linja on risa.

T: Tuokki

Ps. "Huumorilla" Puoleen tapauksista tuki sanoo, että resetoi laite ja puolessa tapauksessalähetetään uuusi modeemi. Hei ihan oikeasti !! Säästyy aikaa ja (operaattorilta) rahaa jos näiden asioihin paneudutaisiin ja tarjottaisiin heti kättelysttä yhteys 2-3 tason asiantuntijalla, joka heti pystyisi antamaa todennäköisemmän selitykse ongelmaan, joka tässä tapauksessa olisi linjan kunnon selvittäminen !

Osallistu keskusteluun