Verkko pätkii

  • 13 tammikuu 2020
  • 34 kommenttia
  • 1425 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

34 kommenttia

Miracast näyttäisi käyttävän Wi-Fi Direct tekniikkaa näytön jakamisessa eli näytönjaossa sen yhteyden ei pitäisi ollenkaan kiertää sen modeemin kautta.

Nyt taidat puhua eri asiasta, kun mitä minä tarkoitan tässä yhteydessä.

Miracastilla näytön streemaus onnistuu.

tarkoitin näytön jakamista. eli tietokoneen asetuksista valitsen “jaa”. eli voi jakaa tietokoneen näytön, ja esim. ulkoisen kovalevyn sisällönkin siten. (kuva)

 

Voisiko olla että tietokoneessa ei riitä teho tai jotenkin on osittain epäyhteensopiva tuohon Wi-Fi Direct yhteyteen?

Ei vois.
On toiminut aikaisemmin .

 

 Toimiiko kännykästä näytön jakaminen ilman ongelmia? Jos Chromecastilla toimii näytön jakaminen niin eikö silloin kannattaisi käyttää sitä Chromecastia?

Kännykällä jakaminen onnistuu. Ainakin viimeksi kun kokeilin. siitä tosin aikaa.

Miksi käyttäisin Chromecastia, kun samat palvelut tarjoaa Miracast ja tietokoneen asetuksista näytön jakaminen.  Lisäisin vain johtoviidakkoa.

Kyllä tällä tietokoneen jakamisasetuksista näytön “yhdistäminenkin” onnistuu, mutta niin kun sanottu kun toistaa esim. videota tai elokuvaa sen kautta niin se pätkii noin parin sekunnin välein.

Chromecastilla tai Miracastilla ei pystynyt ulkoisen kovalevyn sisältöä television näyttöön streemaamaan jakamatta tietokoneen työpöytää.

Näytön jakamisen ongelmiin ratkaisu on toki sekin että ei jaa näyttöä. Sen tapainen ohje täällä näkyy olevan vakio.

Käytin kyllä tänään viimeksi television verkkopalvelua ja katsoin sieltä joitakin videoita. Niin se kyllä toimi moitteetta.

Nyt kun minulla on paljon elokuvia ulkoisella kovalevyllä, ja niitä pitäisi pystyä nyt katsomaan television näytöltä. kuten aikaisemmin jakamalla tietokoneen näytön.

Minulla on vanhempi kovalevy kyllä televisiossa kiinni ja toisenkin siihen saisi. mutta koska osa elokuvista on ISO videotiedostoja, niin television videon toisto ei osaa avata niitä.

Enkä ole keksinyt miten ISO tiedostot pystyis muuntamaan vaikka mp4 tai avi tiedostoiksi.

Mutta en vaivaa asialla teitä enempää, kun ette näköjään osaa auttaa. poistun takavasemmalle.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kun toi herja seuraavan kerran ilmestyy niin pystytkö testaamaan silloin nopeudet? Tietäisi että onko sillä hetkellä nopeuksissa sitten jotain sakkaa vai jossain muualla

 
Ainakin nyt nopeudet ihan hyvät! Olitko kerennyt aiemmin mittaamaan nopeutta että onko ollut muutoksia tuossa? :slight_smile: Kuinka usein tuo Elisa Viihde nyt herjailee tuota “palvelun käyttäminen edellyttää, että Elisa Viihde - digiboksi on yhdistetty Internettiin” eli joudutko kuinka usein sitä sisäistä muista alustamaan?

 

 

En muista koska viimeksi tätä ennen olen nopeutta mitannut. En pitkään aikaan, kun ei ole ollut mitään varsinaista syytä.

Aikaisemmin tässä noin kolmen viikon ajan tuo Elisa Viihteen boxin herjaus oli aivan joka kerta kun boxin avas ja sieltä tallennusvalikon. Nyt se tulee säännölllisen epäsäännöllisesti noin pari kolme kertaa viikossa.

Käyttäjätaso 2

Elisa Viihteeseen kuuluva laajakaista piti parantua kun sika juoksuaan, vaan  tuo sika kompuroi joka askeleella.

pelkästään tietokonekäytössä toimii ihan riittävästi. mutta esim. kun yrittää jakaa näytön esim. televisioon, niin ei onnitu kun kuva pätkii  aivan koko ajan.

Yritin niinkin, että laitoin television piuhalla ja vain tietokone on langattomasti, niin ei parannusta.

Televisiossa Miracast, mutta tietokoneesta ei pysty jakamaan työpöytää, niin kun Chromecastilla onnistui.

 

Lisäksi nyt yritin sähköpostilla lähettää YHTÄ kuvaa, niin herjas että liite ylittää palvelimen salliman rajan.:rolling_eyes:

 

Olethan tarkistanut TV:n asetuksista, että on yhdistetty nettiin verkkokaapelilla, eikä wifillä? Joskus tämä pitää asetuksista muuttaa vielä erikseen. 

Oletko mitannut nopeustestin kautta millaista nopeutta netillä saat?



Kyllä tarkastin TV:n aseetuksista, että yhdistetty Ethernet kaapelilla. Tuon tarkastin ensimmäisenä.  Ei siitä ole mitään hyötyä, että varmaan toimisi langattomasti yhtä “hyvin”.

Nyt tekemäni nopeustesti antoi tulokseksi lataus 81.7 Mbps ja lähetys 10.4 Mbps
 

 

 
Ainakin nyt nopeudet ihan hyvät! Olitko kerennyt aiemmin mittaamaan nopeutta että onko ollut muutoksia tuossa? :slight_smile: Kuinka usein tuo Elisa Viihde nyt herjailee tuota “palvelun käyttäminen edellyttää, että Elisa Viihde - digiboksi on yhdistetty Internettiin” eli joudutko kuinka usein sitä sisäistä muista alustamaan?

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2

Miracast näyttäisi käyttävän Wi-Fi Direct tekniikkaa näytön jakamisessa eli näytönjaossa sen yhteyden ei pitäisi ollenkaan kiertää sen modeemin kautta. Voisiko olla että tietokoneessa ei riitä teho tai jotenkin on osittain epäyhteensopiva tuohon Wi-Fi Direct yhteyteen? Toimiiko kännykästä näytön jakaminen ilman ongelmia? Jos Chromecastilla toimii näytön jakaminen niin eikö silloin kannattaisi käyttää sitä Chromecastia?

Hei. Hyvää iltapäivää.

Minkälaiset ovat kyseisen sian tarkat ominaisuudet?

Kaapelimodeemi, valokuitu, VDLS2, ADSL? Jos oireet ovat tuollaisia, kuten kerroit, niin tuskin ainakaan valokuidusta ole kysymys. Oletko resetoinut modeemia ja mikä mahtaa olla malli?

Onko yhteyttä testattu eri modeemilla, eri rasiassa, eri aikaan päivästä?

Lähtötiedoilla on hankalaa sanoa miksi possu on hidas ja pätkii.

Nyt soi CombiChrist - Brain Bypass (Original Mix).



VDLS2 modeemin malli Huawei HG365. Sain tässä jokunen vuosi sitten Elisalta vaikka entinen Zyxel toimi ihan hyvin. Mutta koska Elisalta ei uskottu vasta kun vuoden päästä että Elisa Viihteen bugit johtuivat digiboxista, vaan lähettivät uuden digibogin tilalla ensin tämän modeemin.

Resenoinut olen pari kertaa. aivan uutena ensimmäisen kerran ja kaksi kertaa sen jälkeen  joskin eri syystä. (Elisan neuvo Elisa Viihteen bugeihin)

Minä en ole testannut eri modeemilla, enkä rasiassa (siitäkin yksinkertaisesta syystä että mahdollisuutta ei tähän ole). ja kyllä modeemin pitää toimia paikasta riippumatta.

Se nyt kuitenkin on tässä pienessä kämpässä pakostikin hyvin lähellä tietokonetta ja televisota.
välimatka noin 2 metriä.

Tämä ongelma ilmeni vasta noin kuukausi sitten. samat laitteiden paikat, samat laitteet, samat asetukset. tv on ostettu keväällä, mutta sitäkin verkottomasti käytetty, eikä ongelmia aikaisemmin ole ilmennyt.

Johtuisko tämäkin samasta asiasta kun aika ajoin Elisa Viihde herjaa esim. kun yrittää avata tallennusvalikon, että “palvelun käyttäminen edellyttää, että Elisa Viihde - digiboksi on yhdistetty Internettiin”.
Tämä korjaantuu vain tyhjentämällä sisäisen muistin.
Tämä herjaus tuli sen jälkeen kun oli viimeksi Elisa Viihteen päivitys missä tuli tämä uusi välilehti “katso nyt”. vai mikä ihme onkaan. millä sivumennen sanoen ei tee silläkään yhtään mitään.
Voisi Elisa keskittyä näihin todellisiin ongelmiin, ja asiakkaiden jo vuosia pyytämiä muutoksia, jotka olisi simppelisti toteutettavissa. Eikä tehdä tällaista turhan päiväistä, jotka saman saa yhden napin painalluksesta kotinäkymästä käsin.

Elisa Viihteeseen kuuluva laajakaista piti parantua kun sika juoksuaan, vaan  tuo sika kompuroi joka askeleella.

pelkästään tietokonekäytössä toimii ihan riittävästi. mutta esim. kun yrittää jakaa näytön esim. televisioon, niin ei onnitu kun kuva pätkii  aivan koko ajan.

Yritin niinkin, että laitoin television piuhalla ja vain tietokone on langattomasti, niin ei parannusta.

Televisiossa Miracast, mutta tietokoneesta ei pysty jakamaan työpöytää, niin kun Chromecastilla onnistui.

 

Lisäksi nyt yritin sähköpostilla lähettää YHTÄ kuvaa, niin herjas että liite ylittää palvelimen salliman rajan.:rolling_eyes:

 

Olethan tarkistanut TV:n asetuksista, että on yhdistetty nettiin verkkokaapelilla, eikä wifillä? Joskus tämä pitää asetuksista muuttaa vielä erikseen. 

Oletko mitannut nopeustestin kautta millaista nopeutta netillä saat?



Kyllä tarkastin TV:n aseetuksista, että yhdistetty Ethernet kaapelilla. Tuon tarkastin ensimmäisenä.  Ei siitä ole mitään hyötyä, että varmaan toimisi langattomasti yhtä “hyvin”.

Nyt tekemäni nopeustesti antoi tulokseksi lataus 81.7 Mbps ja lähetys 10.4 Mbps
 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei. Hyvää iltapäivää.

Minkälaiset ovat kyseisen sian tarkat ominaisuudet?

Kaapelimodeemi, valokuitu, VDLS2, ADSL? Jos oireet ovat tuollaisia, kuten kerroit, niin tuskin ainakaan valokuidusta ole kysymys. Oletko resetoinut modeemia ja mikä mahtaa olla malli?

Onko yhteyttä testattu eri modeemilla, eri rasiassa, eri aikaan päivästä?

Lähtötiedoilla on hankalaa sanoa miksi possu on hidas ja pätkii.

Nyt soi CombiChrist - Brain Bypass (Original Mix).

Käyttäjätaso 1

Elisa Viihteeseen kuuluva laajakaista piti parantua kun sika juoksuaan, vaan  tuo sika kompuroi joka askeleella.

pelkästään tietokonekäytössä toimii ihan riittävästi. mutta esim. kun yrittää jakaa näytön esim. televisioon, niin ei onnitu kun kuva pätkii  aivan koko ajan.

Yritin niinkin, että laitoin television piuhalla ja vain tietokone on langattomasti, niin ei parannusta.

Televisiossa Miracast, mutta tietokoneesta ei pysty jakamaan työpöytää, niin kun Chromecastilla onnistui.

 

Lisäksi nyt yritin sähköpostilla lähettää YHTÄ kuvaa, niin herjas että liite ylittää palvelimen salliman rajan.:rolling_eyes:

 

Olethan tarkistanut TV:n asetuksista, että on yhdistetty nettiin verkkokaapelilla, eikä wifillä? Joskus tämä pitää asetuksista muuttaa vielä erikseen. 

Oletko mitannut nopeustestin kautta millaista nopeutta netillä saat?

Osallistu keskusteluun