Vastauksen tähän kysymykseen jakoi tuokki
Katso alkuperäinen viestiVerkkoyhteys uuteen Samsung (8 seroes) telkkariin
Uusi tv ei saa internet yhteyttä. Laite ilmoittaa: verkko yhdistetty, yhdistetty paikalliseen verkkoon, mutta internet yhteyttä ei ole. Muut laitteet toimivat, myös tv:n kautta esim netflix toimi aluksi, nyt ilmoittaa yhteysvirhe.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Itseasiassa kuvasta näkee heti, missä todennäköisesti on ongelma.
Tuo kohta Nimipalvelu on tyhjä, jos nimipalvelun (Internetin puhelinluetton, joka muuttaa tekstinimet > IP osoitteiksi tyyliin 111.111.111.111) kohdalla ei ole tietoja, niin TV on kyllä netissä, mutta ei toimi. Olethan varmistanut, että nettiin kuitenkin pääse joltain toiselta laitteelta ? Ettei netti ole "oikeasti" katki. Reitttimen ja verkon väliltä ?
Se mitä tuossa voisi kokeilla, niin katsoa kohdasta IP- asetukset, että onko siellä automaattinen IP- osoite kohdan lisäksi myös automaattinen DNS/nimipalvelu. Jos on manuaalinen niin kannattaa muuttaa automaattiseksi. Muuten joutuu laittamaan DNS- tiedon käsi. Toki sekin on mahdollista ja tieto löytyy Elisa tuki sivuilta, mutta turhaa säätämistä / vaivaa.
Yleensä tuossa nimipalvelu kohdassa on kotiwlan/reittittimen GW- osoite. Eli sinun tapauksessa 192.168.100.1 tai operaattorilta tuleva DNS:n IP- osoite kuten tuossa mun kuvassa.
...mutta IP- auto ja DNS- auto ratkaissee ongelman.
T: Tuokki
Ps. TV- kannattaa kytkeä AINA Wlan/Reittittimeen myös Ethernet- kaapelilla. Ei wlan (langattoman verkon) kautta vaikka se on mahdollista, koska wlan:n "räpsyt" voiva aiheuttaa kuvan pätkimistä. Ethernetin kanssa ongelmaa ei ole.
Tuo kohta Nimipalvelu on tyhjä, jos nimipalvelun (Internetin puhelinluetton, joka muuttaa tekstinimet > IP osoitteiksi tyyliin 111.111.111.111) kohdalla ei ole tietoja, niin TV on kyllä netissä, mutta ei toimi. Olethan varmistanut, että nettiin kuitenkin pääse joltain toiselta laitteelta ? Ettei netti ole "oikeasti" katki. Reitttimen ja verkon väliltä ?
Se mitä tuossa voisi kokeilla, niin katsoa kohdasta IP- asetukset, että onko siellä automaattinen IP- osoite kohdan lisäksi myös automaattinen DNS/nimipalvelu. Jos on manuaalinen niin kannattaa muuttaa automaattiseksi. Muuten joutuu laittamaan DNS- tiedon käsi. Toki sekin on mahdollista ja tieto löytyy Elisa tuki sivuilta, mutta turhaa säätämistä / vaivaa.
Yleensä tuossa nimipalvelu kohdassa on kotiwlan/reittittimen GW- osoite. Eli sinun tapauksessa 192.168.100.1 tai operaattorilta tuleva DNS:n IP- osoite kuten tuossa mun kuvassa.
...mutta IP- auto ja DNS- auto ratkaissee ongelman.
T: Tuokki
Ps. TV- kannattaa kytkeä AINA Wlan/Reittittimeen myös Ethernet- kaapelilla. Ei wlan (langattoman verkon) kautta vaikka se on mahdollista, koska wlan:n "räpsyt" voiva aiheuttaa kuvan pätkimistä. Ethernetin kanssa ongelmaa ei ole.
Suurkiitos Tuokki,
Kokeillaan illalla saadaanko toimimaan!
Muilla laitteilla yhteys toimi samaan aikaan moitteetta.
/Niipa
Kokeillaan illalla saadaanko toimimaan!
Muilla laitteilla yhteys toimi samaan aikaan moitteetta.
/Niipa
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi