Vastattu

Vika reitittimessä vai liittymässä


Asensin juuri Elisan liittymän reitittimeen, mutta kohdassa 3G/4G palaa punainen valo enkä siis pääse katsomaan Elisa Viihdettä Wlanin kautta. Onkohan vika reitittimessä vai liittymässä ja mistä sen voin varmistaa?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi bambuvembu 5 July 2020, 18:12

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Yleensä ei ole vika kyseessä, jos käytössä on toisen operaattorin ohjelmistolla oleva reititin.

Sellainen pieni kiusa ohjelmistolla kyllä on, että on kirjauduttava laitehallintaan ja syötettävä pin koodi.

Sim-kortin vianrajauksen voi aina helposti tehdä vaikka puhelimella. Mikäli luurilla pääsee nettiin, sim toimii.

Yleensä ei ole vika kyseessä, jos käytössä on toisen operaattorin ohjelmistolla oleva reititin.

Sellainen pieni kiusa ohjelmistolla kyllä on, että on kirjauduttava laitehallintaan ja syötettävä pin koodi.

Sim-kortin vianrajauksen voi aina helposti tehdä vaikka puhelimella. Mikäli luurilla pääsee nettiin, sim toimii.

Kiitos paljon vastauksesta. Kyseessä on tosiaan DNA:n reititin. Mitähän kautta pääsen kirjautumaan ko. reitittimen laitehallintaan?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Joissain laitteissa on tarrassa kerrottu se hallintasivun osoite, tunnus ja salasana. Kilpailijan nettisivuilla on myös yhtä lailla kattavasti ne jokaisen mallin käyttöohjeet kuten meilläkin.

Joissain laitteissa on tarrassa kerrottu se hallintasivun osoite, tunnus ja salasana. Kilpailijan nettisivuilla on myös yhtä lailla kattavasti ne jokaisen mallin käyttöohjeet kuten meilläkin.

Täytyy varmaan huomenna soittaa DNA:lle. En nimittäin pääse tuolta DNA:n sivuilta kirjautumaan laitehallintaan. Ainoa mihin pääsis kirjautumaan on oma DNA palvelu ja mulla ei ole ollut DNA käytössä useampaan vuoteen enkä edes muista onko mulla tunnuksia tuonne. Ilmeisesti DNA:lta voivat nollata reitittimen

Modeemeissa on yleensä reset-nappula jota pohjassa pitämällä laitteen saa nollattua itse. Nappi voi olla piilossa pienessä reiässä, mutta siinä ympärillä lukee yleensä reset. Laitteen asetuksiin ei mennä dnan nettisivujen kautta, vaan laittamalla osoitteeksi suoraan laitteen ip-osoite. Dnan sivuilta voi katsoa tarkemmat ohjeet: https://www.dna.fi/tuki-mokkulat

Jos ongelmana on sim-kortin pin-koodi niin helpointa on ottaa kortti pois modeemista ja laittaa esimerkiksi puhelimeen. Puhelimella ottaa pin-koodin pois käytöstä niin sitä ei tarvitse sitten modeemillakaan laittaa. Jos ei sittenkään toimi niin sitten pitää mennä modeemin asetuksiin vaihtamaan apn-asetus oikeaksi.

Modeemeissa on yleensä reset-nappula jota pohjassa pitämällä laitteen saa nollattua itse. Nappi voi olla piilossa pienessä reiässä, mutta siinä ympärillä lukee yleensä reset. Laitteen asetuksiin ei mennä dnan nettisivujen kautta, vaan laittamalla osoitteeksi suoraan laitteen ip-osoite. Dnan sivuilta voi katsoa tarkemmat ohjeet: https://www.dna.fi/tuki-mokkulat

Jos ongelmana on sim-kortin pin-koodi niin helpointa on ottaa kortti pois modeemista ja laittaa esimerkiksi puhelimeen. Puhelimella ottaa pin-koodin pois käytöstä niin sitä ei tarvitse sitten modeemillakaan laittaa. Jos ei sittenkään toimi niin sitten pitää mennä modeemin asetuksiin vaihtamaan apn-asetus oikeaksi.

Olen nuo resetoimiset tehnyt. Laitoin puhelimeen reitittimeen tulevan SIM-kortin ja tuli teksti SIM-korttia ei voida avata pyydä PUK-koodi 10 yritystä

Modeemeissa on yleensä reset-nappula jota pohjassa pitämällä laitteen saa nollattua itse. Nappi voi olla piilossa pienessä reiässä, mutta siinä ympärillä lukee yleensä reset. Laitteen asetuksiin ei mennä dnan nettisivujen kautta, vaan laittamalla osoitteeksi suoraan laitteen ip-osoite. Dnan sivuilta voi katsoa tarkemmat ohjeet: https://www.dna.fi/tuki-mokkulat

Jos ongelmana on sim-kortin pin-koodi niin helpointa on ottaa kortti pois modeemista ja laittaa esimerkiksi puhelimeen. Puhelimella ottaa pin-koodin pois käytöstä niin sitä ei tarvitse sitten modeemillakaan laittaa. Jos ei sittenkään toimi niin sitten pitää mennä modeemin asetuksiin vaihtamaan apn-asetus oikeaksi.

Olen nuo resetoimiset tehnyt. Laitoin puhelimeen reitittimeen tulevan SIM-kortin ja tuli teksti SIM-korttia ei voida avata pyydä PUK-koodi 10 yritystä

 

Olet syöttänyt väärän pin-luvun ja yleensä se pin-koodi on 1234, 0000 yms... ja tämän tiedon ainakin Telian ja Elisan myymälässä on kerrottu paperille yms... liittymäsopparia tehdessä. Prepaid-liittymissä PUK-koodi löytyy yleensä siitä isosta luottokortin kokoisesta sim-kortista ja kk-maksullisissa liittymistä joko operaattorin nettipalvelussa tai soitat heille.

Modeemeissa on yleensä reset-nappula jota pohjassa pitämällä laitteen saa nollattua itse. Nappi voi olla piilossa pienessä reiässä, mutta siinä ympärillä lukee yleensä reset. Laitteen asetuksiin ei mennä dnan nettisivujen kautta, vaan laittamalla osoitteeksi suoraan laitteen ip-osoite. Dnan sivuilta voi katsoa tarkemmat ohjeet: https://www.dna.fi/tuki-mokkulat

Jos ongelmana on sim-kortin pin-koodi niin helpointa on ottaa kortti pois modeemista ja laittaa esimerkiksi puhelimeen. Puhelimella ottaa pin-koodin pois käytöstä niin sitä ei tarvitse sitten modeemillakaan laittaa. Jos ei sittenkään toimi niin sitten pitää mennä modeemin asetuksiin vaihtamaan apn-asetus oikeaksi.

Olen nuo resetoimiset tehnyt. Laitoin puhelimeen reitittimeen tulevan SIM-kortin ja tuli teksti SIM-korttia ei voida avata pyydä PUK-koodi 10 yritystä

 

Olet syöttänyt väärän pin-luvun ja yleensä se pin-koodi on 1234, 0000 yms... ja tämän tiedon ainakin Telian ja Elisan myymälässä on kerrottu paperille yms... liittymäsopparia tehdessä. Prepaid-liittymissä PUK-koodi löytyy yleensä siitä isosta luottokortin kokoisesta sim-kortista ja kk-maksullisissa liittymistä joko operaattorin nettipalvelussa tai soitat heille.

Laitoin siis ELISAn SIM-kortin omaan puhelimeeni ja kotiin tullessa paperissa oli PIN koodi, jonka laitoin, mutta tosiaan tuli aiemmin mainitsemani teksti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Oletus APN ( access point name ) on nykyisin kyllä samat.  Poikkeuksena julkinen IP-lisäpalvelu.

Kilpailijan myymä laite vaan alkaa heti kyselemään pin koodin perään ja kun meillä on se 0000 ja kilpailijalla 1234, niin sitten onkin lukossa ja vaaditaan PUK-koodi, jonka näkee Oma Elisasta ilmaiseksi, jos olisi se netti millä käydä katsomassa.

Puhelinpalvelussa siitä veloitetaan 12e

Laitteen resetointi ei tietääkseni muuta tuota saman operaattorin simmin suosimista.

Mikähän laitemalli oli muuten kyseessä?

 

Oletus APN ( access point name ) on nykyisin kyllä samat.  Poikkeuksena julkinen IP-lisäpalvelu.

Kilpailijan myymä laite vaan alkaa heti kyselemään pin koodin perään ja kun meillä on se 0000 ja kilpailijalla 1234, niin sitten onkin lukossa ja vaaditaan PUK-koodi, jonka näkee Oma Elisasta ilmaiseksi, jos olisi se netti millä käydä katsomassa.

Puhelinpalvelussa siitä veloitetaan 12e

Laitteen resetointi ei tietääkseni muuta tuota saman operaattorin simmin suosimista.

Mikähän laitemalli oli muuten kyseessä?

 

Malli on MF286

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Näillä ei siis aukea?

  • Avaa nettiselaimesi ja kirjoita osoiteriville http://dna.mokkula tai http://192.168.1.1 ja paina Enter.
  • Kirjoita Käyttäjänimi kenttään: admin ja Salasana-kenttään: 1234.
  • Paina OK, niin modeemin asetussivut aukeavat.

mikäli herjaa salasanasta, voisi kokeilla tarrassa olevaa wlan salasanaa tuon 1234 sijaan.