Vikailmoitus

  • 13 toukokuu 2020
  • 6 kommenttia
  • 657 katselukerrat

  • Uusi keskustelija
  • 1 kommentti

Talokuituni nopeus romahti sovitusta 250Mbps → 100Mbps / 50Mbps → 10Mbps ! Yritin tehdä vikailmoitusta omaElisa apps:ssa! Tähän olisi kuitenkin tarvittu modeemin Mac osoite! … modeemi ei ole eikä ollut rikki, vaan olin jo rajannut ongelman Elisan verkkoon! Ilman Mac koodia vikailmoituksen tekeminen ei sitten onnistunut ko. applikaatiolla. Seuraavaksi googlasin puhelinnumeroa mihinkä soittaa! Löysin kohtuullisen nopeasti Asiakaspalvelun numeron, johon soitin. Numeroon vastattiin nopeasti, mutta eivät pystyneet ottamaan vikailmoitusta vastaan, vaan yhdistivät toiseen numeroon, jossa jouduin odottamaan 10 minuuttia! Parannusehdotus: kaikki ihmisen tekemä hajoaa! Tämä on ymmärrettävää! Olisi selkeä kilpailuetu tällaisessa tilanteessa jos vikailmoituksen voisi tehdä vaivattomasti ja nopeasti. Eli jos esim OmaElisa puhelin app toimisi … tai että web:stä löytyisi ”laakista” oikea numero johonka voisi soittaa Ja että puhelimeen vastattaisiin viipymättä ilman 10 minuutin odotusta!  … tai, että asiakaspalvelussa sovellettaisiin yhden luukun periaatetta, niin että asiakaspalvelu voisi ottaa vikailmoituksen vastaan, sen sijaan että siirtää sen toiseen numeroon! Asiakas arvostaa vikatilanteissa vaivatonta ja nopeaa toimintaa ilmoituksen suhteen ja tietysti nopeaa korjausta. Tähän kannattaisi Elisankin panostaa! Mainittakoon, että asia hoitui jotakuinkin OK tälläkin kertaa, mutta parantamisen varaa olisi! Kannattaa ylittää asiakkaan odotukset positiivisesti, tällä on varmasti merkitystä kun asiakas tekee seuraavan ostopäätöksen, SUOSITTELEN KOKEILEMAAN! 


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kokeilepa seuraavalla kertaa vaikka tätä.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

 

tai tätä

@OmaYhteisö-tiimi 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ihan tuttua juttua.

elisalla ei ole oikeutta venäyttää asiakkaiden soittaessa teidän kalliiseen palvelu numeroon

Kiitos vinkistä! … ko. sivuilla kuitenkin oli seuraava teksti “Hoidamme useimmat sähköpostit soittamalla. Sähköpostit käsitellään 7 päivän kuluessa.” . Vikatilanteessa 7 päivän odotus ei toimi! Eli vian / ongelman ilmoitus pitäisi olla asiakkaalle nopeaa ja helppoa! En kyllä itse jättäisi ilmoitusta sivustolle, jossa luvataan palata asiaan 7 päivän kuluessa! 

Käyttäjätaso 7

Kiitos vinkistä! … ko. sivuilla kuitenkin oli seuraava teksti “Hoidamme useimmat sähköpostit soittamalla. Sähköpostit käsitellään 7 päivän kuluessa.” . Vikatilanteessa 7 päivän odotus ei toimi! Eli vian / ongelman ilmoitus pitäisi olla asiakkaalle nopeaa ja helppoa! En kyllä itse jättäisi ilmoitusta sivustolle, jossa luvataan palata asiaan 7 päivän kuluessa! 


Totta.

Kiireellisissä tapauksissa lienee viisainta soittaa vikailmoitusnumeroon 010 190 240 , joka päivystää 24/7.

Siinä on alussa jorinoita , mutta odottelamalla pääsee käsittääkseni suoraan vikapalveluun.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Kiitos vinkistä! … ko. sivuilla kuitenkin oli seuraava teksti “Hoidamme useimmat sähköpostit soittamalla. Sähköpostit käsitellään 7 päivän kuluessa.” . Vikatilanteessa 7 päivän odotus ei toimi! Eli vian / ongelman ilmoitus pitäisi olla asiakkaalle nopeaa ja helppoa! En kyllä itse jättäisi ilmoitusta sivustolle, jossa luvataan palata asiaan 7 päivän kuluessa! 


Totta.

Kiireellisissä tapauksissa lienee viisainta soittaa vikailmoitusnumeroon 010 190 240 , joka päivystää 24/7.

Siinä on alussa jorinoita , mutta odottelamalla pääsee käsittääkseni suoraan vikapalveluun.

 

Joo kyllä tuo suoraan soittaminen on kiireellisien vika-asioiden kanssa ehdottomasti se paras tapa. Jonoajat toki vaihtelee, mutta keskimäärin taitaa nopeiten päästä läpi sitten, kun varsinainen asiakaspalvelu on sulkeutunut ja vain vikapalvelu jää päivystämään (klo 18 jälkeen). Soittoajan varaus on myös monesti varsin näppärä tapa, joskus ajan saa tuolta nopeastikin, mutta joskus se menee parin päivän päähän. 

Talokuituni nopeus romahti sovitusta 250Mbps → 100Mbps / 50Mbps → 10Mbps ! Yritin tehdä vikailmoitusta omaElisa apps:ssa! Tähän olisi kuitenkin tarvittu modeemin Mac osoite! … modeemi ei ole eikä ollut rikki, vaan olin jo rajannut ongelman Elisan verkkoon! Ilman Mac koodia vikailmoituksen tekeminen ei sitten onnistunut ko. applikaatiolla. 

Mac-osoite lukee yleensä laitteen pohjassa. Tätä kysytään sen vuoksi, että mac-osoitteen avulla asentaja voi tarkistaa ilman huoneistossa käyntiä, että linjalla näkyy oikean asiakkaan laite, eli kytkennät ovat oikein.

 

Osallistu keskusteluun