Vastattu

VMG3326-D20A Ongelma

  • 16 maaliskuu 2014
  • 15 kommenttia
  • 2665 katselukerrat

Mulla on 100/10 valokuituyhteys ja otsikossa mainittu modeemi. Ongelmana on, kun sammutan virran tietokoneesta, myös modeemista katkeaa ethernet linja, modeemiin jää virta ja wlan yhteys toimimaan. Kun käynnistän tietokoneen, niin ethernet linja ei aukea modeemista ennekuin siihen tekee virtaresetin. Siis joka kerta kun sammutan virran tietokoneesta, niin mun pitää käynnistää kone ensin ja sen jälkeen tehdä virtaresetti modeemiin, että ethernet yhteys toimisi. Wlan yhteys toimii normaalisti. Saunalahden asiakaspalvelu vaihtoi modeemin, ei apua, on myös testattu uudella rj 45 kaapelilla, ei apua. Onko vika modeemin asetuksissa, vai tietokoneen asetuksissa, vai jossain muussa? Tietokone Asus 2010 ja Windows 7. Löytyisikö palstalta apua tähän vaivaan.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi juupassi 3 huhtikuu 2014, 17:33

No tänään vika saatu korjatuksi. Ei ollut vikaa tietokoneessa eikä verkkokortissa. Käynti tietokoneen myyneessä liikkeessä ja sen tutkimuksen mukaan vika kohdistui modeemiin. Seuraavaksi käynti Elisan myymälään, sieltä ei suoraa apua, vaan kehottivat soittamaan vikapalveluun. Sitten soitto vikapalveluun, siellä kaveri pyysi vaihtamaan ethernet kaapeli johonkin toiseen porttiin modeemissa(kaapeli oli 3-portissa, vaihdoin sen 4-porttiin), samaan aikaan se kaveri ajoi uusimman päivityksen siihen modeemiin ja hoplaa modeemi pelittää niin kuin pitääkin! Sitä ei pystynyt sanomaan kumpi sen vian korjasi, kaapelin siirto vai uusin päivitys. Siis tämän vian korjaus aiheutti minulle kaksi käyntiä Elisan myymälässä, yhden käynnin tietokoneen myyneessä liikkeessä, kaksi pitkää puhelua vikapalveluun! Yhteensä muutaman kymmenen euron kulut. Siis Elisan toimittaman modeemin vian korjaus ei ole ilmaista! 
Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Tervetuloa palstalle juupassi :)

Jos modeemin vaihtokaan ei auttanut, niin vian on jäätävä tietokoneeseen/verkkokorttiin, joka jostain syystä aiheuttaa tällaista. Auttaisiko verkkokortin ajurin päivitys?

Jos sinulla on muita laitteita joihin rj-45 voi kytkeä, niin oletko huomannut ongelman toistuneen?
No tänään vika saatu korjatuksi. Ei ollut vikaa tietokoneessa eikä verkkokortissa. Käynti tietokoneen myyneessä liikkeessä ja sen tutkimuksen mukaan vika kohdistui modeemiin. Seuraavaksi käynti Elisan myymälään, sieltä ei suoraa apua, vaan kehottivat soittamaan vikapalveluun. Sitten soitto vikapalveluun, siellä kaveri pyysi vaihtamaan ethernet kaapeli johonkin toiseen porttiin modeemissa(kaapeli oli 3-portissa, vaihdoin sen 4-porttiin), samaan aikaan se kaveri ajoi uusimman päivityksen siihen modeemiin ja hoplaa modeemi pelittää niin kuin pitääkin! Sitä ei pystynyt sanomaan kumpi sen vian korjasi, kaapelin siirto vai uusin päivitys. Siis tämän vian korjaus aiheutti minulle kaksi käyntiä Elisan myymälässä, yhden käynnin tietokoneen myyneessä liikkeessä, kaksi pitkää puhelua vikapalveluun! Yhteensä muutaman kymmenen euron kulut. Siis Elisan toimittaman modeemin vian korjaus ei ole ilmaista! 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
juupassi kirjoitti:
 Siis tämän vian korjaus aiheutti minulle kaksi käyntiä Elisan myymälässä, yhden käynnin tietokoneen myyneessä liikkeessä, kaksi pitkää puhelua vikapalveluun! Yhteensä muutaman kymmenen euron kulut. Siis Elisan toimittaman modeemin vian korjaus ei ole ilmaista! 

Laitteen korjauksesta ei tulisi aiheutua kuluja asiakkaalle varsinkaan takuuaikana. Tämä on jo Kuluttajansuojalain mukaista.

Kuluttajansuojalaki 5. luku 20 §

Tästä asiasta Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla:

Taloudellisesta menetyksestä voi vaatia vahingonkorvausta

Tyypillistä välitöntä vahinkoa ovat esimerkiksi asian selvittämisestä ja hoitamisesta aiheutuneet matka-, posti- ja puhelinkulut.

- Jos kuluttaja vie virheellisen tavaran liikkeeseen korjattavaksi, hänellä on oikeus vaatia virheen hyvittämisen lisäksi korvaus kohtuullisista matkakuluista
- Välitöntä vahinkoa ovat myös virheen korjauttamisesta aiheutuneet menot silloin, kun myyjä ei korjaa vikaa, vaikka siihen on annettu mahdollisuusMatkakuluja voi siis vaatia korvattavaksi esimerkiksi bussilipun hinnan mukaan. Minä olen vaatinut paikallisliikenteen sarjalipun kertamatkan hintaisen korvauksen. Täällä kertamatka maksaa 3,30 euroa ja sarjalipulla matkan hinta on noin kaksi euroa. Tämä siksi, että korvaus maksetaan halvimman mukaan.

Toisaalta jos laite olisi ollut mahdollista postittaa halvemmalla, ei matkakuluja välttämättä tarvitse korvata. Asian hoitaminen myyjätahon kanssa puhelimitse on tietysti hyvitettävä. Yksinkertaisin tapa hyvityksille on tietysti hyvitys kuukausimaksuista.
minulla on VMG3326-D20A_Elisa1_AAII0D1 firmis.
ongelmia muistitikkujen ja kovalevyn tunnistamisessa. onko tuohon saatavilla uudempaa firmwarea?
(muutettu 19:36 firmis päivitetty kiitoksia)
Käyttäjätaso 6
Laitoin sinulle tuon uudemman ohjelmiston, joka on seuraava:  VMG3326-D20A_Elisa1_AAII1D0.bin :)

 

 
kiitoksia tuhannesti. laitan viellä pienen palautteen yksityis viestinä 🙂 pieni hetko 🙂
Nostellaas tätä kysymällä jotta milloin tuo päivitys tulee kaikille jotta tuon tiedostojaon vois saada toimimaan?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tästä ei ole tarkkaa tietoa. Jos kuitenkin yllä mainitun päivityksen haluaa, voidaan se laittaa tulemaan täältä meidän kautta. Helpoiten onnistuu, jos laittaa yksäriä asiasta jollekin meistä moderaattoreista! 🙂
Kuinkahan monta kertaa tarttee ottaa yhteyttä: keskustelin tänään chatin kautta asiakaspalvelun kanssa kun ei modeemi tunnista ulkoista kovalevyä (Current Firmware Version : VMG3326-D20A_Elisa4_AAII4D0 ). Minulle luvattiin lähettää päivitys ja sanottiin että 1h päästä ota boksi ihan sähköjohdosta irti seinästä. No, hetken aikaa netti poikki ja sitten toimi netti taas.. mutta kun menin  modeemia säätään niin sama firmware siel vieläkin, ja tietty ei vielkään tunnista usb-kovoa...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei Meikku2005!

Laitoitkin yksityisviestiä tästä ja asia on hoidossa!
nyt on uusi modeemi paikallaan. Voisiko joku mode nyt yrittää lähettää uudempaa päivitystä modeemiini?
Käyttäjätaso 5
  • Nyt on uusi päivitys laitettu modeemille tulemaan.
  • en ymmärrä, miksei modeemi tunnista usb-kovoa. Eilen kun tulin töistä otin modeemin jopa irti seinästä..  äsken kattelin, alkaa mennä jo sekasin mikä olisi se uusin firmware, mutta nyt näyttää VMG3326-D20A_Elisa1_AAII1D0 (Jaksun postauksen mukaan olisi), mutta ei vaan tunnista. kai se on vaan luovutettava että ei tunnista, niin ei tunnista..olishan se outoa jos kaikki wörkkis kunnolla

    logia En tiedä auttaako):

    7Jan 1 02:01:53infoSystem Bootup Successfully
    8Jul 14 14:51:27infoTime initialized by NTP server
    9Jul 14 15:12:30infoWeb Login Successfully from IP:192.168.10.xx
    10Jul 14 15:51:18infoDHCP send renew packet
    11Jul 14 15:51:18infoDHCP receive ACK option
    12Jul 14 16:51:19infoDHCP send renew packet
    13Jul 14 16:51:19infoDHCP receive ACK option
    14Jul 14 17:51:20infoDHCP send renew packet
    15Jul 14 17:51:20infoDHCP receive ACK option
    16Jul 14 18:51:21infoDHCP send renew packet
    17Jul 14 18:51:21infoDHCP receive ACK option
    18Jul 14 19:51:22infoDHCP send renew packet
    19Jul 14 19:51:22infoDHCP receive ACK option
    20Jul 14 20:51:23infoDHCP send renew packet
    21Jul 14 20:51:24infoDHCP receive ACK option
    22Jul 14 21:51:24infoDHCP send renew packet
    23Jul 14 21:51:25infoDHCP receive ACK option
    24Jul 14 22:51:25infoDHCP send renew packet
    25Jul 14 22:59:39infoWAN Physical Link Down
    26Jul 14 23:00:21infoDHCP send discover packet
    27Jul 14 23:00:22infoDHCP receive offer packet
    28Jul 14 23:00:22infoDHCP send request packet
    29Jul 14 23:00:22infoDHCP receive ACK option
    30Jul 14 23:00:23infoWAN Physical Link Up. Upstream 10048 kbps Downstream 10048 kbps, DSL Type is VDSL
    31Jul 15 00:00:24infoDHCP send renew packet
    32Jul 15 00:00:24infoDHCP receive ACK option
    33Jul 15 01:00:25infoDHCP send renew packet
    34Jul 15 01:00:25infoDHCP receive ACK option
    35Jul 15 02:00:26infoDHCP send renew packet
    36Jul 15 02:22:55infoDHCP send renew packet
    37Jul 15 02:34:10infoDHCP send renew packet
    38Jul 15 02:39:47infoDHCP send renew packet
    39Jul 15 02:39:47infoDHCP receive ACK option
    40Jul 15 02:49:34infoWAN Physical Link Down
    41Jul 15 02:50:16infoDHCP send discover packet [last message repeated 1 times in 3 seconds]
    42Jul 15 02:50:19infoDHCP receive offer packet
    43Jul 15 02:50:19infoDHCP send request packet
    44Jul 15 02:50:19infoDHCP receive ACK option
    45Jul 15 02:50:20infoWAN Physical Link Up. Upstream 10048 kbps Downstream 10048 kbps, DSL Type is VDSL
    46Jul 15 03:50:21infoDHCP send renew packet
    47Jul 15 04:12:48infoDHCP send renew packet
    48Jul 15 04:12:48infoDHCP receive ACK option
    49Jul 15 05:12:49infoDHCP send renew packet
    50Jul 15 05:35:18infoDHCP send renew packet
    51Jul 15 05:46:33infoDHCP send renew packet
    52Jul 15 05:46:33infoDHCP receive ACK option
    53Jul 15 06:44:41infoDHCP send renew packet
    54Jul 15 07:06:28infoDHCP send renew packet
    55Jul 15 07:06:28infoDHCP receive ACK option
    56Jul 15 08:06:29infoDHCP send renew packet
    57Jul 15 08:06:29infoDHCP receive ACK option
    58Jul 15 09:06:30infoDHCP send renew packet
    59Jul 15 09:06:31infoDHCP receive ACK option
    60Jul 15 10:06:32infoDHCP send renew packet
    61Jul 15 10:06:32infoDHCP receive ACK option
    62Jul 15 11:06:33infoDHCP send renew packet
    63Jul 15 11:06:34infoDHCP receive ACK option
    64Jul 15 12:06:34infoDHCP send renew packet
    65Jul 15 12:06:35infoDHCP receive ACK option
    66Jul 15 13:06:36infoDHCP send renew packet
    67Jul 15 13:06:36infoDHCP receive ACK option
    68Jul 15 14:06:37infoDHCP send renew packet
    69Jul 15 14:06:37infoDHCP receive ACK option
    70Jul 15 14:51:28infoTime initialized fail
    71Jul 15 14:51:31infoTime initialized by NTP server
    72Jul 15 15:06:41infoDHCP send renew packet
    73Jul 15 15:06:41infoDHCP receive ACK option
    74Jul 15 16:06:42infoDHCP send renew packet
    75Jul 15 16:06:42infoDHCP receive ACK option
    76Jul 15 17:06:43infoDHCP send renew packet
    77Jul 15 17:06:43infoDHCP receive ACK option
    Käyttäjätaso 5
  • , ei näyttäisi olevan mitään estettä, miksi modeemi ei tuolla firmwarella kovaleyä tunnistaisi. Kannattaa vielä varmuuden vuoksi kokeilla resetoida modeemi. Tietysti olisi hyvä kokeilla myös, tunnistaako modeemi jotain muuta siihen liitettävää usb-laitetta.
  • ok, yririn parilla eri tikulla, ja molempiin usb-väyliin, mutta kun menen boxin asetuksiin -network settings-home networking-fle sharing-add new share se vaan sanoo USB Device not found.. nyt loppu jo mielenkiinto niin siirsin siksi aikaa kun tarvin tuon ulkoisen tähän läppärin viereen.. ja tietty kohta pois ja ens kerralla takas viereen.. Kun se voisi olla tuolla hyllyssä modeemin vieressä ja toimia sujuvasti...

    Osallistu keskusteluun