Vastattu

VMG3925-B10B sammuilee

  • 3 lokakuu 2016
  • 68 kommenttia
  • 4054 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

68 kommenttia

Täälläkin kaatumis ongelmat loppuivat kun palautettiin takaisin vanhempi V5 versio.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Vanhalla versiolla toimikin kiitettävästi tähän päivään asti. Pistetään eka resetti menemään ohjelmiston vaihdon jälkeen. Toimi siis noin 5pv.

Luulin tuossa aikaisemmin, että Viaplayllä oli jotain häikkää kun yhdessä vaiheessa jäi pitkäksi aikaa lataamaan kesken jakson katselun. Tokeni siitä muutamassa minuutissa ja jatkoi normaalisti.

Väärässä olin, jälleen pysähtyi Viaplayn kuva Chromecastilla joka on siis kiinni 2,4Ghz verkossa. Avasin tietokoneen joka on myös samassa verkossa kiinni. Herjasi DNS-virhettä, katkasin yhteyden verkkoon koneelta ja yritin liittyä uudelleen, ei onnistunut "Yhdistetään" ei muuttunut miksikään kymmeneen minuuttiin. Tarkistin Lumian joka ilmoitti "ei internet-yhteyttä". Liitin Lumian 5Ghz verkkoon ja homma toimi. Samoin toimi koko ajan iPadi ja Nexus tabi ja iphone. Eli kaikki laitteet jotka oli 5Ghz verkossa toimivat ja 2,4G verkko oli juntturassa.

Ps. Ei vielä hätää kun päivityksen jälkeistä resettiä en vielä ollut tehnyt. Toimihan tämä jo nyt huomattvasti paremmin sen 5pv. Seuraava viesti onkin sitten valitusta, tämä on enemmän logimerkintä :8
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Samaa ongelma täälläkin. Voisin ottaa tuon aiemman firmiksen, kiitos.

Current Firmware Version:VMG3926-B10A_Elisa6_V511AARB4D0


Lähti vanhempi Elisa5 versio nyt latautumaan laitteelle. Jos tulee probleemia jälkeenpäin niin tee kerran resetointi vielä laitteelle kaupanpäälle.
Täällä myös havaittu samoja ongelmia. Edellisen viikon sisään olen joutunut modeemin resetoimaan neljään otteeseen, jotta liikenne on taas lähtenyt kulkemaan. Voitteko siis palauttaa edellisen firmware-version myös minulle. Kiitos.

Current Firmware Version:VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0
Käyttäjätaso 1
Myös minulla on ollut jumittumisongelmia VMG3925:n Elisa6-version kanssa. Kerran modeemi on tarvinnut resetoida tehdasasetuksiin, ja virtanapin sijainti on muuten tullut tutuksi. Eli saisinko myös minä (ongelmistaan huolimatta) version Elisa5 takaisin, kiitos.

Aiemmalla versio 5:llä minulla oli merkittäviä ongelmia Canonin wifi-tulostimen kanssa. Tulostin putoili verkosta, ja yhdisti takaisin vain modeemin uudelleenkäynnistämällä. Otin ongelmasta yhteyttä asiakaspalveluun, ja minulle sanottiin että päivitystä ei ole saatavilla, ja että vaikka modeemi kuuluu Elisan liittymään, niin sen ongelmista ei voi raportoida Elisalle, vaan pitäisi ottaa yhteyttä maksulliseen Omaguruun tai soittaa Zyxelin tukeen. Jos Elisa on räätälöinyt firmwarea ja toimittaa laitteen liittymän hintaan kuuluvana, niin miksi minun pitäisi soitella valmistajalle? Ei näin...

Surkuhupaisan palvelun kruunasi se, että 2pv tuon yhteydenoton jälkeen tuli ilmoitus päivityksestä, ja sen jälkeen modeemi on toiminut entistä huonommin. :-(

Toivottavasti täältä palstan kautta nyt saa välitettyä tiedon asiaankuuluville tahoille. Eli versio Elisa5 toimi itselläni muuten kohtuullisen hyvin, mutta Canon Pixma MG5650 menetti säännöllisesti wifi-yhteyden vaatien modeemin uudelleenkäynnistyksen. Elisa6 taasen on hyvin epävakaa. Ensin yksittäiset laitteet menettävät netin, ja sitten modeemin hallintasivulle ei enää pääse. Välillä katoaa wifi, välillä myös lankaverkko. Vaihtoehtosesti dns lakkaa toimimasta jopa niin että modeemi pitää palauttaa tehdasasetuksiin ennen kuin toiminta palautuu.
Liittyvätköhän nämä ADSL ongelmat nyt tähän palvelunestohyökkäykseen? Itselläni torstaiaamuna (vähän ennen hyökkäyksen alkua) oli wifi hävinnyt kokonaan eikä parikaapelin kauttakaan päässyt http-hallintaan lainkaan. Muuten netti toimi ja modeemin bootin jälkeen wifikin palautui. Sen jälkeen on parikin kertaa http-hallinta taas hävinnyt mutta muuten purkki toimii hyvin.

http://iotscanner.bullguard.com skanneri varoittaa portista 7547. Oireet ovat kovasti sen kaltaisia, että joko tuossa on haavoittuvuus tai sitten se sekoaa haavoittuvuuksien etsijöistä?
Käyttäjätaso 1
Ainakin itselläni jumittumisongelmat alkoivat selkeästi hyvin pian syyskuun alkupuolella tapahtuneen boksin päivityksen jälkeen. Tekeekö muuten muilla Elisa6-version omaava modeemi sitä, että järjestelmän statuksessa käytetyn muistin määrä vaihtelee koko ajan? Vanhalla Elisa5-versiolla tuollaista ei tapahtunut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laitoin ny Samille ja Rantmalle tuon Elisa 5:sen menemään.
Laitoin ny Samille ja Rantmalle tuon Elisa 5:sen menemään.
Kiitos. Tällä Elisa5-versiolla (VMG3925-B10B_Elisa5_V511AARB3D0) boksi on ainakin toistaiseksi pysynyt pystyssä ongelmitta.
Käyttäjätaso 1
Kiitos, myöskään minun boksini ei ole toistaiseksi enää jumittanut Elisa5:n palautuksen jälkeen. Nyt sitten vaan sormet ristissä odotellaan, koska saadaan Elisa7-versio, joka korjaa vitosen ja kutosen puutteet.
Samat ongelmat minulla. Soitin asiakaspalveluun ja kuulemma tempulla, että vaihdetaan firmis elisa5:n resetoidaan, päivitetään takaisin elisa6:n ja resetoidaan, nämä olisivat ratkenneet. No ei ratkennu. Otin yhteyttä uudelleen ja 3926 modeemi vaihdettiin 3925:n. Sain laitteen eilen. 2 kertaa jo tämä 3925:kin buutannu 24 tunnin sisällä. Elisa kutonen siinäkin..
Samaa ongelmaa minullakin VMG3926-B10A:lla. Tänään reboottasi kaksi kertaa niin että havaitsin sen tapahtuvan ja tätä on jatkunut siitä asti kun uusin päivitys asentui. Vanhalla toimi suht hyvin, joten se olisi hyvä palauttaa.

Tehdasasetusten palautusta etc. on kokeiltu myös.

Nyt siis Current Firmware Version:VMG3926-B10A_Elisa6_V511AARB4D0.
Käyttäjätaso 4
MItenkäs pitkään tuommoisen firmiksen päivitystyö tai oikeastaan sen kehittäminen vaatii? Toista kuukautta odoteltu ja sama vaiva näyttäisi koskevan VMG3925 ja VMG3926 malleja.
Käyttäjätaso 7
MItenkäs pitkään tuommoisen firmiksen päivitystyö tai oikeastaan sen kehittäminen vaatii? Toista kuukautta odoteltu ja sama vaiva näyttäisi koskevan VMG3925 ja VMG3926 malleja.

Eihän reilussa kuukaudessa ehditä edes siirtämään työtä oikeaan tehtäväjonoon. Siis työtä siltä osin, että jollekulle pitää antaa tehtäväksi neuvotella oikean tahon kanssa siitä, saako joku alihankkijan alihankkija tehdä kolmannen osapuolen laitteeseen ensimmäisen osapuolen nimissä tehtävän firmiksen, johon liittyy myös viidennen osapuolen immateriaalioikeuksia.

Varsinainen "työ" tehtäneen perinteiseen tyyliin lomien jälkeen (vuosiluku tuntematon)
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Samaa ongelmaa minullakin VMG3926-B10A:lla. Tänään reboottasi kaksi kertaa niin että havaitsin sen tapahtuvan ja tätä on jatkunut siitä asti kun uusin päivitys asentui. Vanhalla toimi suht hyvin, joten se olisi hyvä palauttaa.

Tehdasasetusten palautusta etc. on kokeiltu myös.

Nyt siis Current Firmware Version:VMG3926-B10A_Elisa6_V511AARB4D0.



Vanhempi firmis on nyt laitettu valumaan! Toivottavasti ongelmat poistuu. 🙂
Samaa ongelmaa minullakin VMG3926-B10A:lla. Tänään reboottasi kaksi kertaa niin että havaitsin sen tapahtuvan ja tätä on jatkunut siitä asti kun uusin päivitys asentui. Vanhalla toimi suht hyvin, joten se olisi hyvä palauttaa.

Tehdasasetusten palautusta etc. on kokeiltu myös.

Nyt siis Current Firmware Version:VMG3926-B10A_Elisa6_V511AARB4D0.



Vanhempi firmis on nyt laitettu valumaan! Toivottavasti ongelmat poistuu. :)


Kiitos! Vanhempi firmis näyttäisi asentuneen onnistuneesti.
Elisa5 firmis toimi ongelmitta lähes kuukauden päivät, mutta eilen illalla sitten nettiyhteys katkesi. Syykin löytyi modeemin buuttauksen jälkeen, sinnehän oli napsahtanut se Elisa6 firmis takaisin! Saisko tuon nyt ihan oikeasti pysyvästi pidettyä versiossa 5? Nakkaan kyllä kuikkaa kohta koko boksilla...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko toiminut ok kutosella tuon katkon jälkeen? Voin vaihta vitosen takaisin jos haluat, mutta en voi taata etteikö taas päivitä jossain vaiheessa.
Rupeaa kans hermo menemään. Heti ekalla soitolla kysyin saako vanhempaa firmistä. No sai silleen että päivitettiin 5:n ja heti 6:n. No ei se 6 sillä korjaannu. Sitten vaihdettiin modeemi, no mitä sekään auttaa jos 6:n boottaa monta kertaa päivässä. Tämän jälkeen ylläpito suostui downgreidaamaan pyynnöstäni 5:n ja pitämään sen siinä. Muutaman viikon tässä boxi toimikin mahtavasti! Kunnes hetki sitten buutti ja syyn arvasin heti. Kuutonen oli palannut.
Onko toiminut ok kutosella tuon katkon jälkeen? Voin vaihta vitosen takaisin jos haluat, mutta en voi taata etteikö taas päivitä jossain vaiheessa.

Minulle oli näköjään myös palautunut kutosversio. Huomasin sen siitä, että tutut pätkimisongelmat ovat palanneet. Modeemin hallinta ei myöskään vastannut ennen kuin boottasin laitteen. Voisiko siis sen aiemman vitosversion saada takaisin, niin toimii taas seuraavaan automaattipäivitykseen saakka. Kiitos.
Onko toiminut ok kutosella tuon katkon jälkeen? Voin vaihta vitosen takaisin jos haluat, mutta en voi taata etteikö taas päivitä jossain vaiheessa.
Kiitos, on kyllä toiminut OK lähes kaksi vuorokautta ekan virtanappibuutin jälkeen, joten yritän kerätä kärsivällisyyttä ja katsella vielä josko ne aiemmat ongelmat kuutosversion kanssa palautuvat. Modeemin CPU usage tuntuu olevan kyllä pysyvästi 100%, mutta toistaiseksi yhteydet (nettiin ja modeeminhallintaan) toimivat.
Onko toiminut ok kutosella tuon katkon jälkeen? Voin vaihta vitosen takaisin jos haluat, mutta en voi taata etteikö taas päivitä jossain vaiheessa.
Kiitos, on kyllä toiminut OK lähes kaksi vuorokautta ekan virtanappibuutin jälkeen, joten yritän kerätä kärsivällisyyttä ja katsella vielä josko ne aiemmat ongelmat kuutosversion kanssa palautuvat. Modeemin CPU usage tuntuu olevan kyllä pysyvästi 100%, mutta toistaiseksi yhteydet (nettiin ja modeeminhallintaan) toimivat.


Eipä sitten toiminut kolmea vuorokautta. Tänään meni aamupäivästä kaikki yhteydet sekä internettiin poikki eikä sisäverkossakaan päässyt mihinkään. Ottaisin mielellään sen Elisa5 version takaisin asap, kiitos!

Jotenkin kuvittelin ettei tuota versiota 6 olisi jakelussa lainkaan enää kun se aiheuttaa ainakin joillekin näin suuria ongelmia. Jos tuo tulee aina kuukausittain väkisin takaisin, voiko tämä modeemin palauttaa toimimattomana? En viitsisi tällaisesta maksaa enää mitään ja hankin mieluummin toimivan(?) laitteen jostain muualta. Talossa kun on IP kameroita jne. virityksiä, niin ei mitenkään käy että poissaollessa yhteydet katkeaa tämä modeemin firmisongelmien takia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuuppasin Rantmalle ja Armottomalle nyt vitosen takaisin. Kyselen huommenna josko tälle on mitää pikaratkaisua, ongelma ei tosiaan koske kuin osaa asiakkaista joilla on tämä laite. Jos ei niin kait sitten vaihdellaan laitetta (tai otetaan nuo kokonaan pois päivitysjakelulta ja jätetään vitonen pykälään).
Se saattaa koskea montaa muutakin, mutta he vaan käynnistävät purkkia uudestaan eivätkä eksy asiakaspalveluun asti. Itselläni tämä vaivaa kerran pari kuukaudessa ja sen kanssa tulee ihan hyvin toimeen. Itselläni ensimmäinen ADSL-linja vuonna 2002 pätki muutaman kerran päivässä ja siihen verrattuna tilanne on vielä ihan mainio.
Käyttäjätaso 1
Menihän Elisa6:n paluun jälkeen jopa pari päivää ennen kuin yhteys lakkasi toimimasta.

Minusta tämä on kokonaisuudessaan kyllä käsittämätöntä touhua. Jos uudessa firmwaressa ilmiselvästi useamman asiakkaan raportoimana on vanhaa versiota vakavampia ongelmia, niin minusta sen pitäisi olla itsestään selvää, että jakelu keskeytetään kunnes saadaan ongelman syy rajattua ja korjattu päivitys julkaisuun. Mutta turha luulo, täällä sen sijaan laitetaan päivitys tulemaan uudelleen myös niille joilta se on jo kerran vedetty pois... Ilmeisesti käsitteet muutoshallinta ja asiakastyytyväisyys ovat joko unohtuneet tai pahimmillaan tietoisesti tarpeettomaksi katsottuja.

Modeemi olisi teknisiltä ominaisuuksiltaan erittäin hyvin normaalikäyttöön riittävä, mutta softa vaan pitäisi saada ensin kuntoon...

Ensiapuna olisi kiva jos palauttaisitte taas Elisa5-version modeemiini, kiitos.

Pysyväksi ratkaisuksi siitäkään ei ole langattoman verkon bugien vuoksi, joten jos ehkä toimivaa Elisa7-versiota ei ole lähitulevaisuudessa luvassa, niin sitten en näe muuta vaihtoehtoa kuin laitemallin vaihdon esim HG635:een. Liittymäsopimukseeni kuitenkin kuuluu toimiva modeemi, ja loputtomasti tätä takkuilua ei voi jatkaa.

Osallistu keskusteluun