Vastattu

VMG3925-B10B sammuilee

  • 3 lokakuu 2016
  • 68 kommenttia
  • 4054 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

68 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Se saattaa koskea montaa muutakin, mutta he vaan käynnistävät purkkia uudestaan eivätkä eksy asiakaspalveluun asti. Itselläni tämä vaivaa kerran pari kuukaudessa ja sen kanssa tulee ihan hyvin toimeen.

"Hyvin" on nykymaailma saanut ihmiset opetettua, että tuotteiden ei tarvitse toimia kunnolla. Ja tosiaan vaikka asiakaspalveluun soittaisi, niin kyllähän minullekin asiakaspalvelu yritti ehdottaa, että yhteyden jumittaminen pari kertaa viikossakin olisi vielä ihan normaalia ja hyväksyttävää. Ei puhettakaan vikailmoituksesta, vaan ehdotus maksulliseen omaguruun soittamisesta.

Kummasti vaan silti tuo Zyxeliä edeltävä Bewanin modeemi ei ennen hajoamistaan juminut edes kuukausittain, ja joskus vuosia sitten ensimmäisen 256k adsl:n mukana toimitettu Nokia-modeemi ei jumittanut käytännössä koskaan. Samoin kollega kertoili, että hänellä oleva Asuksen reititin ei ole juminut kertaakaan useamman vuoden käyttöjaksolla. Tekisi mieli ratkaista asia menemällä kauppaan, mutta tuntuu vaan järjettömältä käyttää pari sataa euroa laitteeseen, joka kuuluu liittymäsopimuksen hintaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Teknisen puolen kertoman mukaan sammumisongelma on saatu kitkettyä jo alkuviikosta, eli mikäli tuollaista vielä esiintyy, tulee siitä tehdä vikailmoitus. Laittakaa meille (http://elisa.fi/palstatiimi) yksityisviestit asiakasnumeron ja viankuvauksen kera, niin teemme vikailmoituksen.
Käyttäjätaso 1
Tiedä sitten mikä tuo "sammumisongelma" varsinaisesti on. Itsellä oireena on se, että ensin lakkaa langaton verkko (ei voi yhdistää) ja modeemin hallintasivu toimimasta. Jos viitsii odottaa vikatilassa tarpeeksi kauan, myös lankaverkko lakkaa toimimasta. Modeemin bootti palauttaa toiminnan.

Vikailmoitus ongelmakuvauksineen laitettu palstatiimille.
Jostain syystä Elisa6-firmis on palannut modeemiini, ja samoin palasivat ongelmat. Hallintakonsoli on nyt niin hidas, ettei siellä pysty käytännössä tekemään mitään. Elisa5:een palaaminen aiemmin toimi, ei ollut mitään ongelmia.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Hyvä kun laitoit asiasta tiedon vielä yksityisviestillä jarmopit 🙂 Elisa_5 päivitetty takaisin!
Käyttäjätaso 3
Kysymys kuuluu, mitä Elisa meinaa tehdä asian eteen?
Koska korjaatte viallisen firmiksen uudella?
En todellakaan halua resetoida ja nakutella joka laitteeseen uusia passuja...

Ok, olen laiska, mutta olen myös MAKSAVA asiakas ja mun ei tarttis kärsiä huonoista päivityksistä.
Eli mikä tilanne, ongelmahan on ollut jo tiedossa pitkään.

Koska tulee versio 7 ?!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla. Jos modeemin kanssa on muita ongelmia, kannattaa tehdä vikailmoitus, niin voimme tutkia asiaa normaaliin tapaan. Voi olla myös viallisesta laitteesta kyse.
Käyttäjätaso 3
Mulla on ollut päivityksestä asti sellainen vika, että wlan lakkaa ajoittain toimimasta.
Eli modeemi pitää buutata 2-3 kertaa viikossa.
Jostain syystä Elisa6-firmis on palannut modeemiini, ja samoin palasivat ongelmat. Hallintakonsoli on nyt niin hidas, ettei siellä pysty käytännössä tekemään mitään. Elisa5:een palaaminen aiemmin toimi, ei ollut mitään ongelmia.

Sama juttu!? Aloinkin jo ihmettelemään kun monta kertaa pv kaatuu yhteys. Siellähän se 6:nen on taas sisässä 😞 Tännekin 5:nen takaisin pikaisesti kiitos...
"Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla."

Ymmärränkö oikein, että Elisa6 firmiksesta on nyt uudempi ja toimivampi versio olemassa? Miten te jaatte tämän? Ottaisin mielelläni kokeiltavaksi, modeemi kuin buuttailee aina muutaman päivän välein, joskin suurempi ongelma täälläpäin on linkin hetkittäinen kaatuminen ilman että modeemi buuttaa.

Näkyykö korjattu versio versionumeron (alinumerosarjan) muuttumisena. Minulla on sama versio kuin alkuperäisessä postauksessa on mainittu: VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0
Käyttäjätaso 7
Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla. Jos modeemin kanssa on muita ongelmia, kannattaa tehdä vikailmoitus, niin voimme tutkia asiaa normaaliin tapaan. Voi olla myös viallisesta laitteesta kyse.
Voisitko hieman tarkentaa?
Täällä on väkeä, joilla on ongelmaa 2 päivää sitten, jonka piti poistua "viime viikolla"?
Faijalla on myös ollu ongelmaa samaisen modeemin ja firmiksen kanssa.
Onhan teillä nyt siellä varma käsitys mikä on ongelma ja mikä on poistunut?
"Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla."

Ymmärränkö oikein, että Elisa6 firmiksesta on nyt uudempi ja toimivampi versio olemassa? Miten te jaatte tämän? Ottaisin mielelläni kokeiltavaksi, modeemi kuin buuttailee aina muutaman päivän välein, joskin suurempi ongelma täälläpäin on linkin hetkittäinen kaatuminen ilman että modeemi buuttaa.

Näkyykö korjattu versio versionumeron (alinumerosarjan) muuttumisena. Minulla on sama versio kuin alkuperäisessä postauksessa on mainittu: VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0


No ei täällä ainakaan tämä "korjattu 6 versio" toiminut yhtään sen kummemmin kuin edellinen susi 6:nen. Nyt taas 5 sisällä ja ei ole kertaakaan kaatunut siihen palaamisen jälkeen...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Jos VMG3925:sessa on edelleen ongelmaa tuosta korjaavasta päivityksestä huolimatta niin voisitteko laittaa meille yksityisviestillä tarkemmat asiakastietonne: http://elisa.fi/palstatiimi . Asiaa pitäisi saada tutkittua lisää jos nämä ongelmat vielä jatkuvat. 😕 Selvitellään par aikaa sitä näkyykö korjaus firmiksessä versionumeron/alinumerosarjan muuttumisena.
Sain viikko sitten käyttööni erillisen Wifi-tukiaseman ja disabloin samalla Zyxelin WLANin. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia (kop kop) ja hallintaliittymäänkin pääsee edelleen ilman yhtään boottia viikon aikana. Eli tämän perusteella alkaisin hiljalleen kallistua sille kannalle, että ongelmien juurisyy löytyy softan WLAN-puolelta?
Yhdyn edelliseen.

Kokeilin peltisen kommentin jälkeen sammuttaa omasta laitteestani 5MHz WLAN. Nyt laite joka aikaisemmin tiputti linjan ja sammuili useamman kerran viikossa ilmoittaa olleensa 28 päivää yhtäjaksoisesti verkossa, eikä ongelmia ole huomattu. Laite käy myös 10 astetta viileämpänä, eli juurisyy voisi myös olla lämpö.

Harmi sinänsä että ei pysty nopeampaa WLAN verkkoa käyttämään.
Käyttäjätaso 7
Oli kai sitten faijan 3926:een saapunu firmis6. Ihan juntturassa vähän väliä ja aspa-ihme sitten ratkaisi asian opastamalla tehdasresetin.
No, eihän siinä sitten muuta ku sisäiset staattiset IPt katosi, kuten myös etäyhteydet (port forwardit) ja nas-palvelimet (faija tallentelee kovasti tv-ohjelmia).
Sitten toisesta kaupungista käsin hirvee säätö, et saa yhteyden ja pääsee modeemiin sisään ja sitten vanhat asetukset purkkiin. Lopputulos: taas ihan juntturassa koko loota.

1.
Oisko nyt niin, että aiemmilla firmiksillä tehdyt asetukset ei enää sovi firmis6:lla pyörivään purkkiin ja ehkä just siks purkit on menny juntturaan?

2.
Jos purkkiin nyt laittais takas firmis5:n, ni sit vois varmaan käydä kuvakaappailee kaikki asetukset ja yrittää laittaa ne firmis6:een?

3.
Jos "palstatiimi" laittaa purkkiin takas firmis5:n, niin kauanko se pysyy siellä, ennenkuin joku automagiikka päivittää sen firmis6:een?

Nyt olis ihan hirmu kiva, jos sais vastauksia ASAP!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos modeemille ajetaan käsin asiakaspalvelun kautta vanhempi firmis, takeita sen pysyvyydestä ei valitettavasti ole koska laitteita ei saa automaattikierrosta pois. Veikkaisin itsekin tuota mitä sinäkin, eli että nuo Elisa5 firmiksen asetukset aiheuttavat nyt ongelmia tuon Elisa6 firmiksen kanssa, tästä ei tosin varmaa sanaa ole. Eli melkein järkevin voi olla tuo että firmis downgradetaan tuohon Elisa5 firmikselle ainakin hetkeksi jotta saat asetukset käsin ylös, mikäli näistä ei muuta dataa ole tallessa. Melkein helpoiten tämä onnistuisi jos pääset isäsi luona käymään ja soittelet paikan päältä asiakaspalveluun. Toinen vaihtoehto on lähteä käsin luomaan noi asetukset modeemille vaikka etänä uudelleen.
Käyttäjätaso 7
Jatkossa, kun laitatte automaagipäivityksen modeemin firmikselle, niin kandeis varmaan ekaks varmistaa, toimiiko aikaisemmat asetus-backup/restoret ja jos ei toimi, niin tiedottaa tästä.

Osallistu keskusteluun