Vastattu

VMG3925-B10B sammuilee

  • 3 lokakuu 2016
  • 68 kommenttia
  • 4054 katselukerrat

Liittymänä VDSL 50/10. Otsikossa mainittu pari kuukautta sitten hankittu modeemi alkanut uudelleenkäynnistelemään itseään lähes päivittäin. Ongelma ilmaantunut pari-kolme viikkoa sitten. Yht'äkkiä laitteen valot sammuvat, pelkkä virtavalo palaa, ja lähes minuutin odottelun jälkeen alkavat muutkin valot syttyä. Laitteessa ohjelmistoversio Elisa6_V511AARB4D0. Onko laitteeseen mahdollisesti tehty ohjelmistopäivitys? Mikä neuvoksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 1 joulukuu 2016, 08:06

Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla. Jos modeemin kanssa on muita ongelmia, kannattaa tehdä vikailmoitus, niin voimme tutkia asiaa normaaliin tapaan. Voi olla myös viallisesta laitteesta kyse.
Katso alkuperäinen viesti

68 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Jatkossa, kun laitatte automaagipäivityksen modeemin firmikselle, niin kandeis varmaan ekaks varmistaa, toimiiko aikaisemmat asetus-backup/restoret ja jos ei toimi, niin tiedottaa tästä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos modeemille ajetaan käsin asiakaspalvelun kautta vanhempi firmis, takeita sen pysyvyydestä ei valitettavasti ole koska laitteita ei saa automaattikierrosta pois. Veikkaisin itsekin tuota mitä sinäkin, eli että nuo Elisa5 firmiksen asetukset aiheuttavat nyt ongelmia tuon Elisa6 firmiksen kanssa, tästä ei tosin varmaa sanaa ole. Eli melkein järkevin voi olla tuo että firmis downgradetaan tuohon Elisa5 firmikselle ainakin hetkeksi jotta saat asetukset käsin ylös, mikäli näistä ei muuta dataa ole tallessa. Melkein helpoiten tämä onnistuisi jos pääset isäsi luona käymään ja soittelet paikan päältä asiakaspalveluun. Toinen vaihtoehto on lähteä käsin luomaan noi asetukset modeemille vaikka etänä uudelleen.
Käyttäjätaso 7
Oli kai sitten faijan 3926:een saapunu firmis6. Ihan juntturassa vähän väliä ja aspa-ihme sitten ratkaisi asian opastamalla tehdasresetin.
No, eihän siinä sitten muuta ku sisäiset staattiset IPt katosi, kuten myös etäyhteydet (port forwardit) ja nas-palvelimet (faija tallentelee kovasti tv-ohjelmia).
Sitten toisesta kaupungista käsin hirvee säätö, et saa yhteyden ja pääsee modeemiin sisään ja sitten vanhat asetukset purkkiin. Lopputulos: taas ihan juntturassa koko loota.

1.
Oisko nyt niin, että aiemmilla firmiksillä tehdyt asetukset ei enää sovi firmis6:lla pyörivään purkkiin ja ehkä just siks purkit on menny juntturaan?

2.
Jos purkkiin nyt laittais takas firmis5:n, ni sit vois varmaan käydä kuvakaappailee kaikki asetukset ja yrittää laittaa ne firmis6:een?

3.
Jos "palstatiimi" laittaa purkkiin takas firmis5:n, niin kauanko se pysyy siellä, ennenkuin joku automagiikka päivittää sen firmis6:een?

Nyt olis ihan hirmu kiva, jos sais vastauksia ASAP!
Yhdyn edelliseen.

Kokeilin peltisen kommentin jälkeen sammuttaa omasta laitteestani 5MHz WLAN. Nyt laite joka aikaisemmin tiputti linjan ja sammuili useamman kerran viikossa ilmoittaa olleensa 28 päivää yhtäjaksoisesti verkossa, eikä ongelmia ole huomattu. Laite käy myös 10 astetta viileämpänä, eli juurisyy voisi myös olla lämpö.

Harmi sinänsä että ei pysty nopeampaa WLAN verkkoa käyttämään.
Sain viikko sitten käyttööni erillisen Wifi-tukiaseman ja disabloin samalla Zyxelin WLANin. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia (kop kop) ja hallintaliittymäänkin pääsee edelleen ilman yhtään boottia viikon aikana. Eli tämän perusteella alkaisin hiljalleen kallistua sille kannalle, että ongelmien juurisyy löytyy softan WLAN-puolelta?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Jos VMG3925:sessa on edelleen ongelmaa tuosta korjaavasta päivityksestä huolimatta niin voisitteko laittaa meille yksityisviestillä tarkemmat asiakastietonne: http://elisa.fi/palstatiimi . Asiaa pitäisi saada tutkittua lisää jos nämä ongelmat vielä jatkuvat. 😕 Selvitellään par aikaa sitä näkyykö korjaus firmiksessä versionumeron/alinumerosarjan muuttumisena.
"Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla."

Ymmärränkö oikein, että Elisa6 firmiksesta on nyt uudempi ja toimivampi versio olemassa? Miten te jaatte tämän? Ottaisin mielelläni kokeiltavaksi, modeemi kuin buuttailee aina muutaman päivän välein, joskin suurempi ongelma täälläpäin on linkin hetkittäinen kaatuminen ilman että modeemi buuttaa.

Näkyykö korjattu versio versionumeron (alinumerosarjan) muuttumisena. Minulla on sama versio kuin alkuperäisessä postauksessa on mainittu: VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0


No ei täällä ainakaan tämä "korjattu 6 versio" toiminut yhtään sen kummemmin kuin edellinen susi 6:nen. Nyt taas 5 sisällä ja ei ole kertaakaan kaatunut siihen palaamisen jälkeen...
Käyttäjätaso 7
Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla. Jos modeemin kanssa on muita ongelmia, kannattaa tehdä vikailmoitus, niin voimme tutkia asiaa normaaliin tapaan. Voi olla myös viallisesta laitteesta kyse.
Voisitko hieman tarkentaa?
Täällä on väkeä, joilla on ongelmaa 2 päivää sitten, jonka piti poistua "viime viikolla"?
Faijalla on myös ollu ongelmaa samaisen modeemin ja firmiksen kanssa.
Onhan teillä nyt siellä varma käsitys mikä on ongelma ja mikä on poistunut?
"Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla."

Ymmärränkö oikein, että Elisa6 firmiksesta on nyt uudempi ja toimivampi versio olemassa? Miten te jaatte tämän? Ottaisin mielelläni kokeiltavaksi, modeemi kuin buuttailee aina muutaman päivän välein, joskin suurempi ongelma täälläpäin on linkin hetkittäinen kaatuminen ilman että modeemi buuttaa.

Näkyykö korjattu versio versionumeron (alinumerosarjan) muuttumisena. Minulla on sama versio kuin alkuperäisessä postauksessa on mainittu: VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0
Jostain syystä Elisa6-firmis on palannut modeemiini, ja samoin palasivat ongelmat. Hallintakonsoli on nyt niin hidas, ettei siellä pysty käytännössä tekemään mitään. Elisa5:een palaaminen aiemmin toimi, ei ollut mitään ongelmia.

Sama juttu!? Aloinkin jo ihmettelemään kun monta kertaa pv kaatuu yhteys. Siellähän se 6:nen on taas sisässä 😞 Tännekin 5:nen takaisin pikaisesti kiitos...
Käyttäjätaso 3
Mulla on ollut päivityksestä asti sellainen vika, että wlan lakkaa ajoittain toimimasta.
Eli modeemi pitää buutata 2-3 kertaa viikossa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla. Jos modeemin kanssa on muita ongelmia, kannattaa tehdä vikailmoitus, niin voimme tutkia asiaa normaaliin tapaan. Voi olla myös viallisesta laitteesta kyse.
Käyttäjätaso 3
Kysymys kuuluu, mitä Elisa meinaa tehdä asian eteen?
Koska korjaatte viallisen firmiksen uudella?
En todellakaan halua resetoida ja nakutella joka laitteeseen uusia passuja...

Ok, olen laiska, mutta olen myös MAKSAVA asiakas ja mun ei tarttis kärsiä huonoista päivityksistä.
Eli mikä tilanne, ongelmahan on ollut jo tiedossa pitkään.

Koska tulee versio 7 ?!
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Hyvä kun laitoit asiasta tiedon vielä yksityisviestillä jarmopit 🙂 Elisa_5 päivitetty takaisin!
Jostain syystä Elisa6-firmis on palannut modeemiini, ja samoin palasivat ongelmat. Hallintakonsoli on nyt niin hidas, ettei siellä pysty käytännössä tekemään mitään. Elisa5:een palaaminen aiemmin toimi, ei ollut mitään ongelmia.
Käyttäjätaso 1
Tiedä sitten mikä tuo "sammumisongelma" varsinaisesti on. Itsellä oireena on se, että ensin lakkaa langaton verkko (ei voi yhdistää) ja modeemin hallintasivu toimimasta. Jos viitsii odottaa vikatilassa tarpeeksi kauan, myös lankaverkko lakkaa toimimasta. Modeemin bootti palauttaa toiminnan.

Vikailmoitus ongelmakuvauksineen laitettu palstatiimille.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Teknisen puolen kertoman mukaan sammumisongelma on saatu kitkettyä jo alkuviikosta, eli mikäli tuollaista vielä esiintyy, tulee siitä tehdä vikailmoitus. Laittakaa meille (http://elisa.fi/palstatiimi) yksityisviestit asiakasnumeron ja viankuvauksen kera, niin teemme vikailmoituksen.
Käyttäjätaso 1
Se saattaa koskea montaa muutakin, mutta he vaan käynnistävät purkkia uudestaan eivätkä eksy asiakaspalveluun asti. Itselläni tämä vaivaa kerran pari kuukaudessa ja sen kanssa tulee ihan hyvin toimeen.

"Hyvin" on nykymaailma saanut ihmiset opetettua, että tuotteiden ei tarvitse toimia kunnolla. Ja tosiaan vaikka asiakaspalveluun soittaisi, niin kyllähän minullekin asiakaspalvelu yritti ehdottaa, että yhteyden jumittaminen pari kertaa viikossakin olisi vielä ihan normaalia ja hyväksyttävää. Ei puhettakaan vikailmoituksesta, vaan ehdotus maksulliseen omaguruun soittamisesta.

Kummasti vaan silti tuo Zyxeliä edeltävä Bewanin modeemi ei ennen hajoamistaan juminut edes kuukausittain, ja joskus vuosia sitten ensimmäisen 256k adsl:n mukana toimitettu Nokia-modeemi ei jumittanut käytännössä koskaan. Samoin kollega kertoili, että hänellä oleva Asuksen reititin ei ole juminut kertaakaan useamman vuoden käyttöjaksolla. Tekisi mieli ratkaista asia menemällä kauppaan, mutta tuntuu vaan järjettömältä käyttää pari sataa euroa laitteeseen, joka kuuluu liittymäsopimuksen hintaan.
Käyttäjätaso 1
Menihän Elisa6:n paluun jälkeen jopa pari päivää ennen kuin yhteys lakkasi toimimasta.

Minusta tämä on kokonaisuudessaan kyllä käsittämätöntä touhua. Jos uudessa firmwaressa ilmiselvästi useamman asiakkaan raportoimana on vanhaa versiota vakavampia ongelmia, niin minusta sen pitäisi olla itsestään selvää, että jakelu keskeytetään kunnes saadaan ongelman syy rajattua ja korjattu päivitys julkaisuun. Mutta turha luulo, täällä sen sijaan laitetaan päivitys tulemaan uudelleen myös niille joilta se on jo kerran vedetty pois... Ilmeisesti käsitteet muutoshallinta ja asiakastyytyväisyys ovat joko unohtuneet tai pahimmillaan tietoisesti tarpeettomaksi katsottuja.

Modeemi olisi teknisiltä ominaisuuksiltaan erittäin hyvin normaalikäyttöön riittävä, mutta softa vaan pitäisi saada ensin kuntoon...

Ensiapuna olisi kiva jos palauttaisitte taas Elisa5-version modeemiini, kiitos.

Pysyväksi ratkaisuksi siitäkään ei ole langattoman verkon bugien vuoksi, joten jos ehkä toimivaa Elisa7-versiota ei ole lähitulevaisuudessa luvassa, niin sitten en näe muuta vaihtoehtoa kuin laitemallin vaihdon esim HG635:een. Liittymäsopimukseeni kuitenkin kuuluu toimiva modeemi, ja loputtomasti tätä takkuilua ei voi jatkaa.
Se saattaa koskea montaa muutakin, mutta he vaan käynnistävät purkkia uudestaan eivätkä eksy asiakaspalveluun asti. Itselläni tämä vaivaa kerran pari kuukaudessa ja sen kanssa tulee ihan hyvin toimeen. Itselläni ensimmäinen ADSL-linja vuonna 2002 pätki muutaman kerran päivässä ja siihen verrattuna tilanne on vielä ihan mainio.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuuppasin Rantmalle ja Armottomalle nyt vitosen takaisin. Kyselen huommenna josko tälle on mitää pikaratkaisua, ongelma ei tosiaan koske kuin osaa asiakkaista joilla on tämä laite. Jos ei niin kait sitten vaihdellaan laitetta (tai otetaan nuo kokonaan pois päivitysjakelulta ja jätetään vitonen pykälään).
Onko toiminut ok kutosella tuon katkon jälkeen? Voin vaihta vitosen takaisin jos haluat, mutta en voi taata etteikö taas päivitä jossain vaiheessa.
Kiitos, on kyllä toiminut OK lähes kaksi vuorokautta ekan virtanappibuutin jälkeen, joten yritän kerätä kärsivällisyyttä ja katsella vielä josko ne aiemmat ongelmat kuutosversion kanssa palautuvat. Modeemin CPU usage tuntuu olevan kyllä pysyvästi 100%, mutta toistaiseksi yhteydet (nettiin ja modeeminhallintaan) toimivat.


Eipä sitten toiminut kolmea vuorokautta. Tänään meni aamupäivästä kaikki yhteydet sekä internettiin poikki eikä sisäverkossakaan päässyt mihinkään. Ottaisin mielellään sen Elisa5 version takaisin asap, kiitos!

Jotenkin kuvittelin ettei tuota versiota 6 olisi jakelussa lainkaan enää kun se aiheuttaa ainakin joillekin näin suuria ongelmia. Jos tuo tulee aina kuukausittain väkisin takaisin, voiko tämä modeemin palauttaa toimimattomana? En viitsisi tällaisesta maksaa enää mitään ja hankin mieluummin toimivan(?) laitteen jostain muualta. Talossa kun on IP kameroita jne. virityksiä, niin ei mitenkään käy että poissaollessa yhteydet katkeaa tämä modeemin firmisongelmien takia.
Onko toiminut ok kutosella tuon katkon jälkeen? Voin vaihta vitosen takaisin jos haluat, mutta en voi taata etteikö taas päivitä jossain vaiheessa.
Kiitos, on kyllä toiminut OK lähes kaksi vuorokautta ekan virtanappibuutin jälkeen, joten yritän kerätä kärsivällisyyttä ja katsella vielä josko ne aiemmat ongelmat kuutosversion kanssa palautuvat. Modeemin CPU usage tuntuu olevan kyllä pysyvästi 100%, mutta toistaiseksi yhteydet (nettiin ja modeeminhallintaan) toimivat.
Onko toiminut ok kutosella tuon katkon jälkeen? Voin vaihta vitosen takaisin jos haluat, mutta en voi taata etteikö taas päivitä jossain vaiheessa.

Minulle oli näköjään myös palautunut kutosversio. Huomasin sen siitä, että tutut pätkimisongelmat ovat palanneet. Modeemin hallinta ei myöskään vastannut ennen kuin boottasin laitteen. Voisiko siis sen aiemman vitosversion saada takaisin, niin toimii taas seuraavaan automaattipäivitykseen saakka. Kiitos.
Rupeaa kans hermo menemään. Heti ekalla soitolla kysyin saako vanhempaa firmistä. No sai silleen että päivitettiin 5:n ja heti 6:n. No ei se 6 sillä korjaannu. Sitten vaihdettiin modeemi, no mitä sekään auttaa jos 6:n boottaa monta kertaa päivässä. Tämän jälkeen ylläpito suostui downgreidaamaan pyynnöstäni 5:n ja pitämään sen siinä. Muutaman viikon tässä boxi toimikin mahtavasti! Kunnes hetki sitten buutti ja syyn arvasin heti. Kuutonen oli palannut.

Osallistu keskusteluun