Vastattu

VMG3925-B10B sammuilee

  • 3 lokakuu 2016
  • 68 kommenttia
  • 4054 katselukerrat

Liittymänä VDSL 50/10. Otsikossa mainittu pari kuukautta sitten hankittu modeemi alkanut uudelleenkäynnistelemään itseään lähes päivittäin. Ongelma ilmaantunut pari-kolme viikkoa sitten. Yht'äkkiä laitteen valot sammuvat, pelkkä virtavalo palaa, ja lähes minuutin odottelun jälkeen alkavat muutkin valot syttyä. Laitteessa ohjelmistoversio Elisa6_V511AARB4D0. Onko laitteeseen mahdollisesti tehty ohjelmistopäivitys? Mikä neuvoksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 1 joulukuu 2016, 08:06

Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla. Jos modeemin kanssa on muita ongelmia, kannattaa tehdä vikailmoitus, niin voimme tutkia asiaa normaaliin tapaan. Voi olla myös viallisesta laitteesta kyse.
Katso alkuperäinen viesti

68 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Samaa ongelmaa minullakin VMG3926-B10A:lla. Tänään reboottasi kaksi kertaa niin että havaitsin sen tapahtuvan ja tätä on jatkunut siitä asti kun uusin päivitys asentui. Vanhalla toimi suht hyvin, joten se olisi hyvä palauttaa.

Tehdasasetusten palautusta etc. on kokeiltu myös.

Nyt siis Current Firmware Version:VMG3926-B10A_Elisa6_V511AARB4D0.



Vanhempi firmis on nyt laitettu valumaan! Toivottavasti ongelmat poistuu. 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Modeemini on taas buutannut itsensä kaksi kertaa viimeisen kirjoitukseni jälkeen. Laittakaa laitteeseen vanhempi firmis, josko se auttaisi, kiitos.

Nyt on vanhempaa firmistä laitettu modeemillesi tulemaan. Modeemin pitäisi itse käynnistellä itsensä tuon päivityksen jälkeen. Jos mitään ei kuitenkaan tapahdu niin resetoi laite sen takana olevasta reset -reiästä.
Sain viikko sitten käyttööni erillisen Wifi-tukiaseman ja disabloin samalla Zyxelin WLANin. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia (kop kop) ja hallintaliittymäänkin pääsee edelleen ilman yhtään boottia viikon aikana. Eli tämän perusteella alkaisin hiljalleen kallistua sille kannalle, että ongelmien juurisyy löytyy softan WLAN-puolelta?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laitoin ny Samille ja Rantmalle tuon Elisa 5:sen menemään.
Samaa ongelmaa minullakin VMG3926-B10A:lla. Tänään reboottasi kaksi kertaa niin että havaitsin sen tapahtuvan ja tätä on jatkunut siitä asti kun uusin päivitys asentui. Vanhalla toimi suht hyvin, joten se olisi hyvä palauttaa.

Tehdasasetusten palautusta etc. on kokeiltu myös.

Nyt siis Current Firmware Version:VMG3926-B10A_Elisa6_V511AARB4D0.



Vanhempi firmis on nyt laitettu valumaan! Toivottavasti ongelmat poistuu. :)


Kiitos! Vanhempi firmis näyttäisi asentuneen onnistuneesti.
Onko toiminut ok kutosella tuon katkon jälkeen? Voin vaihta vitosen takaisin jos haluat, mutta en voi taata etteikö taas päivitä jossain vaiheessa.
Kiitos, on kyllä toiminut OK lähes kaksi vuorokautta ekan virtanappibuutin jälkeen, joten yritän kerätä kärsivällisyyttä ja katsella vielä josko ne aiemmat ongelmat kuutosversion kanssa palautuvat. Modeemin CPU usage tuntuu olevan kyllä pysyvästi 100%, mutta toistaiseksi yhteydet (nettiin ja modeeminhallintaan) toimivat.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jarmopit, oletko resetoinut laitetta? Muutaman kerran kun sen tekisi niin buuttailun pitäisi loppua. Päivitys on tainnut jäädä looppiin. Voidaan halutessasi myös palautella aiempi firmis jos haluat?
Samaa ongelma täälläkin. Voisin ottaa tuon aiemman firmiksen, kiitos.

Current Firmware Version:VMG3926-B10A_Elisa6_V511AARB4D0
Resetoin modeemin. Seuraan tilannetta seuraavan vuorokauden. Jos buuttailu jatkuu, palautetaan aiempi firmis.
Jostain syystä Elisa6-firmis on palannut modeemiini, ja samoin palasivat ongelmat. Hallintakonsoli on nyt niin hidas, ettei siellä pysty käytännössä tekemään mitään. Elisa5:een palaaminen aiemmin toimi, ei ollut mitään ongelmia.

Sama juttu!? Aloinkin jo ihmettelemään kun monta kertaa pv kaatuu yhteys. Siellähän se 6:nen on taas sisässä 😞 Tännekin 5:nen takaisin pikaisesti kiitos...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jaaha, tänään sitten yhdessä vaiheessa data lakkasi liikkumasta kaikilla muilla wifilaitteilla paitsi digiboksilla ja siinäkin meni kuvanlaatu niin puuroksi että huhhuh. Uudelleen käynnistys modeemille ratkaisi ongelman, mutta äsken tipahti sitten kaikki laitteet wifistä digiboksia myöten. Laite ei kuitenkaan uudelleenkäynnistynyt ja wifilaitteet sai yhteyden noin minuutin sisällä takaisin.

Jossain mättää. Kertaalleen tuon olen resetoinutkin, olisiko ollut viime viikolla. Noh katsotaan jos huomenna taas kokeilisi.
Modeemini on taas buutannut itsensä kaksi kertaa viimeisen kirjoitukseni jälkeen. Laittakaa laitteeseen vanhempi firmis, josko se auttaisi, kiitos.
@Lateee_ laitoin tuohon nyt edellisen firmware-version tulemaan.

Noh, eipä se enää buuttaile, mutta niinkuin nistop tuossa totesi, nyt sitten wifi kaatuilee omia aikojaan. Tänään myös kaksi kertaa wifi lakannut toimimasta ja buuttaaminen tosiaan taitaa auttaa, mutta ei tämä nyt kyllä hyvältä vaikuta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Jos VMG3925:sessa on edelleen ongelmaa tuosta korjaavasta päivityksestä huolimatta niin voisitteko laittaa meille yksityisviestillä tarkemmat asiakastietonne: http://elisa.fi/palstatiimi . Asiaa pitäisi saada tutkittua lisää jos nämä ongelmat vielä jatkuvat. 😕 Selvitellään par aikaa sitä näkyykö korjaus firmiksessä versionumeron/alinumerosarjan muuttumisena.
Onko toiminut ok kutosella tuon katkon jälkeen? Voin vaihta vitosen takaisin jos haluat, mutta en voi taata etteikö taas päivitä jossain vaiheessa.
Kiitos, on kyllä toiminut OK lähes kaksi vuorokautta ekan virtanappibuutin jälkeen, joten yritän kerätä kärsivällisyyttä ja katsella vielä josko ne aiemmat ongelmat kuutosversion kanssa palautuvat. Modeemin CPU usage tuntuu olevan kyllä pysyvästi 100%, mutta toistaiseksi yhteydet (nettiin ja modeeminhallintaan) toimivat.


Eipä sitten toiminut kolmea vuorokautta. Tänään meni aamupäivästä kaikki yhteydet sekä internettiin poikki eikä sisäverkossakaan päässyt mihinkään. Ottaisin mielellään sen Elisa5 version takaisin asap, kiitos!

Jotenkin kuvittelin ettei tuota versiota 6 olisi jakelussa lainkaan enää kun se aiheuttaa ainakin joillekin näin suuria ongelmia. Jos tuo tulee aina kuukausittain väkisin takaisin, voiko tämä modeemin palauttaa toimimattomana? En viitsisi tällaisesta maksaa enää mitään ja hankin mieluummin toimivan(?) laitteen jostain muualta. Talossa kun on IP kameroita jne. virityksiä, niin ei mitenkään käy että poissaollessa yhteydet katkeaa tämä modeemin firmisongelmien takia.
Käyttäjätaso 1
Kiitos, myöskään minun boksini ei ole toistaiseksi enää jumittanut Elisa5:n palautuksen jälkeen. Nyt sitten vaan sormet ristissä odotellaan, koska saadaan Elisa7-versio, joka korjaa vitosen ja kutosen puutteet.
Samat ongelmat minulla. Soitin asiakaspalveluun ja kuulemma tempulla, että vaihdetaan firmis elisa5:n resetoidaan, päivitetään takaisin elisa6:n ja resetoidaan, nämä olisivat ratkenneet. No ei ratkennu. Otin yhteyttä uudelleen ja 3926 modeemi vaihdettiin 3925:n. Sain laitteen eilen. 2 kertaa jo tämä 3925:kin buutannu 24 tunnin sisällä. Elisa kutonen siinäkin..
Täysin samaa ongelmaa samalla boksilla. Boksi toiminut useamman kuukauden moitteetta mutta nyt muutama päivä sitten alkanut nähtävästi myös buuttailemaan itseään päivittäin kun yhteydet katoaa kokonaa. Nähtävästi siksi kun joka kerta kun buuttaus on tapahtunut, on ollut sellanen tilanne ettei ole jaksanut enää nousta sängystä katsomaan että mitä siellä boksissa tapahtuu.

Edit.
Sama Firmware käytössä kuin alottajan postissa. Hetki sitten laitettu tehdasresetti, vaikka tuskinpa tuosta apua on. Seuraillaan..
"Elisa 6:ssa ei pitäisi olla enää tuota vikaa jota tämä ketju alun alkain käsittelee, se korjattiin jo viime viikolla."

Ymmärränkö oikein, että Elisa6 firmiksesta on nyt uudempi ja toimivampi versio olemassa? Miten te jaatte tämän? Ottaisin mielelläni kokeiltavaksi, modeemi kuin buuttailee aina muutaman päivän välein, joskin suurempi ongelma täälläpäin on linkin hetkittäinen kaatuminen ilman että modeemi buuttaa.

Näkyykö korjattu versio versionumeron (alinumerosarjan) muuttumisena. Minulla on sama versio kuin alkuperäisessä postauksessa on mainittu: VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos teillä molemmilla on se tilanne, että modeemi jatkaa boottailua resetoinnista huolimatta, varmistakaa asiakasnumeron näkyvyys omissa henkilökohtaisissa tiedoissa täällä Palstalla.

Näin Palstatiimi pystyy ottamaan kopin tästä ja lähteä suorittamaan laitteille takuuvaihtoa tms.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuuppasin Rantmalle ja Armottomalle nyt vitosen takaisin. Kyselen huommenna josko tälle on mitää pikaratkaisua, ongelma ei tosiaan koske kuin osaa asiakkaista joilla on tämä laite. Jos ei niin kait sitten vaihdellaan laitetta (tai otetaan nuo kokonaan pois päivitysjakelulta ja jätetään vitonen pykälään).
Jostain syystä Elisa6-firmis on palannut modeemiini, ja samoin palasivat ongelmat. Hallintakonsoli on nyt niin hidas, ettei siellä pysty käytännössä tekemään mitään. Elisa5:een palaaminen aiemmin toimi, ei ollut mitään ongelmia.
Se saattaa koskea montaa muutakin, mutta he vaan käynnistävät purkkia uudestaan eivätkä eksy asiakaspalveluun asti. Itselläni tämä vaivaa kerran pari kuukaudessa ja sen kanssa tulee ihan hyvin toimeen. Itselläni ensimmäinen ADSL-linja vuonna 2002 pätki muutaman kerran päivässä ja siihen verrattuna tilanne on vielä ihan mainio.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Ja eilen taas kesken tallenteen katselun modeemi boottasi itsensä. Pistin nyt vielä kerran resetin. Seuraavat askeleet onkin sitten vanhempi firmis ja jos vielä oireilee niin vikailmoituksia niin monta kuin tarvitsee. Nimittäin edellinen telewelli käynnisteli itseään myös jatkuvasti uudelleen ja vianrajausmaksujen pelossa ostin tämän boksin jotta selviäisi onko laite viallinen. Toivon kuitenkin suuresti että ongelmat ratkeaa viimeistään vanhalla firmiksellä, noita vikareita ei nimittäin ole mitenkään erityisen nautinnollista tehdä.
Käyttäjätaso 1
Menihän Elisa6:n paluun jälkeen jopa pari päivää ennen kuin yhteys lakkasi toimimasta.

Minusta tämä on kokonaisuudessaan kyllä käsittämätöntä touhua. Jos uudessa firmwaressa ilmiselvästi useamman asiakkaan raportoimana on vanhaa versiota vakavampia ongelmia, niin minusta sen pitäisi olla itsestään selvää, että jakelu keskeytetään kunnes saadaan ongelman syy rajattua ja korjattu päivitys julkaisuun. Mutta turha luulo, täällä sen sijaan laitetaan päivitys tulemaan uudelleen myös niille joilta se on jo kerran vedetty pois... Ilmeisesti käsitteet muutoshallinta ja asiakastyytyväisyys ovat joko unohtuneet tai pahimmillaan tietoisesti tarpeettomaksi katsottuja.

Modeemi olisi teknisiltä ominaisuuksiltaan erittäin hyvin normaalikäyttöön riittävä, mutta softa vaan pitäisi saada ensin kuntoon...

Ensiapuna olisi kiva jos palauttaisitte taas Elisa5-version modeemiini, kiitos.

Pysyväksi ratkaisuksi siitäkään ei ole langattoman verkon bugien vuoksi, joten jos ehkä toimivaa Elisa7-versiota ei ole lähitulevaisuudessa luvassa, niin sitten en näe muuta vaihtoehtoa kuin laitemallin vaihdon esim HG635:een. Liittymäsopimukseeni kuitenkin kuuluu toimiva modeemi, ja loputtomasti tätä takkuilua ei voi jatkaa.

Osallistu keskusteluun