Vastattu

VMG3925, Pulse Secure yhteys pumppaa.

  • 11 kesäkuu 2018
  • 4 kommenttia
  • 375 katselukerrat

Eli VDSL purkkiin ethernetillä kytketyssä W10 työasemassa Pulse Secure VPN käy alhaalla noin 20 minuutin välein. Sama kone WLAN yhteys ONEPLUS 5T puhelimen (elisa) toimii kuin junan vessa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 11 kesäkuu 2018, 20:23

Tuossa kannattaisi melkeinpä kokeilla toista modeemia, mikäli mahdollista. Tällä saisi rajattua vian joko tuohon Zyxeliin tai linjaan. Mikäli ongelmat jatkuvat myös toisella modeemilla, kannattaa laittaa tuosta vikailmoitus vetämään kilauttamalla numeroon 010 190 240 (mpm/pvm).

Jos ongelmat korjaantuvat modeemia vaihtamalla, on luonnollisesti tuo Zyxel viallinen. Mikä ei olisi sinänsä suurikaan ihme. Noiden laatu on ollut vähintäänkin arveluttavaa, etenkin kun sisällä on Elisan firmis, ei originaali.

VDSL -yhteyksissä voit käyttää vapaasti mitä tahansa yhteystyyppiä tukevaa modeemia. Itselläni oli pitkään Telewellin modeemi kun kyllästyin tappelemaan huonosti toimivien Zyxeleiden kanssa, joita Elisa oli työntämässä tänne. Tuo Telewell toimi parisen vuotta ilman mitään ongelmia. Laitetta ei edes tarvinnut resetoida kertaakaan, virtabootteja tuli pari, mutta nekin siitä syystä, että huoneistosta jouduttiin katkaisemaan päävirta sähkötöiden takia.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikäs VDSL -purkki on kyseessä? 2,4GHz vai 5GHz -taajuus WLANissa?

Mikäli kyseessä on Elisan toimittama modeemi, kannattaa se resetoida. Lisäksi kannattaa katsoa, mikä WLAN -kanava on käytössä. Kanavan vaihto toiseen, vähemmän ruuhkaiseen, voi auttaa asiassa.
Otsikko väärin , purkki onkin VMG3925. Työasema kiinni CAT6 narulla. Purkkia resetoitu, konetta resetoitu, kokeiltu kummallakin Wlan taajuudella , vaihdettu ethernet kaapeli, vaihdettu "puhelinjohto", kokeiltu kollegan läppärillä. Poistettu kotiverkoista kaikki muut laitteet.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuossa kannattaisi melkeinpä kokeilla toista modeemia, mikäli mahdollista. Tällä saisi rajattua vian joko tuohon Zyxeliin tai linjaan. Mikäli ongelmat jatkuvat myös toisella modeemilla, kannattaa laittaa tuosta vikailmoitus vetämään kilauttamalla numeroon 010 190 240 (mpm/pvm).

Jos ongelmat korjaantuvat modeemia vaihtamalla, on luonnollisesti tuo Zyxel viallinen. Mikä ei olisi sinänsä suurikaan ihme. Noiden laatu on ollut vähintäänkin arveluttavaa, etenkin kun sisällä on Elisan firmis, ei originaali.

VDSL -yhteyksissä voit käyttää vapaasti mitä tahansa yhteystyyppiä tukevaa modeemia. Itselläni oli pitkään Telewellin modeemi kun kyllästyin tappelemaan huonosti toimivien Zyxeleiden kanssa, joita Elisa oli työntämässä tänne. Tuo Telewell toimi parisen vuotta ilman mitään ongelmia. Laitetta ei edes tarvinnut resetoida kertaakaan, virtabootteja tuli pari, mutta nekin siitä syystä, että huoneistosta jouduttiin katkaisemaan päävirta sähkötöiden takia.
Ilmeisesti TW-EV902 silta ei olis paskempi vehje. Mullon nyt siltaavana WIFI access pointtina Ubiquitin AmpliFi HD, kun ton sykkelin WLANista ei voi paljoo lauluja kirjoitella. Se varmaan hanskais NATin ihan mallikaasti Telewellin perässä. Kellään kokemuksia yhdistelmästä?

Osallistu keskusteluun