Vastattu

Wi-Fi ei toimi, kaikki osaamani konstit kokeiltu, mitä vielä voisi tehdä?

  • 8 June 2019
  • 3 kommenttia
  • 2909 katselukerrat

Omakotitaloomme on 5 vuotta sitten Anvian toimesta vedetty valokuitu ja langatonta verkkoa jakaa TP-Link-boxi. Eilen ennen ukkosta otin kaikkien laitteiden piuhat irti ja kun laitoin ne takaisin niin Wi-Fi ei toimi kunnolla.

Kun TP-Linkin käyttää kiinni niin hetken aikaa kännykät ja tabletit ilmoittavat, että langaton verkko toimii, mutta pian käy niin, että laitteet löytävät kyllä verkon, mutta ilmoittavat ettei internet-yhteyttä ole.

Testasimme kannettavalla nettiyhteyden yhdistämällä sen piuhalla TP-Link-boxiin ja silloin netti toimi, mutta langattomasti ei. Osaisiko joku auttaa? Myös tv tulee ko valokuitua pitkin eikä siinä ole ongelmia, mm. Elisa Viihde toimii aivan normaalisti.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 9 June 2019, 09:59

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Kiitos viestistä.

Oletko kokeillut modeemin resetointia? Paina pitkään hammastikulla laitteen Reset-aukkoa, yli 10 sekuntia, ja odota laitteen käynnistymistä uudelleen. Jos olet vaihtanut salasanan aiemmassa käyttöönotossa, se pitää vaihtaa laitteisiin. Muussa tapauksessa sinun ei tarvitse tehdä mitään, vaan laitteen pohjassa oleva salasana toimii kuin pitää, myös resetin jälkeen laitteissa.

Mikäli tästä ei tule apua, lähtisin seuraavaksi vaihtamaan laitetta, viisi vuotta reitittimelle on pitkä aika. On varmasti palvellut sinua kaikki nämä vuodet ja uusi ei onneksi kalmasti maksa.

Nyt soi Damian Ray - Illuminations (Original Mix).

Hyvää illanjatkoa!
Hei!

Kiitos vastauksestasi.

Kokeilin myös tuota resetointia, boxissa on reset-nappi, jota painoin n. 10 s ja boxin kaikki valot kävivät pimeänä ja boxi käynnistyi uudestaan.

Tämän jälkeen taas hetken aikaa kaikki laitteet (kännykkä, tabletti ja tietokone) toimivat langattomalla yhteydellä, kunnes yhteys hidastui ja putosi pois näistä laitteista. Tietokoneen yhdistin sitten piuhalla suoraan TP-Link-boxin ja sitä kautta tietokoneen netti toimii moitteettomasti. Eli ilmeisesti täytyy lähteä ostoksille uutta boxia hakemaan...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei!

Kiitos vastauksestasi.

Kokeilin myös tuota resetointia, boxissa on reset-nappi, jota painoin n. 10 s ja boxin kaikki valot kävivät pimeänä ja boxi käynnistyi uudestaan.

Tämän jälkeen taas hetken aikaa kaikki laitteet (kännykkä, tabletti ja tietokone) toimivat langattomalla yhteydellä, kunnes yhteys hidastui ja putosi pois näistä laitteista. Tietokoneen yhdistin sitten piuhalla suoraan TP-Link-boxin ja sitä kautta tietokoneen netti toimii moitteettomasti. Eli ilmeisesti täytyy lähteä ostoksille uutta boxia hakemaan...

Hei.

Valitettavasti siltä vaikuttaa ja etenkin jos ongelma alkoi yhtäkkiä koskien kaikkia laitteita. Resetointi on viimeinen keino, jos sekään ei auta, niin osta jokin vastaava malli. Jos et tiedä minkälaisen reitittimen ostaa, ota vanha mukaan, kysy myyjältä uudempaa ja jätä vanha kierrätykseen. Uudessa laitteessa saisi mielellään olla AC-tuki Wifille (5G ja 2.4G).

TP-Linkin reitittimissä on kolmen vuoden takuu, joten voisit harkita sitä jatkossakin.

Nyt soi Xtance - You and Me (Timster & Flashback One Remix) (feat. Liziloo).

Toivottavasti uusi reititin palvelee sinua yhtä pitkään!