Vastattu

Yhdistetty (ei internet yhteyttä)


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Ongelma on tämä, hommasin elisalta uuden reitittimen. Laitoin toimimaan ja se toimikin muutaman viikon ihan hyvin. Hieman haasteelliseksi tässä tekee sen että verkkopiuhan paikka on eteisessä korkealla katon rajassa joten tabletteihin ja tietokoneeseen joutuu yhdistämään verkon WLAnin avulla. Ja tietokoneeseen piti ostaa vielä erikseen Wlan vastaanotin. No mutta nyt ongelma on se että kaikki pelit ja vehkeet yhdistyy mutta ilmoittaa ettei internet yhteyttä ja reitittimessä kaikki valot vilkkuu ja on päällä.
Olen koittanut buutata ja resetoida asetukset mutta mikään ei auta. En yksinkertaisesti enää tiedä mitä tehdä että saan kaikki laitteet toimimaan. Auttakaa äitiä hädässä että saa hetken rauhaa ja lapsille paw patrolin pyörimään 😃
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 3 joulukuu 2018, 17:10

Tervetuloa OmaYhteisöön Walle_!

Olet siis resetoinut tuon reitittimen? Kokeilepa tehdä se vielä uudelleen. Eli painat modeemin takaa löytyvää reset -painiketta esim. avatulla klemmarilla niin kauan, että modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa, noin 10-30sek.

Modeemilla menee parisen minuuttia kerätä itsensä ja yhteys kuntoon. Tämän jälkeen kokeile laitteiden toimintaa uudelleen. Lisäksi olisi hyvä tietää, mitä valoja modeemissa palaa ja minkä värisenä.

Jos tämäkään ei auta, kannattaa ottaa yhteys Elisan asiakaspalveluun.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön Walle_!

Olet siis resetoinut tuon reitittimen? Kokeilepa tehdä se vielä uudelleen. Eli painat modeemin takaa löytyvää reset -painiketta esim. avatulla klemmarilla niin kauan, että modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa, noin 10-30sek.

Modeemilla menee parisen minuuttia kerätä itsensä ja yhteys kuntoon. Tämän jälkeen kokeile laitteiden toimintaa uudelleen. Lisäksi olisi hyvä tietää, mitä valoja modeemissa palaa ja minkä värisenä.

Jos tämäkään ei auta, kannattaa ottaa yhteys Elisan asiakaspalveluun.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Hei ja kiitos!

Nyt on laite resetoitu uudestaan ohjeittesi mukaisesti mutta silti ilmoittaa kaikissa laitteissa että yhdistetty mutta ei verkkoyhteyttä. Valot jotka laitteissa palaa vihreänä kuvan mukaisesti.

Käyttäjätaso 7
Hei ja kiitos!

Nyt on laite resetoitu uudestaan ohjeittesi mukaisesti mutta silti ilmoittaa kaikissa laitteissa että yhdistetty mutta ei verkkoyhteyttä. Valot jotka laitteissa palaa vihreänä kuvan mukaisesti.



Jos resetointi ei auta , niin sitten vain vikailmoitusta Elisalle.

Noiden kuivien mukaan Internet-valo ei pala , mikä tarkoittaa , että laite ei ole saanut IP-osoitetta Elisan DHCP:ltä. Siitä seuraa se ilmoitus "ei verkkoyhteyttä".
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Mallikuvasta punaisella ympyröidyt merkkivalot siis palavat?

Olet kytkenyt reittimen sieltä eteisen noususta laitteen LAN1 istukkaan kun sen ethernet johdon pitäisi olla sinisessä WAN istukassa.

Ongelma ei ole nyt ylipäätään koko langattomassa.

Tarkista kytkentä ja jos ei auta, soita 010 190 240 vikailmoitusta.

Osallistu keskusteluun