Vastattu

Zykel VMG3925-B10B menettää yhteyden 5min käytön jälkeen

  • 30 lokakuu 2019
  • 2 kommenttia
  • 311 katselukerrat

Tällainen kiinnostava ongelma alkoi viime yönä:

 

Zykel VMG3925-B10B, noin 5min käyttämisen jälkeen, kadottaa yhteyden. Päällisin kaikki näyttää ok; power ja DSL valot päällä, internet ja LAN villkkuvat kuin normaalissa käytössä. Kaikki laitteet tiedostavat olevansa yhteydessä internettiin, mutta eivät onnistu lataamaan mitään. (vai pitikö internet valon villkua normaali käytössä?)

 

Sivuihin yhdistäessä tulee err_connection_timed_out ilmoitusta.

 

Vielä kiinnostavammin, ongelma ratkeaa pieneksi hetkeksi jos esim nappaa irti ethernet tai dsl kaapelin, laitteet alkavat toimimaan internetissä normaalisti sen 5min~ ajaksi. Sama homma kun käynnistelee uudestaan. Tehdas asetukset on myös palautettu, mutta tällä ei mitään vaikutusta.

 

Kaivoin vanhan Kotiboksi A2100N laitteen ja tällä toiminut homma normaalisti. 

 

Mahtoiko Zykeliin iskea software bugi? 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Puisto434 31 lokakuu 2019, 02:57

Ratkaistu (toivottavasti)

 

Pitkä tarina lyhyesti, pöytäkoneelle asennettu Bitdefender Antivirus Free virustorjuntaohjelma syystä tai toisesta, sai koko internet yhteyden ja Zykel modeemin alas. Tajusin ongelman olevan jossain muussa kuin Zykel modeemissa huomattuani A2100N käyttäessä packet loss piikkejä. A2100N oli jossain määrin toimiva tässä tilanteessa, toisin kuin VMG3925 joka ei saanut mitään läpi. Yhteys alkoi toimimaan heti poistettuani Bitdefender asennuksen. Vaikea sanoa mikä kyseisessä ohjelmassa aiheutti ongelmat, oliko taustalla jumiin jäänyt päivitys?

Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Ratkaistu (toivottavasti)

 

Pitkä tarina lyhyesti, pöytäkoneelle asennettu Bitdefender Antivirus Free virustorjuntaohjelma syystä tai toisesta, sai koko internet yhteyden ja Zykel modeemin alas. Tajusin ongelman olevan jossain muussa kuin Zykel modeemissa huomattuani A2100N käyttäessä packet loss piikkejä. A2100N oli jossain määrin toimiva tässä tilanteessa, toisin kuin VMG3925 joka ei saanut mitään läpi. Yhteys alkoi toimimaan heti poistettuani Bitdefender asennuksen. Vaikea sanoa mikä kyseisessä ohjelmassa aiheutti ongelmat, oliko taustalla jumiin jäänyt päivitys?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Ratkaistu (toivottavasti)

 

Pitkä tarina lyhyesti, pöytäkoneelle asennettu Bitdefender Antivirus Free virustorjuntaohjelma syystä tai toisesta, sai koko internet yhteyden ja Zykel modeemin alas. Tajusin ongelman olevan jossain muussa kuin Zykel modeemissa huomattuani A2100N käyttäessä packet loss piikkejä. A2100N oli jossain määrin toimiva tässä tilanteessa, toisin kuin VMG3925 joka ei saanut mitään läpi. Yhteys alkoi toimimaan heti poistettuani Bitdefender asennuksen. Vaikea sanoa mikä kyseisessä ohjelmassa aiheutti ongelmat, oliko taustalla jumiin jäänyt päivitys?

 

Terve @Puisto434 ja tervetuloa OmaYhteisöön!

 

Hmm.. Voisiko tuon Bitdefenderin palomuurissa jokin asetus aiheuttaa tuon ongelman? Bitdefenderin sivuilla näytti vastaavaa tilannetta varten olevan ihan toimintaohjeitakin :) 

https://www.bitdefender.com/support/i-cannot-connect-to-the-internet-865.html

Osallistu keskusteluun