Vastattu

Zyxel 10b10 kaatuu x-kertaa päivässä

  • 4 toukokuu 2019
  • 4 kommenttia
  • 406 katselukerrat

Yhteys katkoo jatkuvalla syötöllä, zyxel VMG3925-B10B

Voiko tuesta joku valutella uutta tai korjaavaa firmistä, tilanne ollut viikkoja kestämätön (mobiilidatalla mennään). Kyseessä yritysliittymä.

Meneekö firmiksellä vai joko lentää modeemi vaihtoon?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 4 toukokuu 2019, 12:07

Tervetuloa OmaYhteisöön @Zyxelbugaa!

Pätkiikö laitteella siis koko nettiyhteys ja kuinka tiheään tahtiin? Kun yhteys katkeaa, sammuuko modeemista Internet ja/tai DSL -valot?

Jos näissä valoissa tapahtuu sammumista, saattaa vika olla itse linjassa, ei modeemissa. Tällöin kannattaa vaihtaa kaapelit modeemin ja pistorasian välillä uutteen ja resetoida modeemi. Jos ongelma jatkuu, yhteys Elisan asiakaspalveluun. Kyseessä voi olla tällöin linjassa oleva häiriö, jota ei modeemin päivitteleminen korjaa.

Jos valot palavat kiinteästi, mutta yhteys katkeilee silti, on vika modeemissa. Resetointia kannattaa tällöinkin kokeilla. Mikäli käytät langatonta verkkoa, testaa langallisen toimivuutta. Jos ongelmia on molemmissa, kannattaa tosiaan testata toista firmwarea, jonka @OmaYhteisö-tiimi pistää valumaan heti kun ehtivät. Mikäli mitään radikaalia muutosta parempaan ei tapahdu, suosittelen lämpimästi vaihtamaan koko modeemin uuteen. Noiden Zyxeleiden kanssa on ollut jos jonkinlaista vaivaa jo useamman vuoden ajan, eikä valoa tunnelin päässä tunnu näkyvän.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Mac etc. on profiilissa
Käyttäjätaso 7
Yhteys katkoo jatkuvalla syötöllä, zyxel VMG3925-B10B

Voiko tuesta joku valutella uutta tai korjaavaa firmistä, tilanne ollut viikkoja kestämätön (mobiilidatalla mennään). Kyseessä yritysliittymä.

Meneekö firmiksellä vai joko lentää modeemi vaihtoon?

Kyseinen modeemi on osoittautunut aika kehnoksi ja Elisa on julkaissut laitteeseen parikin päivitystä (Elisa 10 ja Elisa11) , jotka ovat osoittautuneet vielä bugisemmiksi kuin niitä edeltäneet.

Suosittelen viemään sen ZyXEL:in SER-keräykseen ja hankkimaan kunnollisen tilalle ja mieluiten muualta kuin Elisalta.

Itselläni on tällainen ja toimii kuin enkeli.

https://www.telewell.fi/fi/tuote/tietoliikenne/internet-kotona/adsl-vdsl-wifi/TW-EAV510AC/tw-eav510ac-4g-adsl2-vdsl2-wan-5-x-1gb-kytkin-palomuuri
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön @Zyxelbugaa!

Pätkiikö laitteella siis koko nettiyhteys ja kuinka tiheään tahtiin? Kun yhteys katkeaa, sammuuko modeemista Internet ja/tai DSL -valot?

Jos näissä valoissa tapahtuu sammumista, saattaa vika olla itse linjassa, ei modeemissa. Tällöin kannattaa vaihtaa kaapelit modeemin ja pistorasian välillä uutteen ja resetoida modeemi. Jos ongelma jatkuu, yhteys Elisan asiakaspalveluun. Kyseessä voi olla tällöin linjassa oleva häiriö, jota ei modeemin päivitteleminen korjaa.

Jos valot palavat kiinteästi, mutta yhteys katkeilee silti, on vika modeemissa. Resetointia kannattaa tällöinkin kokeilla. Mikäli käytät langatonta verkkoa, testaa langallisen toimivuutta. Jos ongelmia on molemmissa, kannattaa tosiaan testata toista firmwarea, jonka @OmaYhteisö-tiimi pistää valumaan heti kun ehtivät. Mikäli mitään radikaalia muutosta parempaan ei tapahdu, suosittelen lämpimästi vaihtamaan koko modeemin uuteen. Noiden Zyxeleiden kanssa on ollut jos jonkinlaista vaivaa jo useamman vuoden ajan, eikä valoa tunnelin päässä tunnu näkyvän.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Moikka! Hmm... koskas viimeksi olet palautellut modeemille ihan tehdasasetukset? Sulla näyttäisi Elisa10 siellä sisässä joten en usko että päivittämällä paranee. 11 on nyt kynnyksellä ja ajetaan kyllä porrastetusti asiakkaille tässä lähiviikkojen aikana.

Osallistu keskusteluun