Vastattu

Zyxel Buuttaa itsekseen

  • 9 huhtikuu 2019
  • 8 kommenttia
  • 362 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Hei. Laajakaistareititin on zyxel VMG3925-B10B, joka buuttailee itsekseen vähän väliä. Iltaisin, kun koittaa katsoa tallenteita, tai ohjelmakirjastoja, niin 10-20min välein. (nytkin jäi tämä kesken, kun buuttaa). Laitetta on uudelleenkäynnistetty ja palautettu tehdasasetuksiin, mutta ei auta. Laite ollut käytössä noin 2 vuotta (4v vanha). Firmwareversio on: VMG3925-B10B_Elisa10_V513AARB8D1. Alkaa hermo mennä...
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mehari 15 huhtikuu 2019, 10:26

Nyt uusi modeemi vmg1312 b10d ja ainakin vuorokauden pelittänyt loistavasti. Taisi olla vanha modeemi vain väsynyt...
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Taitaa olla laite menossa rikki tai Elisalla paha verkkovika.

Tee vikailmoitus.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön @Mehari!

Tuossa voisi melkeinpä testata vanhemman Elisa9 -firmiksen toimivuutta. Laitapa siis modeemin tiedot (MAC-osoite ja sarjanumero) yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. He voivat rullata sinulle tuon aiemman firmiksen.

Jos vanhempi firmis ei yhtään paranna laitteen toimintaa, kannattaa hankkia uusi laite. ADSL, VDSL ja kuitu -liittymiin voit hankkia minkä tahansa yhteystyyppiä tukevan modeemin / reitittimen. Elisalta hankituissa laitteissa on se hyvä puoli, että Elisa päivittää niihin firmaret etänä. Suurin miinus on myös nuo Elisan firmwaret, esim. laitteessasi oleva Elisa10 -versio on aiheuttanut ongelmia lukuisilla käyttäjillä.

Mitä valoja modeemista sammuu silloin kun yhteys katkeaa? Jos laitteesta sammuu kaikki valot ja laite kirjaimellisesti käynnistyy uudelleen, modeemi vaihtoon suoraan. Jos esim. DSL / Internet -valot sammuu pelkästään, voi vika olla myös yhteydessä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Moi Mehari ja terrrrvetuloa OmaYhteisöön! 😊

No eipä kyllä tommosta itsebuuttailua harjoita muuta kuin kaapelimodeemit pääasiassa kun yhteys on huono. Päästään täältä käsin kyllä katsomaan tilannetta, jos pistelet vaikka asiakasnumeroa ja Zyxelin sarjanumeroa profiiliisi. Ja toki nopeammin vielä saadaan hommat maaliin jos ihan puhelimella meille pirauttelet. Myös Facebookin tai Twitterin yksityisviestit toimii ☺
Kiitos vastauksista. Juuri DSL/internet valot sammuu ja alkaa sitten vilkuttelemaan ja muodostamaan uudestaan yhteyttä. Nyt löytyy profiilista sarja-/asiakasnumero...
Käyttäjätaso 1
Kiitos vastauksista. Juuri DSL/internet valot sammuu ja alkaa sitten vilkuttelemaan ja muodostamaan uudestaan yhteyttä. Nyt löytyy profiilista sarja-/asiakasnumero...

Näin pintapuolisesti katsottuna linja ja modeemi näyttää hyvältä, eikä erityisempiä katkoksia ole näkyvissä. Oletko testannut toimivuutta toisella puhelinjohdolla tai toisessa puhelinpistokkeessa? :)

Mikäli nämä kaikki on testattu, voit laittaa meille myös yksityisviestiä OmaYhteisön kautta, niin katsotaan asia tarkemmin läpi!
No niin. Nyt on testattu uusilla piuhoilla, pistokkeilla ja vanhemmalla firmwarella. homma jatkuu vaan ja seuraavaksi edessä modeemin vaihto ja jos sekään ei auta, niin sitten vika pakko olla jakamossa, no, palaan asiaan...
Nyt uusi modeemi vmg1312 b10d ja ainakin vuorokauden pelittänyt loistavasti. Taisi olla vanha modeemi vain väsynyt...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Nyt uusi modeemi vmg1312 b10d ja ainakin vuorokauden pelittänyt loistavasti. Taisi olla vanha modeemi vain väsynyt...
Täällä kotistudioissa pidetään peukkuja että tuolla vaihdolla nyt lopullisesti tokeni 😊

Osallistu keskusteluun