Vastattu

Zyxel ei enää yhdistä


  • Satunnainen osallistuja
  • 13 kommenttia
Hei,
Zyxel modeemini ei enää yhdistä nettiin
onkohan Kylmässä ADSL poikki vai modeemi rikki vai?

Virta resetin jälkeen nousee ik kunnes nettivalo menee muutamaksi sekunniksi punaiseksi, ja sitten vihreäksi. Dsl valo keltainen.

Factory reset on vielä koittamatta muttei voitais ennen kuin on koittanut kaiken muun koska siinä katoaa omat konffaukset.

Kimmo
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi KimmoF 27 lokakuu 2016, 09:15

Ihan vaan FYI: Kuten arveltiin, factory resetti korjasi vian. Resetin jälkeen koitin etsiä mikä parametri on nyt erilailla, mutta en löytänyt mitään eroa. Eli purkki oli vaan menny sekasin.

Asetusten palautuskin meni yllättävän nopeesti kun olin juuri ollut tekemässä sielä konffista ja se oli tuoreessa muistissa.

Tarinan opetus: kannattaa ottaa toimivasta konffiksesta backup. On sitten helppo antaa factory resetti ensi kerralla kun on toimiva konffis file jonka vois palauttaa resetin jälkeen.

Kimmo

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
"Hieman" väärä keskustelualue. Nettiyhteyksille olisi ollut omansa. Palstatiimi siirtänee.
Käyttäjätaso 7
Asiakasnumero profiilin asetuksiin, niin palstatiimi tarkistaa (laittaa jonkun tarkistamaan) mitä yhteyden toimivuudesta näkyy heille päin.
******

EDIT 26.10.2016: Piilotettu asiakasnumero. -Red
Käyttäjätaso 7
Ja tämä on mielestäsi oikea paikka, kun käsketään laittaa jotain profiilin asetuksiin?
Sitäkö ei saanu tosta luettua... Katos vaan. No nyt koitin laittaa sen sinne asetuksiin. Tällä puhelimella ei noi valikot oikein meinaa skulaa (käyttäjässä vika)

Kimmo
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tämä on julkinen keskustelualue. Tänne ei saa koskaa kirjoittaa omia henkilökohtaisia tietoja kuten nimi, osoite, puhelinnumero tai asiakasnumero.

Asiakasnumerolle tosiaan oma paikka asetuksissa. Osoitetta ja muuta tietoa vain Palstatiimille yksityisviestin kautta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
KimmoF, tällä hetkellä yhteytesi näyttää linjatestillä toimivalta. Jonkin verran katkoksia on viimeisen vuorokauden sisään havaittavissa. Ilmeneekö ongelmia yhteydessäsi edelleen vai toimiiko netti jo? 🙂 Modeemin resetointia neuvoisin kyllä kokeilemaan, jos yhteys edelleen on ongelmallinen.

Yksityisviestiä Palstatiimille saat laitettua täältä: http://elisa.fi/palstatiimi

Siirretty keskustelu oikealle alueelle.
OK

Ei toiminut vielä aamulla. Erilaisia resettejä on annettu iso kasa. Vain factory resetti on antamatta. Kuten mainitsin sitä haluisin välttää koska siinä menee omat asetukset samalla, mutta jos ei illalla toimi, niin kai se on sitten pakko vaan kärsiä ja antaa resetti ja koittaa muistaa kaikki omat konffaukset.

Onko mitään ehdotusta antaa mitä asetusta voisi koittaa tarkistaa tuohon liittyen ettei modeemi yhdistä internettiin. Kaikki omassa verkossa olevat laitteet keskustelee kyllä ihan ok.

Toi että tämä viesti tuli väärälle osastolle.... ei ole mikään yksikertainen asia kännykällä löytää teidän support sivuja saati siellä oikeaa osastoa. Kiitos että siirsitte oikealle osastolle. Sen ois kyl kai voinu tehdä pienemmällä pätemiselläkin mutta hyvä että edes näin.


Kiitos,
Kimmo
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuota factory resetiä nimenomaan tarkoitinkin. 🙂 Linjatestin mukaan tuo modeemi on tälläkin hetkellä linjoilla. Mitä valoja modeemissa nyt palaa? Aloituksesi perusteella DSL- ja Internet-valot olisivat ok? Tämäkin kielii siitä, että modeemi saa linjasta kiinni mutta ilmeisesti ei nyt sitten anna yhteyttä laitteille ja itse lähtisin tällöin liikkeelle resetillä.
OK

Kaikki muu vihreenä paitsi dsl valo on keltainen.

Eli ihan kuin se ei sitten reitittäis "LAN - WAN" välillä. Ehkä vilkasen kotiin päästyäni josko osaan löytää jotain aiheeseen liittyvää asetusta joka ois pielessä... jos en, Factory Resetti alkaa olla ainoa vaihtoehto. Tuo että te pystytte sanomaan että linja on kunnossa jo sinänsä auttaa poistamaa epäilykohteita.

Kimmo
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuolla laitteella se DSL-valo kuuluukin olla keltainen tällä sun yhteystekniikalla, toisella tekniikalla se sitten olisi vihreä eli senkin puolesta näyttäisi modeemille kyllä yhteys tulevan. 🙂
OK

Kiitos. Pitää sitten tehdä niinku meinasin eli pika vilkasu josko joku ilmeinen ongelma löytyis miksi LAN-WAN reitti ei toimi, ja sitten factory resetti jos ei muu auta.

Kimmo
Ihan vaan FYI: Kuten arveltiin, factory resetti korjasi vian. Resetin jälkeen koitin etsiä mikä parametri on nyt erilailla, mutta en löytänyt mitään eroa. Eli purkki oli vaan menny sekasin.

Asetusten palautuskin meni yllättävän nopeesti kun olin juuri ollut tekemässä sielä konffista ja se oli tuoreessa muistissa.

Tarinan opetus: kannattaa ottaa toimivasta konffiksesta backup. On sitten helppo antaa factory resetti ensi kerralla kun on toimiva konffis file jonka vois palauttaa resetin jälkeen.

Kimmo
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hyvä juttu! Joskus ne laitteet vaan menevät juntturaan ja vaativat sen resetin, jotta homma alkaa taas rullata. 🙂 Toivottavasti nyt toimii taas pitkään normaalisti!

Osallistu keskusteluun