Zyxel-ongelmat

  • 10 elokuu 2017
  • 6 kommenttia
  • 452 katselukerrat

Modeemi VMG3926-B10A on toiminut ostosta lähtien moitteettomasti ennen eilisen ongelmia(9.8.). Eilen verkkoyhteydet hävisivät kokonaan ja parin resetin jälkeen langallisena modeemissa ei toiminut enää kuin buffalon reititin ja digiboksi. Kokeilin noiden lisäksi omaa konettani, työkonetta ja linux-palvelintani, mutta yksikään ei osannut muodostaa yhteyttä ethernetin kautta. Osoitteeksi ethernet antoi aina jonkun 169-alkuisen ip-osoitteen (esim. 169.254.78.6). Wifi sentään näytti toimivan ihan hyvin ja sainkin oman koneen ja työkoneen yhdistettyä internettiin wifin kautta(sekä yhden kolmannen koneen). Sain internetin toimimaan myös buffalon reitittimen wifi-yhteden kautta ainakin kahdella kännykällä ja kahdella eri koneella.

10.8. aamupäivästä ainakin ilta neljään asti wifi-yhteys toimi moitteettomasti, mutta nyt illemmalla(18:00 jälkeen) kun kokeilin, niin kaikki yhteydet olivat nurin ja tv:stä ei näkynyt kuin yksi kanava(fox-kanava,kanavat tulevat netin kautta) ja elisan viihteen tallenteet eivät toimineet. En päässyt modeemin ylläpitosivuistoillekaan. Resetoin ja käynnistelin modeemia taas pari kertaa ja nyt toimii taas wifi, tv-kanavat sekä elisa viihteen tallenteet, mutta ethernet ei toimi edelleenkään ja antaa 169-osoitetta.

Modeemin firmis: VMG3926-B10A_Elisa6_V511AARB4D0

Onko kyseessä kuoleva modeemi vai nikotteleeko firmis ja mitä muuta voisin kokeilla tai tehdä?

PS: Palstan sivuston javascriptissä on bugi, joka ilmenee ainakin firefox-selaimella. Aloita keskustelu -> kirjoita jotain tunnisteisiin ja kuvauskentästä häviää fokus aina kun sen yrittää aktivoida.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Osoitteeksi ethernet antoi aina jonkun 169-alkuisen ip-osoitteen (esim. 169.254.78.6). Wifi sentään näytti toimivan ihan hyvin ja sainkin oman koneen ja työkoneen yhdistettyä internettiin wifin kautta(sekä yhden kolmannen koneen).

En ole aihan vakuuttunut, että vika on tässä Zyxelin päässä.

Oletko varma, että että "työkoneen" päässä ovat verkkoasetu oikein (nimittäin DNS- palvelimen ja iP- osoitteen haku DHCP- tilassa). Tuo osoite 169.x.x.x viitttaa sellaiseen epäviralliseen IP- osoitteeseen, jonka mm. Windos- kone arpoo jos ei saa DHCP:ltä osoitetta. Eikä koneessa ole kiinteääkään osoitta asetettu.

Tuolla vähän lisää juttua aiheesta.

T: Tuokki
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos Viihteen digiboksilla ilmenee yhä ongelmia, niin lisäätkö asiakasnumerosi tietoihisi tai laitat meille osoitteesi yksärillä niin voidaan vähän vilkaista mille yhteydet näyttää? Tuo aiemmin mainittu IP-osoitteen haku voi osaltaan ainakin tietokoneiden puolella vaikuttaa. Voi olla toki myös, että tuolla on modeemilla ollut kiukkupäivä ja tästä syystä mennyt hallinta sekä lähiverkkoyhteydet jumiin, yleensä yksi resetti pitäisi tähän auttaa eli useampaa ei tarvitse tehdä, tai jos tarvitsee niin modeemissa voi olla pikkuhiljaa jotain isompaakin häikkää
Toivottavasti kyseessä oli vain parin päivän kiukkukohtaus. Mihinkään koskematta täsmälleen samoilla laitteilla ja välineillä parin aamuisen wifi-katkoksen jälkeen kaikki toimii(jopa ethernet) kuten pitääkin.

:Edit iloitsin liian varhain. Kaikki toimi noin tunnin verran hyvin, jonka jälkeen nikottelu alkoi taas. Modeemin asetuksiinkaan ei pääse enää sisälle. Wifi sentään toimii. Lisäsin asiakasnumeron.

En ole aihan vakuuttunut, että vika on tässä Zyxelin päässä.

Oletko varma, että että "työkoneen" päässä ovat verkkoasetu oikein (nimittäin DNS- palvelimen ja iP- osoitteen haku DHCP- tilassa). Tuo osoite 169.x.x.x viitttaa sellaiseen epäviralliseen IP- osoitteeseen, jonka mm. Windos- kone arpoo jos ei saa DHCP:ltä osoitetta. Eikä koneessa ole kiinteääkään osoitta asetettu.

Kokeilin tuota kolmella eri koneella kahteen eri modeemin porttiin ja yksikään ei toiminut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Toivottavasti kyseessä oli vain parin päivän kiukkukohtaus. Mihinkään koskematta täsmälleen samoilla laitteilla ja välineillä parin aamuisen wifi-katkoksen jälkeen kaikki toimii(jopa ethernet) kuten pitääkin.

:Edit iloitsin liian varhain. Kaikki toimi noin tunnin verran hyvin, jonka jälkeen nikottelu alkoi taas. Modeemin asetuksiinkaan ei pääse enää sisälle. Wifi sentään toimii. Lisäsin asiakasnumeron.

Laitevialla toi alkaa kuulostamaan 😞 Kiitos asiakasnumerosta! Tilasin sulle uuden modeemin takuuseen 🙂
Ongelma ratkesi uudella modeemilla, kiitos.


Entinen modeemi taisi todellakin vedellä viimeisiään ja ihan viime hetkillä se ei antanut enää yhteyttä kuin yhdestä ethernet-portista uudelleenkäynnistelyistä huolimatta.

Uusi modeemi saapui noin pari päivää sitten ja ollut testissäkin siis noin pari päivää, eikä mitään ongelmia ole enää ollut yhteyden kanssa.

Osallistu keskusteluun