Vastattu

ZyXEL P661HNU yhteys ei muodostu Elisan ADSL-päivityksen jälkeen

  • 27 marraskuu 2016
  • 4 kommenttia
  • 312 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Elisa päivitti viime viikolla asuinalueeni ADSL-verkkoa (ilmeisesti FTTC-tekniikalle) ja tämän jälkeen Elisalta hankittu kotiboxi ZyXEL P661-HNU ei ole saanut internet-yhteyttä. Modeemi oli ADSL-päivitysviikolla pois päältä ja ennen päivitystä se on toiminut ongelmitta.

Modeemi saa noin minuutin välein hetkellisesti internet-yhteyden, eli internet-valo vilkkuu pariin kertaan ja palaa yhtenäisesti pari sekuntia ja sen jälkeen valo sammuu. Modeemin asetuksiin kirjautumalla näkee, että dataa on liikkunut molempiin suuntiin, mutta yhteys on siis päällä vain joitankin sekunteja päällä kerrallaan. Tilanne on sama modeemin resetoinnin jälkeen. Toista modeemia testatessani yhteys muodostui normaalisti.

Edellyttääkö Elisan ADSL-verkkopäivitys kotiboxi-modeemiini jotain asetusmuutoksia, vai mistä kuvaamani ongelma on voinut aiheutua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne 28 marraskuu 2016, 10:26

Kiitos tarkemmista tiedoista. Selvittelen asiaa Elisan päässä. Sen verran tuore modeemi ja softa on kyseessä, että pitäisi kyllä kaikkien meillä käytössä olevien dslam-tekniikoiden kanssa toimia.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Osaatko kertoa, mikä on modeemin tarkka mallinumero ja mikä softaversio siinä on tällä hetkellä sisällä ?
Modeemin malli on P-661HNU-F1 ja firmware P-661HNU-F1_Elisa10_TSX17F0
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiitos tarkemmista tiedoista. Selvittelen asiaa Elisan päässä. Sen verran tuore modeemi ja softa on kyseessä, että pitäisi kyllä kaikkien meillä käytössä olevien dslam-tekniikoiden kanssa toimia.
Aika tarkkaan samanlaista ongelmaa täällä Turun seudulla. Sama laite ja firmis mutta 'internet'-valo ei välähdäkään. Vika ilmaantui maanantaina laitteen uudelleenkäynnistyksen yhteydessä.
Modeemiin on palautettu tehdasasetusten asiakaspalvelun neuvojen mukaisesti ja palautuksen jälkeen modeemin lokitietojen mukaan oli eilen lähettänyt 51 (n.14kt) pakettia ja vastaanottanut 42 (n.10kt) pakettia, tänään ei sitten ole vastaanottanut enää tavuakaan...
Tapauksesta on tehty tiistai-illalla häiriöilmoitus, johon tuli n. tunnin sisällä sms-vastaus pahoittelujen kera että ilmoitus on käsitelty ja vianrajaus jatkuu, mutta tämän jälkeen sitten ollut täysi "radiohiljaisuus".
Liittymää testattu asiakaspalvelun ohjeiden mukaisesti myös toisella eri valmistajan modeemilla, jolla sama lopputulos, joten vian ei kai silloin luulisi johtuvan pelkästään päätelaitteesta? :?

Ihmettelin vaan hieman sitä ettei häiriökartalla kuitenkaan näy mitään, myöskin Soneran häiriökartan mukaan näyttäisi valtakunnassa olevan kaikki hyvin...
Viestintäviraston mukaan kuitenkin pelkästään viikonlopun ja maanantain aikana Mirai-tartuntoja tullut ilmeisesti n. 16 000? Kyseistä Zyxeliä ei onneksi näyttänyt olevan listattuna havoittuvien joukossa ainakaan...

Sinänsä kuulostaa aika hurjalta jos etähallintaan ei tosiaankaan ole estetty pääsyä netin puolelta, itse olen aina olettanut automaattisesti että tuo on operaattorin puolesta estetty kun käsittääkseni purkissa on kuitenkin operaattorin "oma" firmis, tms...? :?

Osallistu keskusteluun