Zyxel VMG 3925

  • 2 joulukuu 2016
  • 7 kommenttia
  • 402 katselukerrat

Ostin koneen ja sain uuden ongelman. Jostain syystä nettiyhteys tai modeemi pätkii Zyxel vmg 3925:ssä.
Tuntuu siltä, että se arpoo langallisen ja langattoman välillä kumman ottaa käyttöön tai tietsikan asetukset on pielessä. Itsellä on tuplanetti tai jotain sellaista eli langallinen ja langaton yhdessä paketissa. Mikä neuvoksi? Äsken resetoin laatikon, jos vaikka auttaisi.

7 kommenttia

Ei auttanut resetointi. Hetken luulin, että kaikki olisi hyvin, mutta ei. Pätkiminen jatkuu jostain syystä. Kaikki mitä mieleen tulee on tarkistettu. Juuri äsken kävin laitehallinasta laittamasta yhden raksin pois ruudusta. Katotaan auttaako nörttien neuvot vai onko kysymys ylikuumenemisestä-ei pitäisi on sellaisessa paikassa missä kuuluukin. HHmm maanantaimalli? Nää modeemit on nykyään kyllä välillä surkuhupaisia tai sitten on vaan joku hemmetin yksinkertainen juttu mitä ei oo tajunnut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Mikä ohjelmistoversio laitteessa on? Elisa6 firmiksellä on ollut aikalailla kaikenlaista ongelmaa, eli testimielessä voisit pyytää palstatiimiltä firmiksen palautusta Elisa5 versioon jossa ongelmia on vähemmän.
Käsittääkseni koti-5g.
Ei muuten löydy mistään tienkoneen uumenista modeemia ennen näkyi?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tuo "koti 5g" on todennäköisimmin langattoman verkon nimi. Kun menet selaimella modeemin hallintaan osoitteeseen 192.168.10.1 ja sieltä siirryt "status" sivulle (muistaakseni heti etusivulla oikeassa reunassa on nuoli status sivulle) niin sieltä näet ohjelmistoversion. Alkaa siis todennäköisesti joko "Elisa5..." tai "Elisa6" sanoilla.

Mikäli kyseessä on Elisa6 niin palstatiimiltä voit pyytää palautusta Elisa5 versioon jossa ongelmia on ollut vähemmän.

Ps. Pahoittelen kun en ihan tasantarkkaan muista noita askelia, itselläni ei enää ole tuo kyseinen boksi tässä käytössä 🙂
VMG3925-B10B_Elisa6_V511AARB4D0 no niin siis mul on tosiaan tämä uudempi ohjelmistoversio.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Siinä tapauksessa pistä viestiä palstatiimille http://elisa.fi/palstatiimi tuosta osoitteesta pääset profiiliin paina sieltä "Lähetä viesti" ja pyydä laittamaan modeemillesi edellinen versio modeemin ohjelmistosta.

Lisää mukaan modeemin tiedot, eli tuo malli ja sarjanumeron(serial) joka löytyy tuolta hallntasivuilta tai laitteessa olevasta tarrasta. Vastailevat kunhan näkevät viestin eli varmaan huomenna tai tiistaina riippuen jonosta.

Jos tuo vanhempi versiokaan ei auta, niin modeemi voi olla viallinen ja laitevaihto edessä.

Osallistu keskusteluun