Zyxel VMG3326-D20A pätkimistä

  • 26 January 2020
  • 5 kommenttia
  • 541 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Moi,

sellaista on nyt ilmennyt, että vdsl Zyxel VMG3326-D20A pätkii yhteyttä noin pari kertaa päivässä. Pätkaisyt ovat kestoltaan varsin lyhyitä, viimeksi logista varmennettu noin 30 sekuntia. Sen lisäksi juuri havaitsin, että yhteys muodostui 25-megaisena, vaikka tilattu ja laskutettu on 50 megaa.

 

EDIT: viimeisimmän pätkäisyn jäljiltä yhteys nopeudella 44036/9404 kbps…..

 

Boksia on tuuletettu virrattomana jne. Kysymys onkin, että onko linjassa vikaa tai kenties boksi tullut tiensä päähän?


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Ettei liian “vaatimattomaksi” menisi, niin lisätään että zyxelin logien mukaan katkoja on ollut 26.1. iltapäivä - 27.1. yö välillä liki kymmenen kappaletta. Alla esimerkki katkon kestosta. Edelleen, yhteys pitäisi olla 50 megaa.

Jan 27 01:41:03 info

WAN Physical Link Down

Jan 27 01:41:44 info WAN Physical Link Up. Upstream 10048 kbps Downstream 27172 kbps, DSL Type is VDSL
     
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +9

Ainakin aika vanhaa mallia oleva modeemi on kyseessä, joten voi jäädä ihan siihen :/ Olisiko siellä toista modeemia millä kokeilla? Onko tuo nopeus mitattuna verkkokaapelin kautta vai wifissä?

Käyttäjätaso 1

Moi, tää case lähti jo aspan kautta eteenpäin. Katkeilu meni eilisen ja tän päivän aikana ihan mahdottomaksi. Parin tunnin välein, ajoittain tiheämminkin. Aspastakin tultiin siihen tulokseen, että kokeillaan ensin uutta laatikkoa. Jonka lähettämisestä sainkin jo postin seurantakoodin.

 

Pakko nostaa hattua, ainakin aspa otti ongelman asiakseen hetivälittömästi.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +5

Hienoa, että asia on saatu eteenpäin asiakaspalvelun kautta:thumbsup:

Käyttäjätaso 1

Päivitetäänpä tännekin asiaa. Eli näyttäisi siltä, että tapaus on ratkaistu uudella modeemilla. Nyt on menty pitkän matkaa kolmatta päivää ilman pätkimistä.

Kiitos asiakaspalvelun Mikolle. On kyllä vielä kerran kehuttava, että ongelma otettiin vastaan heti oikeana ongelmana eikä asiakkaan “näppihäiriönä.” Ja ratkaisun suhteen toiminta oli ensiluokkaista ja nopeaa.