Kysymys

Zyxel VMG3326 - wlan ei toimi - omagurun neuvo kanavapaikan vaihtamisesta ei auta

  • 8 marraskuu 2016
  • 8 kommenttia
  • 2031 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 6 kommenttia
Osaisiko joku kertoa, mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla, ei huvita soittaa maksulliseen palvelunumeroon, kun ongelma ei johdu itsestä...: Kotiboxi on toiminut pari vuotta ok, joskus joutunut buuttamaan aparaatin. Eilen aamuna wlan ei toiminut, resetointi pelasti päivän. Tänä aamuna sama tilanne, verkkopiuhan kanssa pääsen nettiin, mutta wlan ei toimi. Boottaus ja resetointi tehty pari kertaa, wlan valo palaa boxissa, mutta wifiä ei ole tarjolla luuriin, tablettiin tai televisioon...Koitin myös pari kertaa vaihtaa kanavapaikan 1-11 välille, ei apuja tästäkään. Toivottavasti joku kertoisi, mitä kokeilla seuraavaksi?

8 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Osaisiko joku kertoa, mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla, ei huvita soittaa maksulliseen palvelunumeroon, kun ongelma ei johdu itsestä...: Kotiboxi on toiminut pari vuotta ok, joskus joutunut buuttamaan aparaatin. Eilen aamuna wlan ei toiminut, resetointi pelasti päivän. Tänä aamuna sama tilanne, verkkopiuhan kanssa pääsen nettiin, mutta wlan ei toimi. Boottaus ja resetointi tehty pari kertaa, wlan valo palaa boxissa, mutta wifiä ei ole tarjolla luuriin, tablettiin tai televisioon...Koitin myös pari kertaa vaihtaa kanavapaikan 1-11 välille, ei apuja tästäkään. Toivottavasti joku kertoisi, mitä kokeilla seuraavaksi?

Tuo nyt kuulostaa vähän siltä, että saattaa olla laite tullut tiensä päähän. Tuossa kyseisessä mallissa wlan -nappi on se sininen nurkkaus, oletko kokeillut painaa sitä pois päältä ja takaisin? Ja teithän resetoinnin niin, että painoit laitteen takana olevaan reset -reikään virtojen ollessa päällä noin 15 sekunnin ajan? Jos näilläkään tempuilla ei mikään laite ala löytämään langatonta verkkoa, voipi olla, että uuden modeemin hankinta on edessä. Meiltä ostetuissa modeemeissa laitetakuu on kaksi vuotta. Vanhemmissa Elisa Viihde -sopimuksissa modeemitakuu kuuluu sopimukseen. Voit siis laittaa meille yksityisviestiä http://elisa.to/2dQlnBB , niin tarvittaessa selvitellään asiaa vielä lisää ja vaihdetaan modeemi uuteen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisa tarjoaa tällä hetkellä asiakkaille ZyXELin VMG3925 -modeemia, joka on varsinainen ongelmapesäke varsinkin tuoreimmalla Elisa6 -firmwarella. Tällä firmiksellä laite buuttailee itseään säännöllisen epäsäännöllisesti. Sama ongelma myös aiemmalla VMG3926 -modeemilla, nimenomaan tuolla Elisa6 -firmiksellä. Tästä on keskustelua myös täällä Palstalla.

Itse kyllästyin aikoinaan tappelemaan tuon aiemman VMG3926 -modeemin kanssa (Elisa ei saanut kohtuullisessa ajassa uutta oikeasti toimivaa firmistä laitteelle) ja ostin oman modeemin. Tuo itse hankittu Telewell EAV-510 on toiminut ilman ongelmia jo toista vuotta.
Käyttäjätaso 1
Kiitos tiedosta. Ihan hemmetin hankalaa ja kiusallista, kun laite yhtäkkiä lakkaa toimimasta. Täytyy miettiä, miten Elisan palveluita jatkossa käyttää..
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Tuohon WMG3925 -laitteeseen voidaan kyllä ajella myös vanhempi ohjelmistoversio, joka useimmissa tapauksissa on poistanut temppuilun, jos sellaista ilmenee. Lisäksi meiltä on saatavilla myös Huawei HG635 -mallin modeemi http://elisa.to/2fAnY2T , joka löytyy verkkokaupastamme. 🙂
Käyttäjätaso 1
Kiitos vastauksesta. Sitä voisi vielä kokeilla. Millä toimenpiteellä saisin vanhemman ohjelmistoversion takaisin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos sinulla on asiakasnumero omissa tiedoissasi täällä Palstalla, voi Palstatiimi pistää toisen firmiksen etänä. Jos asiakasnumero puuttuu, lisää se tai lähetä Palstatiimille yksityisviestillä..
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Otsikon perusteella Anna65:llä on käytössä malli Zyxel WMG3326.

Tuo ohjelmistoversio -ongelma, josta Dj_God ensimmäisessä viestissään kertoi, on tosiaan olemassa Zyxel WMG3925 -modeemin kanssa. Kyseistä modeemia on meillä uusmyynnissä, ja sitä tarjotaan myös esimerkiksi Elisa Viihde -asiakkaille, jos modeeminvaihto on ajankohtainen. Kerroin tuosta ohjelmistoversion taaksepäin rullaamismahdollisuudesta kun siitä tuli tässä keskustelussa puhe. Tuon WMG3326 -mallin kanssa ei ole ongelmaa ohjelmistoversioiden kanssa, joten siihen ei ole tarvetta vaihtaa firmistä - vika ei johdu siitä. Voidaan jatkaa Anna65:n kanssa asian selvittelyä yksityisviestien puolella. 🙂
Käyttäjätaso 1
Kiitos, laitoinkin yksityisviestin tulemaan reilu tunti sitten.

Osallistu keskusteluun