Vastattu

Zyxel VMG3925-B10B käynnistettävä uudelleen päivittäin

  • 17 joulukuu 2017
  • 23 kommenttia
  • 2037 katselukerrat

Käyttäjätaso 1
Nettiyhteys katkeaa vähintään kerran vuorokaudessa. Joskus putoaa vain 5GHz, joskus molemmat langattomat, toisinaan myös langallinen yhteys lakkaa toimimasta. Yhteys on Elisan kiinteä 100-megainen, joka toimii moitteettomasti.

Zyxel toimi uusimmman päivityksen jälkeen jonkin aikaa hyvin, nyt pätkinyt n. viikon verran.

Palautettu tehdasasetukset pari päivää sitten, ongelma pysyy.

Tuntuisi siis vialliselta laitteelta tai softaversiolta. Laitoin jo yksityisviestinkin asiasta palstatiimille, mutta siihen ei reagoitu. Mikähän avuksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 19 joulukuu 2017, 12:17

Pahoittelut ristokoo vastausviiveestä 😞 Ilmoittele jos tuo yksityisviestin puolella tehty toimenpide auttoi tai jos ongelmaa ilmenee vielä niin jatketaan tutkimuksia sitten 🙂
Katso alkuperäinen viesti

23 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Laitoin jo yksityisviestinkin asiasta palstatiimille, mutta siihen ei reagoitu. Mikähän avuksi?

Mitä tarkoitat tuolla, että ei reagoitu ? Välillä viesteissä on useamman päivän käsittelyviiveitä. Jos asia on kiireellinen, kannattaa mieluummin olla puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluun.
Käyttäjätaso 1
Sori, ilmaisuni oli huono. Ei siis ole vielä vastattu, ja ymmärrän kiireet. Asiani ei ole kiireellinen, koska yhteys korjaantuu hetkeksi reitittimen uudelleenkäynnistyksellä. Jossain vaiheessa, ihan rauhassa, toivottavasti löytyy korjaus.
Käyttäjätaso 1
Tarkemmin vielä viasta: Juuri äsken huomasin, että nettiyhteys oli katkennut läppäristä, puhelimesta ja tabletista. Kaikki olivat 5 GHz langattomassa yhteydessä, eikä siihen enää pysty yhdistämäään. 2,4 GHz langaton yhteys toimii edelleen. Aamulla olin buutannut Zyxelin, koska (5GHZ) yhteydet olivat poikki.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pahoittelut ristokoo vastausviiveestä 😞 Ilmoittele jos tuo yksityisviestin puolella tehty toimenpide auttoi tai jos ongelmaa ilmenee vielä niin jatketaan tutkimuksia sitten 🙂
Käyttäjätaso 1
Toistaiseksi on yhteys pysynyt päällä vanhemmalla softalla. Vika oli varmaankin siinä, koska oireilu alkoi 8-versioon päivittämisen jälkeen.

Tämä ei liene pitkällä tähtäimellä hyvä ratkaisu, koska uusia ohjelmistoversioita varmasti tehdään hyvästä syystä (esim. tietoturva kenties?).
Käyttäjätaso 1
Eipä auttanut. Taas 5 GHZ verkko nurin. 2,4 Ghz toimii vielä.
Käyttäjätaso 3
Omaan kokemukseen pohjautuen en suosittele noiden Elisan toimittamien Zyxelien käyttöä ainkaan, mikäli wlan- verkossa on useita laitteita. Valitettavasti joutuu ostamaan toimivat laitteet itse, mutta sijoitus kannattaa, mikäli haluaa säästää hermoja ja tehdä muutakin kuin buuttailla reititintä
Hei vain!
Itselläni on tuo samainen adsl modeemi. Sain sen noin vuosi sitten korvaamaan Zyxel P-661HNU laitetta, kun wlan oli kovin hidas.
Tuo vmg3925 oli epävakaampi joten vaihdoin tuon P-661HNU:n takaisin. No siitä hajosi wlan kokonaan joten pakko oli ottaa tuo vmg3925 käyttöön. Ilokseni siihen asentuikin päivitys jonka jälkeen se toimikin melko nopeasti. Nyt parin kk ajan laitetta pitää kuitenkin resetoida päivittäin kun wlan hidastuu ja nettiyhteys oikuttelee. Päivittäinen boottailu on melko rasittavaa, kun laite vihdoin käynnistyy pätkii wlan usean minuutin ajan ennen kuin on vakaa, sitten yhteys toki on hyvä.
Olisiko syytä hankkia tuollainen Telewell tw-eav510ac uusi versio? Vai onko tuolle vmg3925 toosalle jotain tehtävissä?
Käyttäjätaso 7
pakko oli ottaa tuo vmg3925 käyttöön. Ilokseni siihen asentuikin päivitys jonka jälkeen se toimikin melko nopeasti. Nyt parin kk ajan laitetta pitää kuitenkin resetoida päivittäin kun wlan hidastuu ja nettiyhteys oikuttelee. Päivittäinen boottailu on melko rasittavaa, kun laite vihdoin käynnistyy pätkii wlan usean minuutin ajan ennen kuin on vakaa, sitten yhteys toki on hyvä.
Olisiko syytä hankkia tuollainen Telewell tw-eav510ac uusi versio? Vai onko tuolle vmg3925 toosalle jotain tehtävissä?


Jos siihen ZyXELiin on jo viimeisin softa asennettu , niin tuskin mitään muuta on enää tehtävissä. Resetointikin kun on vain yleensä tilapäinen helpotus.

Suosittelen hankkimaan sen TeleWellin.
Elisan Zyxel vmg3925 lähti ongelmajätelaitokseen. Tilalla on Telewellin tw-eav510ac uusi antennillinen versio. Wlan toimii usealla käyttäjällä oikein hyvin, yhteys on vakaa. Viihteen ohjelmaopas nopeutui. Tallenteiden haku edelleen hidas. Iptv ja tallenteet toimivat hyvin.
Kiitos Sokrates selkeästä ohjeesta.
Jotenkin kuvittelisi että palveluntarjoaja toimittaisi toimivimmat laitteet palvelun laadun takaamiseksi. Vai oliko tuo Zyxel vain alusta lähtien viallinen, vai sitä ohjaava softa.
Käyttäjätaso 7
Kiitos Sokrates selkeästä ohjeesta.
Jotenkin kuvittelisi että palveluntarjoaja toimittaisi toimivimmat laitteet palvelun laadun takaamiseksi. Vai oliko tuo Zyxel vain alusta lähtien viallinen, vai sitä ohjaava softa.


Niinpä.

Elisa yrittää päästä liittymissä / laitteissa mahdollisimman halvalla , että katteet olisivat mahdollisimman suuret. Laatu on kyllä lapsipuolen asemassa Elisalla ja laitevalmistajien omat softatkin raiskataan Elisan omilla susiversioilla.

No onneksi liittymät toimivat kaapelia lukuun ottamatta standardi laitteilla
Tarkemmin vielä viasta: Juuri äsken huomasin, että nettiyhteys oli katkennut läppäristä, puhelimesta ja tabletista. Kaikki olivat 5 GHz langattomassa yhteydessä, eikä siihen enää pysty yhdistämäään. 2,4 GHz langaton yhteys toimii edelleen. Aamulla olin buutannut Zyxelin, koska (5GHZ) yhteydet olivat poikki.
Täysin sama ongelma tällä hetkellä, lisämausteena toki se että 2,4Ghz yhteys pätkäsee noin puolentunnin välein pariksi sekunniksi. On kohtalaisen hermoa raastavaa.
Käyttäjätaso 2

Tarkemmin vielä viasta: Juuri äsken huomasin, että nettiyhteys oli katkennut läppäristä, puhelimesta ja tabletista. Kaikki olivat 5 GHz langattomassa yhteydessä, eikä siihen enää pysty yhdistämäään. 2,4 GHz langaton yhteys toimii edelleen. Aamulla olin buutannut Zyxelin, koska (5GHZ) yhteydet olivat poikki.Täysin sama ongelma tällä hetkellä, lisämausteena toki se että 2,4Ghz yhteys pätkäsee noin puolentunnin välein pariksi sekunniksi. On kohtalaisen hermoa raastavaa.


Hei kettonen ja tervetuloa OmaYhteisöön! Ymmärrän, että pätkiminen ärsyttää 😕 Olitko kokeillut resetointia modeemille, onko tällä vaikutusta ongelmaan? Suosittelen lisäämään profiiliisi asiakasnumerosi ja modeemisi sarjanumeron, niin päästään tutkimaan tilannetta tarkemmin 🙂
Nyt pitäisi olla asiakasnumero lisättynä, modeemin sarjanumero on Sxxxxxxxx





Edit // Poistettu sarjanumero. -Keinotekoinen
Käyttäjätaso 2
Nyt pitäisi olla asiakasnumero lisättynä, modeemin sarjanumero on Sxxxxxxxx





Edit // Poistettu sarjanumero. -Keinotekoinen


Kiitoksia tiedoista! Mitään erityisempää katkoilua täältä päästä ei näkynyt. Olitko tuolle kokeillut resetointia vielä? 🙂 Resetointi tapahtuu reset-painiketta n. 10 sekuntia terävällä esineellä. Toimiiko laite siis Ethernet-kaapelilla suoraan modeemista kokeiltuna normaalisti?
Ai niin, siis olen tosiaan resetoinnut minkä kerennyt ja kokeillut kaikkia muitakin kikkoja mitä tuolla on langattomaan neuvottu. Ja en ole samaa ongelmaa huomannut piuhalla suoraan kiinni, tosin huomaan tän puhelimissa ja chromecastissa johon nettiä lähinnä käytän, niin tätä piuhaa on hankala näihin testata.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Minulla on ollut paljon juurikin ZyXELiä modeemeissa ja en voi sitä merkkiä suositella kenellekään. Jopa ystäväni ei ole sitä huolinut VDSL2 Elisan korttelikuituunsa 50M eurolla kk. Niinpä väitän että Wifi-ongelma johtuu yksinomaan ZyXEListä. Kokeile toimivuutta toisella.

Ei ZyXELillä vaan toisella modeemilla. Ystävälläni on kehuttu, ja varmaan palkittukin, ainakin minun toimesta Huawei VDLS2 -modeemi ja on toiminut kuin se kuuluisa junan vessa myös Wifin osalta. Käytettynä vieläpä ostettiin kirpparilta Elisan 144 euron sijasta alle 44 eurolla!

Nyt soi The Prophet - Emergency Call (Defqon.1 Anthem 2005) (Original Mix).

Hyvää kevättä ja parempia yhteyksiä!
Käyttäjätaso 1
Tätä on nyt tullut omalla kohdalla katsottua tarpeeksi kauan. 5 GHz yhteys pätkii päivittäin. Modeemia on resetoitu useampi kerta ilman mitään vaikutusta. Modeemia käyttää taloudessani useampi laite, joten resetointia en tule enää tekemään kertaakaan sen aiheuttaman vaivannäön takia.

Ratkaisu ei voi olla siirtyä käyttämään vain 2.4 GHz yhteyttä tai laskea kaistanleveyttä. Jos 5 GHz ei toimi luvatulla tavalla, on laite tällöin minulle käyttökelvoton, eikä vastaa myynti-ilmoituksessa luvattua. Tietoturvan ammattilaisena ei myöskään naurata Elisan purkkaratkaisut siirtyä käyttämään vanhempaa ohjelmistoversiota kunnes vika mahdollisesti saadaan joskus korjattua. Niihin ohjelmistopäivityksiin kun on tietoturvan kannalta varsin hyvät syyt.

Olen ostanut tämän matolaatikon osamaksulla, josta on tähän päivään mennessä maksettu noin 2/3. Jos modeemi on käyttökelvoton, kuten se minun tapauksessani on, olen mielestäni oikeutettu vielä tässäkin vaiheessa täyteen kaupan purkuun. Laite Elisalle ja tähän asti maksetut rahat takaisin. Toivon, että Elisa on minuun viestitse yhteydessä ja asia saadaan pikimmiten kuntoon. Asiakasnumeroni löytyy profiilista.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tätä on nyt tullut omalla kohdalla katsottua tarpeeksi kauan. 5 GHz yhteys pätkii päivittäin. Modeemia on resetoitu useampi kerta ilman mitään vaikutusta. Modeemia käyttää taloudessani useampi laite, joten resetointia en tule enää tekemään kertaakaan sen aiheuttaman vaivannäön takia.

Ratkaisu ei voi olla siirtyä käyttämään vain 2.4 GHz yhteyttä tai laskea kaistanleveyttä. Jos 5 GHz ei toimi luvatulla tavalla, on laite tällöin minulle käyttökelvoton, eikä vastaa myynti-ilmoituksessa luvattua. Tietoturvan ammattilaisena ei myöskään naurata Elisan purkkaratkaisut siirtyä käyttämään vanhempaa ohjelmistoversiota kunnes vika mahdollisesti saadaan joskus korjattua. Niihin ohjelmistopäivityksiin kun on tietoturvan kannalta varsin hyvät syyt.

Olen ostanut tämän matolaatikon osamaksulla, josta on tähän päivään mennessä maksettu noin 2/3. Jos modeemi on käyttökelvoton, kuten se minun tapauksessani on, olen mielestäni oikeutettu vielä tässäkin vaiheessa täyteen kaupan purkuun. Laite Elisalle ja tähän asti maksetut rahat takaisin. Toivon, että Elisa on minuun viestitse yhteydessä ja asia saadaan pikimmiten kuntoon. Asiakasnumeroni löytyy profiilista.

Kyllä suosittelen reklamoimaan.

ZyXEL on omienkin kokemusten mukaan huonompi merkki kuin heidän kilpailijansa myös toimivuudeltaan. Toki joku saattaa olla eri mieltä, mutta minulla oli liian monta viallista ZyXELiä ja onneksi tämä firma ei valmista kaapelimodeemeja... muuten olisin pulassa. Arris tekee kaiken kaikkiaan hyviä modeemeja, Arris on kiistatta paras modeemi elämäni varrelta. Jos hauat reklamoida Elisalle, tee se ja vaadi hyvitystä. Ei ole oikein, että kärsit ja maksat!!!

Nyt soi Sub Zero Project - Amen (Radio Edit).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tätä on nyt tullut omalla kohdalla katsottua tarpeeksi kauan. 5 GHz yhteys pätkii päivittäin. Modeemia on resetoitu useampi kerta ilman mitään vaikutusta. Modeemia käyttää taloudessani useampi laite, joten resetointia en tule enää tekemään kertaakaan sen aiheuttaman vaivannäön takia.

Ratkaisu ei voi olla siirtyä käyttämään vain 2.4 GHz yhteyttä tai laskea kaistanleveyttä. Jos 5 GHz ei toimi luvatulla tavalla, on laite tällöin minulle käyttökelvoton, eikä vastaa myynti-ilmoituksessa luvattua. Tietoturvan ammattilaisena ei myöskään naurata Elisan purkkaratkaisut siirtyä käyttämään vanhempaa ohjelmistoversiota kunnes vika mahdollisesti saadaan joskus korjattua. Niihin ohjelmistopäivityksiin kun on tietoturvan kannalta varsin hyvät syyt.

Olen ostanut tämän matolaatikon osamaksulla, josta on tähän päivään mennessä maksettu noin 2/3. Jos modeemi on käyttökelvoton, kuten se minun tapauksessani on, olen mielestäni oikeutettu vielä tässäkin vaiheessa täyteen kaupan purkuun. Laite Elisalle ja tähän asti maksetut rahat takaisin. Toivon, että Elisa on minuun viestitse yhteydessä ja asia saadaan pikimmiten kuntoon. Asiakasnumeroni löytyy profiilista.

Kyllähän sitä rahalle tarvis vastinetta saada eli aiheellinen reklamaatio ehdottomasti kun 5GHz ei toimi kuten pitäisi. Melkeimpä tässä kun näyttää jo perustemput tehdyn niin ehdottaisinkin takuuvaihtoa, haluatko uuden VMG:n vai vaihtoehtoisesti Huawei HG635? 🙂
Käyttäjätaso 1

Tätä on nyt tullut omalla kohdalla katsottua tarpeeksi kauan. 5 GHz yhteys pätkii päivittäin. Modeemia on resetoitu useampi kerta ilman mitään vaikutusta. Modeemia käyttää taloudessani useampi laite, joten resetointia en tule enää tekemään kertaakaan sen aiheuttaman vaivannäön takia.

Ratkaisu ei voi olla siirtyä käyttämään vain 2.4 GHz yhteyttä tai laskea kaistanleveyttä. Jos 5 GHz ei toimi luvatulla tavalla, on laite tällöin minulle käyttökelvoton, eikä vastaa myynti-ilmoituksessa luvattua. Tietoturvan ammattilaisena ei myöskään naurata Elisan purkkaratkaisut siirtyä käyttämään vanhempaa ohjelmistoversiota kunnes vika mahdollisesti saadaan joskus korjattua. Niihin ohjelmistopäivityksiin kun on tietoturvan kannalta varsin hyvät syyt.

Olen ostanut tämän matolaatikon osamaksulla, josta on tähän päivään mennessä maksettu noin 2/3. Jos modeemi on käyttökelvoton, kuten se minun tapauksessani on, olen mielestäni oikeutettu vielä tässäkin vaiheessa täyteen kaupan purkuun. Laite Elisalle ja tähän asti maksetut rahat takaisin. Toivon, että Elisa on minuun viestitse yhteydessä ja asia saadaan pikimmiten kuntoon. Asiakasnumeroni löytyy profiilista.
Kyllähän sitä rahalle tarvis vastinetta saada eli aiheellinen reklamaatio ehdottomasti kun 5GHz ei toimi kuten pitäisi. Melkeimpä tässä kun näyttää jo perustemput tehdyn niin ehdottaisinkin takuuvaihtoa, haluatko uuden VMG:n vai vaihtoehtoisesti Huawei HG635? :)


Kiitos asiallisesta viestistä. Ensisijaisesti toivon saavani maksamani rahat takaisin ja palautan laitteen Elisalle, eli kaupan purku. Tähän syynä se, että Elisan tuorein ohjelmistopäivitys näyttää ainakin osittain olevan näiden häiriöiden taustalla. Siksi jatkossa tukeudun mieluiten laitevalmistajan omiin päivityksiin. Jos tämä ei ole sopimusteknisesti mahdollista, sitten tuo Huawei.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Suorilta purulle ei perustetta löydy, vaan meidänkin pitää koittaa ensisijaisesti paikkailla toimivuus sovitulle tasolle ja vasta jos siinä joudutaan nostamaan kädet pystyyn niin sitten katsotaan sitä puolta 🙂 Pistin Huawein postittumaan ja pidän peukkuja että toimivuus olisi parempi 🙂 VMG:tä ei tarvitse meille toimitella vaan se lukeutuu nyt SER-jätteeksi eli sen mukaan voi kierrättää 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Huawei paras VDLS2, et tule pettymään...

Osallistu keskusteluun