Kysymys

3G verkkoa ei löydy ollenkaan

  • 14 tammikuu 2009
  • 14 kommenttia
  • 639 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 16 kommenttia
Tänään ei mokkula yhdistä ollenkaan 3G verkkoon ja Fiksu 3G liittymästä soitettaessa ei kuulu "ovikellon ääntä". Meinaako toi nyt sitä että jos Elisan verkko on paskana niin asiakkaalta rahastetaan isompi hinta?

Ei kai tässä nyt ole mitään temppua tehty että entinen 2100MHz 3G verkko olisi lopetettu nyt kun 900MHz alue otettiin käyttöön, tuohan merkitsisi että kytkypuhelin lakkaisi toimimasta. Vai löytyykö asiaan joku järkevämpi selitys? Täytyisihän tuollaisista muutoksista tiedottaa asiakkaalle etukäteen tai jo liittymää hankittaessa. Harmittaa vaan kun äidilleni otin saunalahden Fiksuliittymän kun se puhuu niin paljon ja tänä aamuna ihmetteli kun ovikellon ääntä ei enää kuulunutkaan. Tähän asti toiminut hyvin.

Mokkulan asetuksista piti vaihtaa 2G verkkoon kun aikaisemmin asetuksena oli ollut WCDMA only.

Johan ihmettelinkin että miten saunalahti on pari kuukautta toiminut ongelmitta niin nyt hävisikin sitten koko verkko. Illalla katkeili taas mokkulayhteys muutaman kerran ja aamulla oli koko 3G kadonnut.

14 kommenttia

Joo, ei toimi täälläkään kuin 2G eli edge/gprs verkko! Eilisestä lähtien 3G sekoillu ja sit lopetti toiminnan kokonaan. Täydet kuuluvuudet on kyllä mut ei vaan kytkeydy! 2G toimii moitteetta. Koneessa Option Globetrotter GT-Max 7.2 datakortti ja 1M mobiililaajakaista. Ja Oulussa ollaan.. Prkl!!
Hyvittääkö saunalahti fiksu 3g liittymästä soitetut kalliimman hintaiset puhelut siltä ajalta kun 3G verkko on rikki? Nythän tuota laskua tulee normaaliliittymän tavoin. Mokkulan käyttöä tuo ei haittaa koska sama hinta käyttääkö 2G vai 3G verkossa, mutta puhelinliittymän kohdalla tuo suututtaa kun ei pysty soittamaan sillä 6,9 senttiä/puhelu hinnalla. Katsoin puheluerittelyä netistä niin heti oli otettu kalliimpi hinta minuuttilaskutuksella.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Hyvittääkö saunalahti fiksu 3g liittymästä soitetut kalliimman hintaiset puhelut siltä ajalta kun 3G verkko on rikki? Nythän tuota laskua tulee normaaliliittymän tavoin. Mokkulan käyttöä tuo ei haittaa koska sama hinta käyttääkö 2G vai 3G verkossa, mutta puhelinliittymän kohdalla tuo suututtaa kun ei pysty soittamaan sillä 6,9 senttiä/puhelu hinnalla. Katsoin puheluerittelyä netistä niin heti oli otettu kalliimpi hinta minuuttilaskutuksella.


Enpä usko että hyvittävät.
Eihän kukaan operaattori lupaa (tai ole velvoitettu) tarjoamaan 100% saatavuutta palveluilleen koska se on käytännössä mahdotonta. Jos et pysty soittelemaan 3G puheluita verkon vian takia, joudut joko maksamaan enemmän tai odottamaan että verkko toimii taas kunnolla, mutta jäänee kuitenkin asiakkaan tappioksi.

Hyvittääkö saunalahti fiksu 3g liittymästä soitetut kalliimman hintaiset puhelut siltä ajalta kun 3G verkko on rikki? Nythän tuota laskua tulee normaaliliittymän tavoin. Mokkulan käyttöä tuo ei haittaa koska sama hinta käyttääkö 2G vai 3G verkossa, mutta puhelinliittymän kohdalla tuo suututtaa kun ei pysty soittamaan sillä 6,9 senttiä/puhelu hinnalla. Katsoin puheluerittelyä netistä niin heti oli otettu kalliimpi hinta minuuttilaskutuksella.


Kyllä se mua vaan haittaa todella paljon jos ei nettiä pääse käyttämään 3G verkossa, menee välillä 2G niin helvetin hitaaksi!
Käyttäjätaso 2
Tässä häiriötiedotteet Elisan sivuilta.

http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170&did=15384 ' TARGET='_blank

http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170&did=15386 ' TARGET='_blank
Destialle kuuluu kiitokset Jämsänkosken kivikaudelle siirtämisestä. Klassiseti humahti kuitu poikki kaivinkoneen kauhalla, ja sitten oltiinkin ilman nettiyhteyksiä, GSM:ää (kymmenen tukiasemaa pimeenä) ja Nordean pankkiautomaatteja. Eli ei menny Elisan päivitysten piikkiin tällä kertaa.
Nyt on taas toiminut pari päivää.

Matti Kyllöstä mukaillen: Ehkä se oli vain tilapäinen pieni häiriö puhelinvaihdelaatikossa tai jossain muussa suuttimessa.

Saapa nähdä miten elisan uusi 900MHz 3G verkko alkaa toimia. Onko kenelläkään tuosta jo kokemuksia, toimiiko se paremmin ja laajemmalla alueella kuin tavallinen 2100MHz 3G?
Nyt on taas parina päivänä pätkinyt. Useita kertoja päivässä netti lakkaa toimimasta. Nyt se ei osaa yhdistää uudestaan itsestään vaan olen laittanut käsin poikki ja jos klikkaan yhdistä uudestaan niin heittää jonkun virheilmoituksen. Mobile Partnerissa ei silloin näytä palkkeja ollenkaan, kun odotan noin minuutin-pari niin sitten pomppaa taas täydet palkit mobile partneriin ja yhteyden voi ottaa uudestaan. On se outoa että tätä ei saada toimimaan. Tai siis pari kuukautta toimi ongelmitta ja ehdin jo olla aika tyytyväinen saunalahteen mutta nyt taas alkoi uudestaan tuo ärsyttävä nettiyhteyden jumittuminen josta aluksi kärsin kunnes luulin että vika oli jo korjattu, mutta eipä näköjään vieläkään ole kun taas alkoi tehdä tuota uudestaan.

Harkitsin jo nopeuden nostoakin, kun en enää muistanut tuota pätkimistä, mutta nyt taas sitten muistutti saunalahti toimivuudestaan  😠
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Nyt on taas parina päivänä pätkinyt. Useita kertoja päivässä netti lakkaa toimimasta. Nyt se ei osaa yhdistää uudestaan itsestään vaan olen laittanut käsin poikki ja jos klikkaan yhdistä uudestaan niin heittää jonkun virheilmoituksen. Mobile Partnerissa ei silloin näytä palkkeja ollenkaan, kun odotan noin minuutin-pari niin sitten pomppaa taas täydet palkit mobile partneriin ja yhteyden voi ottaa uudestaan. On se outoa että tätä ei saada toimimaan. Tai siis pari kuukautta toimi ongelmitta ja ehdin jo olla aika tyytyväinen saunalahteen mutta nyt taas alkoi uudestaan tuo ärsyttävä nettiyhteyden jumittuminen josta aluksi kärsin kunnes luulin että vika oli jo korjattu, mutta eipä näköjään vieläkään ole kun taas alkoi tehdä tuota uudestaan.

Harkitsin jo nopeuden nostoakin, kun en enää muistanut tuota pätkimistä, mutta nyt taas sitten muistutti saunalahti toimivuudestaan  >:(


Pelaakos puhelimessa yhteys normaalisti? Kokeile sekä 2G- että 3G-asetusta.
Nyt on viikon ajan hukannut monta kertaa päivässä 3G-verkon. Ja tämä ilmiö on nyt myös Fiksu 3G-liittymässä. 3G-alueella soitetut puhelut menevät poikki ja puhelun katkettua antennipalkit ovat hävinneet ja jonkun ajan kuluttua puhelimen näyttöön ilmestyy E tai G vaikka pitäisi olla 3G. On kyllä tosi ikävää kun jo puhelutkin on alkanut pätkiä. Normaalisti näyttää aina täysiä palkkeja ja 3G logo on näytössä, mutta nyt toistuvasti pudottaa 3G:n pois sekä kännykässä että mokkulalla.

Mokkulassa tämä ilmenee niin että yhteys jumittuu ja joutuu käsin katkaisemaan. Sen jälkeen kestää useita minuutteja ennenkuin yhteyden voi ottaa uudestaan. Mobile partnerissa ei näy ollenkaan kuuluvuutta ilmaisevia palkkeja, myös verkon nimi on hävinnyt. Parin minuutin kuluttua siihen ilmestyy EDGE elisa(Roaming) vaikka aikaisemmin on näkynyt aina WCDMA tai HSDPA. Mokkulan ledi palaa vihreänä eikä sinisenä tai sinivirheänä kuten normaalisti.

Tein vikailmoituksen netissä mutta sain vastaukseksi vain kehotuksen kokeilla pakotettua 3G-yhteyttä. Tämä ei kuitenkaan auta ongelmaan koska minulla oli asetuksista valittu aikaisemmin WCDMA only ja jouduin sen vaihtamaan WCDMA preferred tilaan että edes yhdistäisi tuolla hitaammalla nopeudella, mutta eipä sekään tunnu auttavan tuohon yhteyden katkeiluun. Tai ei se enää edes katkea niin että automaattinen uudelleensoitto korjaisi yhteyden kuten aikaisemmin. Lakkaa vain toimasta.

Toivoisin että joku saunalahden edustaja vastaisi että ollaanko tälle asialle tekemässä mitään. Alkaa pikkuhiljaa suututtaa se että puolen vuoden ajan on saunalahden yhteydessä ollut koko ajan ongelmia ja olen jo asiasta kertonut täällä monta kertaa enkä saa mitään vastausta siihen että ollaanko asian hyväksi tekemässä mitään.

Täytyykö minun seuraavaksi soittaa asiakaspalveluun kun ei nettisivujen tai sähköpostin kautta tehty vikailmoitus tunnu vaikuttavan mitään. Vai eikö saunalahti kuuntele asiakkaitaan.
Eikö kukaan saunalahdella lue näitä viestejä? Nytkin kesti varmaan kymmenen minuuttia ennen kuin sain yhteyden nettiin.

Ärsyttää suunnattomasti. Saunalahti ei vastaa mitään viesteihini. Tämä nettitikku on ollut yhtä ongelmaa koko ajan. En tiedä mitä vielä pitäisi tehdä että saunalahti ottaisi tosissaan nämä ongelmat.
Vaikka lukisikin niin eivät vastaa... on helpompi antaa asiakkaiden purnata kuin alkaa selvittelemään asiaa... Tosin pakko myöntää Panun eduksi että on aika paljon selvitellytkin asioita ja ottanut kantaa yms. Panulle pisteet siitä.

Kannattaako jokaista asiakasta tehdä tyytväiseksi? kuinka moni vaihtaa todellisuudessa operaattoria?
Paljonko on kustannukset ja saako yhdellä tyytyväisellä asiakkaalla x määrän uusia asiakkaita?

Luulenpa että noista kysymyksistä löytyy vastaus tähän. Jos on aivan pieni ongelma se on helpompi ratkaista kuin esim. verkon nopeus yms.
Mä olen nyt kaksi kertaa tehnyt vikailmoituksen nettisivujen kautta. Ensimmäisellä kerralla todettiin että tiedossa ei ole mitään yleistä vikaa ja kehotettiin pakottamaan laite 3G-verkkoon ja toisella kerralla käskettiin kirjata ylös ajat milloin yhteys ei toimi. En ole jaksanut tuota kirjaamista tehdä kun ei tule kelloa jatkuvasti tuijotettua ja yleensä kone on päällä koko ajan ja sitten kun taas tulen koneelle niin huomaan että yhteys on taas jumissa tai katkennut.

Onko tämän saunalahden mokkulaverkon tarkoitus tulla toimimaan samalla tavalla katkottomasti ja häiriöttömästi (karttaan merkityllä 3G-alueella) kuin adsl? Vai aiotaanko tätä koskaan tehdä kunnolla toimivaksi? Edelleenkin katkoo, ei mitään vaikutusta ole ollut noilla vikailmoituksilla.

En tiedä mitä minun nyt pitää tehdä. Tuntuu turhalta tuo kelloaikojen kirjaaminen, mutta onko minun nyt pakko tehdä tuo että saunalahti uskoisi miten huonosti tämä toimii?

Olisi kiva jos saunalahti edes pahoittelisi asiaa ja kertoisi pyrkivänsä korjaamaan vian, mutta tulee jatkuvasti vain se tunne että saunalahti olettaa että vika on asiakkaassa jos ei netti toimi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Voisit koittaa 3G puhelinta päätelaiteena, siirtää paikkaa missä käytät ja lisäantennia jos kenttä on heikko, montako palkkia näyttää?

Osallistu keskusteluun