Vastattu

4G 16600 alue, ei toimi oikein.

  • 27 heinäkuu 2015
  • 9 kommenttia
  • 1375 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Täälä taas, olisi mobiilinetti aivan kadoksissa.. Alkoi 26.7.2015 ja häiriökartta ei tiedä täältä mitään vikaa, mutta nettikuitenkin älyttömän hidas.

Ei saa edes sähköposteja auki.

Ps. Hyvä maanantai.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 28 heinäkuu 2015, 13:29

  • ? Kuten tuossa puhelimessa juteltiin, niin kokeile tilapäisesti pakottaa 3G:lle, kunnes vikailmoitus on saatu käsiteltyä :)

  • Katso alkuperäinen viesti

    9 kommenttia

    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Vahvistatko onko tilanne vieläkin päällä kun en kartalta mitään ihmeitä löytänyt ja hälytyksiäkään ei ole aktiivisena suoraan tukiasemissa. Onko juurikin 4G vai myös 3G jotta vähän saisi rajattua. Voin sen laittaa selvitykseen jos lisätietoa tuleepi ja ongelma vielä olemassa.
  • Käyttäjätaso 2
    Sama ongelma jatkuu. On kumma jotta viime viikolla toimi. Nyt ei ja naapurilla sama ongelma.
    Nopeus nyt 0.50-1.0 M
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Kuten tuossa puhelimessa juteltiin, niin kokeile tilapäisesti pakottaa 3G:lle, kunnes vikailmoitus on saatu käsiteltyä 🙂
  • Käyttäjätaso 2
    Kokeilin sitä 3g pakottamista, mutta tilanne ei parantunut... Ja nytkin klo 01:30 Netti on hidas, ei ole muuttunut...

    Lataus näyttää 4G:ssä noin 0.55-1.88M Sisään ja Ulos sen 15M... Kunpa olisivat edes toisinpäin.
    Käyttäjätaso 2
    Nyt kun olen tehnyt sen kaksi tai jokohan oli kolme, vikailmoitusta viikon sisällä. Mutta kuitenkin, joka kerta kun teen vikailmoituksen alkaa netti toimimaan 24H sisällä.

    Mutta vaan hetkeksi MAX 2Pv, ja taas ollaan lähtökohdassa netti menee hitaaksi ja uutta vikailmoitusta sisään. Onko tämä nyt suuniteltu näin?

    "Väsytys" taktiikka kuluttajaa kohtaan?

    Tätä on jatkunut sen 6kk ainakin, ja aina sama juttu.

    Ja ne omat laitteet on aina ollut kunnossa, plus tietenkin muutaman naapurinkin, heillä samat ongelmatkin netti häviää tai ei pysty lataamaan mitään, mutta vikailmoituksen jälkeen toimii heilläkin hyvin 20M tulee reippaasti ja muutaman päivän päästä ei tule kuin 0.50-1.5M.. Joo on mitattu eri kellon aikoina ynm ynm..

    Ja kyllä tässä tiedetään jo mitä pitää tehdä ja miloin, mutta kun ei auta. Olisikohan nyt vika toisaalla/ tiedossa jota ei aina meille kerrota?

    Varmaan joka nyt tätäkin lukee alkaa huomaamaan turhautumisen!!!

    Hyvää maantaita vaan. Tulis jo se 5G JOS se nyt toimisi.... Niinkuin povattiin 3Gstä siirtymistä 4Ghen.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Jos tuota ongelmaa on vieläkin, tarvittaisiin kyllä tarkempia esimerkkiajankohtia, milloin ongelmaa ilmenee. Pystytkö siis pakottamaan laitteesi 4G-verkkoon (jos sitä käyttelet) ja mittaamaan muutamana päivänä eri ajankohtina yhteysnopeutesi?

    Yhteysnopeuden voit mitata esim. www.nopeustesti.com -sivustolla. Noihin esimerkkeihin ois hyvä just olla vaikka aamu, päivä, iltapäivä ja ilta esimerkit/päivä ja muutamalta päivältä :)

    Aiemmalla häiriöilmoituksellasi ei ongelmaa havaittu, joten sen vuoksi nyt tarvitaan tarkempia esimerkkiajankohtia, jotta ongelman aiheuttaja saadaan selville 🙂
    Käyttäjätaso 2
    Niin kuin sanoin ei tässä nyt ihan tumpeloita olla..

    Mittauksia on tehty useampi kuukausi ympäri vuorokauden, ja nopeus vain "hidastuu"

    On pakotettuna 4G, on ollut Pakotettuna 3G ynm ynm... 3G ei toimi nykyään täälä yhtään, korkeintaan puhelimessa jotta "voi" ehkä soittaa johonkin... Se myös katkoo, ja on kokeiltu eri puhelimia ynm...

    Tänä aamuna tuli viesti Elisalta jotta loppuu kapasiteetti!!!! Tosi jees.... Mutta hyvä jotta myöntivät.

    Saas nähä miten tästä eteenpäin.. Tääläkin kyseessä asutus-alue ja meillä monella samatyyppiset liittymät.
    Käyttäjätaso 2
    Niin jotta ei jäisi epäselväksi, saimme asian kuntoon Elisa tuli asaissa myös mukavasti vastaan.

    Ja nyt toivomme jotta nämä yhteydet toimisi, ja saisivat tarvittavaa lisää "tehoa" joka paikkaan.

    -Kiitos
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +1
    Make38 kirjoitti:
     Hyvää maantaita vaan. Tulis jo se 5G JOS se nyt toimisi.... Niinkuin povattiin 3Gstä siirtymistä 4Ghen.

    Niin, hieman hirtehisesti pitää todeta, että odotellaan vaan taas seuraavaa G:tä, niin kaikki ongelmat ratkeaa ja (mobiili) netti toimii täydellisesti.

    Langaton on aina langaton yhteys. Langaton on aina jaettu esean käyttäjän kesken. Siinä olosuhteet muuttuvat. On häiriöitä (ties mistä johtuvia) ja kuormitustilanne muuttuu jatkuvasti tukiaseman alueella. Vaikka teille/meille miten yritetään mainosta ei mobiilinetti ole missään tapauksessa kiinteän yhteyden veroinen luotettavuudessa ja nopeuden ja viiveen tasaisuudessa. Jopa "rupuinen" ADSL hakkaa vielä mobiilinetin yhteyden luotettavuudessa ja tasalaatuisuudessa (vaikka olisi keskimäärin hitaampi, kun mobiili)

    T: Tuokki

    Osallistu keskusteluun