Että MISTÄ MAKSAN ja kuinka pääsen kuluitta takaisin 50 Mb/s-sopimukseeni, joka sentään kohtuudella vastasi maksamaani odotustasoa???:@:@:@
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God
Katso alkuperäinen viestiVastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God
Katso alkuperäinen viestiTämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
On siinä varmaan ajankäytössä tehostamista, tai niitä töitä liikaa, jos pitää työmatkatkin käyttää työntekoon. Suurin osa kuitenkin junamatkustajista käyttää nettiä hupiin. Ne voi ladata Offline-tilaan ja kyllä esim. kirjoittaminen onnistuu Offline-tilassakin esim. toimittajille.
Jos haluaa työtä tehdä parhaalla tavalla, kotitoimistolla tai työpaikalla.
Siellä on asiat kunnossa, ei tarvitse hermoja menettää junaverkkoihin. Tai menee lentokoneella nopeasti Oulusta Helsinkiin, niin ei tarvitse aikaa hukata junassa ja hermoja koetella.
Työ on tuottavimmillaan rauhallisissa olosuhteissa, juna ei ole sellainen.
Matkat matkoina. Työt töinä.
Ongelma minusta muutenkin ei vain keskellä ei mitään vaan myös juna-asemilla. Tuolla uutisessa sanotaan, että esim. juna-asemilla, väliasemilla yms. kun junalastillinen kytkeytyy eri operaattoreiden mastoihin ja verkko ruuhkautuu sen ajaksi, kun juna on siellä seisomassa. Minusta ratkaisu tähän olisi datakatto. Kun HBO, Netflix, VIAPLAY, YouTube, Aitio, DNA TV, Elisa Viihde, Telia TV ym. jäisi toistumatta, niihin tulisi laajemmin Offline-tilat.
Tilanne on kestämätön että nuo Full HD -striimit ja muu hupi syö kapasiteetin esim. väliasemilla, ja tuolloin ei pääse työsähköpostiin. Yksinkertainen ratkaisu asiaan: käyttökatto.
Verkon tehokäyttäjät maksamaan ekstraa leffoistaan, ennen vanhaan junassa ollessa rupateltiin naapurin kanssa, luettiin sanomalehtiä, tai katseltiin maisemia ikkunasta.
Nykyään se taitaa olla kiellettyä. Tai ainakin hyvin epämääräistä toimintaa.
Nyt soi Hard Driver - Welcome (Radio Edit).
Tuosta Kalevan datasähkö-artikkelista löytyi sangen mielenkiintoinen maininta järjestelmän kantomatkasta: “Jos ulkoverkko muuntamoon on yli 300 metriä pitkä, signaalia vahvistetaan toistimilla.”
Siis kolmesataa metriä! Suomen sähköistetyn rataverkon kattamiseen tarvitaisiin yli kymmenentuhatta datasähkö-toistinta. Ja silti yhteydet todennäköisesti pätkisivät koko ajan datasähkön kilpaillessa signaalitasoista purkausten, valokaarten ja taajuusmuuntimien kanssa.
Mikäli sillä lähdetään tavoittelemaan suurempia nopeuksia kuin nyt, yhteydeltä tullaan vaatimaan parempi signaali-kohina-suhde, jolloin tukiasemia täytyy olla paljon enemmän kuin nyt. Toki, jos ajetaan 5G teknologiaa vain 100 Mbit/s nopeudella, sitten riittää nykyisten 3G mastojen kalustaminen 5G:llä.
On siinä varmaan ajankäytössä tehostamista, tai niitä töitä liikaa, jos pitää työmatkatkin käyttää työntekoon.
Matkat matkoina. Työt töinä.
Sinulla ei taida olla aavistustakaan, kuinka moni suomalainen käy päivittäin töissä junalla toisella paikkakunnalla.
On ihan älyttömän iso juttu vapaa-ajan kannalta jos junassa voi tehdä töitä molempiin suuntiin ja matkat lasketaan työajaksi.
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi