Vastattu

Asiointi Elisashopissa

  • 17 tammikuu 2019
  • 5 kommenttia
  • 889 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Kävin marraskuun lopussa paikallisessa Elisan shopissa hankkimassa puhelimen ja liittymän. Myyjä huomasi minulla olevan entuudestaan mobiililaajakaista ja ilmoitti laittavansa minulle saman tien edullisemman liittymän. En tietenkään pannut vastaan, kun edullisempaa liittymää tarjottiin.

Seuraavaksi myyjä kertoi, että edullisemman liittymän kylkiäisenä tulee Elisa viihdepaketti. Kerroin, että katson televisiosta lähinnä vain uutiset, enkä välitä lainkaan viihdeohjelmista. Myyjä kuitenkin intoutui esittelemään Elisaviihteen pahvista laatikkoa, sen sisältöä ja kuinka asennan moisen värkin televisiooni.

Olin vakavan sairauteni takia hyvin huonossa kunnossa, enkä jaksanut keskittyä myyjän touhottamiseen – olin tullut ostamaan puhelimen ja siihen liittymän ja nyt halusin vain päästä kotiin lepäämään. Totesin myyjälle, että en tule Elisaviihteitä koskaan katsomaan, joten voinko jättää pahvilaatikon myymälään. Myyjä kuitenkin suositteli laatikon ottamista mukaan, jos vaikka joskus innostuisin katsomaan viihdehömppää.

Myyjä raapusteli huonolla käsialalla numerokoukeroita lapulle, enkä kyennyt saamaan hänen laskutoimituksestaan mitään tolkkua huonovointisuuteni takia. Sen onnistuin ymmärtämään, että uusi mobiililaajakaista maksaisi 16,90 kuukaudessa, mikä tosiaan oli vähemmän kuin vanha 21,90 euron kuukausimaksu. Pyysin häneltä puhelinliittymän ja uuden, edullisemman laajakaistaliittymän paperit allekirjoitettavaksi.

Myyjä tuuppasi pientä tekstiä sisältäneet liittymätilaukset allekirjoitettavaksi ja hoipuin Elisa-pahvilaatikon kanssa ulos. Parin viikon sairasteluperiodin jälkeen olin vaihteeksi hieman virkeämmässä kunnossa ja lueskelin sähköpostiini tulleita liittymäsopimuksia: Mobiililaajakaista 16,90 ja Elisa Viihde 19,90. Eli yhteensä 36,80 /kk. Vaikka olenkin kehno matematiikassa, niin laskutoimitukseni mukaan uusi edullisempi mobiililaajakaistani onkin kokonaisuudessaan 14,90 euroa kalliimpi kuin vanha 21,90 euron mobiililaajakaistani.

Kaupankäyntitilanteessa kohtasivat kuuskymppinen, vakavasti sairas ja keskittymiskyvytön ihminen, joka oli tullut vain hankkimaan puhelimen, sekä päällekäyvän innokkaasti Elisan tuotteita myyvä myyntitykki, joka ei selkeästi heti alkuun ilmoittanut, että Elisaviihde maksaa 19,90 ja mobiililaajakaista 16,90.

Mitä tulee siihen Elisan pahvilaatikkoon, se päätyi roskapönttöön kun palasin puhelinhankintareissultani
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 17 tammikuu 2019, 22:05

Hei! Erittäin ikävä kuulla, että näin on päässyt käymään. Ehdottomasti käydään tuo tilanne läpi ja korjataan niin hyvin kuin suinkin mahdollista. Tämä onnistuu ottamalla yhteys suoraan asiakaspalveluun, vapaavalintaista kanavaa pitkin. Saadaan sitten sinne myymäläänkin erittäin aiheelliset palautteet välitettyä.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Hei! Erittäin ikävä kuulla, että näin on päässyt käymään. Ehdottomasti käydään tuo tilanne läpi ja korjataan niin hyvin kuin suinkin mahdollista. Tämä onnistuu ottamalla yhteys suoraan asiakaspalveluun, vapaavalintaista kanavaa pitkin. Saadaan sitten sinne myymäläänkin erittäin aiheelliset palautteet välitettyä.
Kiitos ystävällisestä neuvosta, roopeg. Täytyy toimia ohjeesi mukaan.
Mitä itse olen kans asioinut Elisa Shopit-liikkeessä, niin olen ilmoittanut myyjälle suoraan, että en halua sitten myyntiä. Eli esim. laite menee takuuseen. Ja myyjä on todennäköisesti puhunt palturia eli ne harrastavat tätä pakkomyyntiä ihmisille kuin ihmisille.

Ja myyjällä täytyisi olla pelisilmää näille asioille
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Osa Elisa Shopit- liikkeiden myyjistä on nuoria ja kokemattomia. Toki intoa ja draivia myyntiin piisaa, koska tulospalkkaus on varmasti iso osa palkaa.

Pelisilmää ja tilannetajua on sitten välttämättä ole. On ikävää kuulla (ja itsekkin olen purkanut tilauksia), että myydään ikäänkuin pakolla liittymiä ja palveluita vaikka vanhalle ihmiselle, joka on tullut vaikka ottamaan vain SIM- kortin vanhaan puhelimeensa.

T: Tuokki
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
On ihan hyviä kokemuksia Elisan myymälöstä.

Tulin tuonne Ratinan myymälään tappamaan aikaa ja minua lähestyttiin kysymyksellä haluanko apua, kun katselin puhelimia, sanoin että tapan aikaa ja hän sanoi selvä - kysy jos tulee jotain mieleen. Minulla on jo laajakaista Elisalta vuokraan kuuluvana, enkä tarvinnut puhelintakaan.

Minusta erittäin hyvää palvelua, selvä, mutta kysy sitten jos... Kyllähän minä varmasti kysyisin jos tulisi joku asia mieleen. Kävimme eilen ystäväni kanssa Helsingissä jossakin Elisan myymälässä. Siellä ei tyrkytetty myöskään mitään, eikä Telian myymälässä myöskään tyrkytetty.

DNA:ssa palvelu oli päivän paras.

Kerrottiin vastaus kysymykseemme vaikka liike oli sulkemassa viimeisen oven.

Elisan myymälässä pettymyksen tuotti se, että ei ollut VDLS2-modeemeja muuta kuin ZyXEL, jota ei haluttu ostaa 10M-taloyhtiölaajakaistaan ystävälleni. Reitittimen etsinnät jatkuvat.

Kyllä se palvelu riippuu sekä myyjästä että ihmisestä. Myyjälle voi aina sanoa kiitos ei.

Nyt soi Nick Novity - Time Flies (Radio Edit).

Osallistu keskusteluun