Vastattu

Asus 4G-AC55U LTE pätkii

  • 6 kesäkuu 2018
  • 3 kommenttia
  • 879 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Hankin Asus 4G-AC55U LTE reitittimen ja minulla on elisa 4g sim kortti.

Aikaisempi halpis reititin toimi moteetta. Nyt tuo Asus 4G-AC55U LTE on vähän väliä pois pelistä ja joudun katkaisemaan virrat siitä

Mitä assetuksia tulee olla päällä? (en ymmärrä mitään verkko/it sanastosta joten helpot ohjeet)

Kuka huoltaa tuota asusta Helsingin alueella

Kiitos
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Exe_ 8 kesäkuu 2018, 13:36

Moro psu63 ja tervetuloa Palstalle! Onpa kyllä ikävän kuuloinen ongelma, tästä on Palstalla ollut keskustelua aiemminkin. Esimerkiksi tästä keskustelusta löytyy yksi toimivaksi todettu korjauskeino: http://elisa.to/2pBXMst . Eli reitittimeen lähetetty uusi firmis (firmware) versio, jolla yhteys on pysynyt paremmin ylhäällä 🙂
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Moro psu63 ja tervetuloa Palstalle! Onpa kyllä ikävän kuuloinen ongelma, tästä on Palstalla ollut keskustelua aiemminkin. Esimerkiksi tästä keskustelusta löytyy yksi toimivaksi todettu korjauskeino: http://elisa.to/2pBXMst . Eli reitittimeen lähetetty uusi firmis (firmware) versio, jolla yhteys on pysynyt paremmin ylhäällä 🙂
Omassa 4G-AC55U :ssa viimeisillä virallisilla Firmiksillä putosi netti jopa 3-4 kertaa viikossa koko viime kevään. Otin CellMapperista selville ID -osoitteet ja näin laitteesta mihin ID -osoitteeseen laite kytkeytyy päiväaikaan. Rupesin seuraamaan kesäkuun alussa mihin ID -osoitteeseen laite kytkeytyy eri vuorokauden aikoina. Huomasin, että Asus kytkeyty yöllä klo 01:00 - 07:00 välisenä aikana eri ID -osoitteeseen, joka oli heikompi. Tämä pudotti netin aina välillä pois päältä ja joutu käyttämään virtakytkin pois päältä ja uudelleen päälle.
Otin Elisaan yksityispalstalla yhteyden ja sain lopulta tietää, että kyseinen ID -osoite johon laitteeni kytkeyy päiväaikana sammutettiin edellä mainituksi ajaksi ja laite haki uuden ID -osoitteen, joka ei ollut riittävän hyvä ja aiheutti netin päältä putoamisen aina välillä.
Lopputulos oli, että kyseinen ID -osoitetta ei enään sammutettu yön aika vaan se pidettiin päällä koko ajan.
Minun ongelmat loppuivat siihen ja laite hyvin sen jälkeen. Eli ei aina voi syyttää firmiksiä vaan ongelman lähde voi olla operaattorin toiminta.
Käyttäjätaso 1
Joissain paikoin kyse saattaa olla juurikin tuosta yönajan tukiaseman energiansäästöstä, mutta tällöin ongelmat ovat täsmällisen säännöllisiä ja ongelma toistuu joka ilta/yö samaan kellonaikaan. Tällaiseen tilanteeseen päästään puuttumaan hyvinkin nopeasti. 🙂

Osallistu keskusteluun