Vastattu

B593s-22 päivitys nykyaikaan

  • 6 kesäkuu 2016
  • 99 kommenttia
  • 13654 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
  • Avustaja
  • 36 kommenttia
Hei,

mikä on tämän päivän tilanne tuon routerin päivityksen suhteen? Muut operaattorit ovat jo saaneet ulos päivityksen jossa mahdollisuus lukita käytettävä 4G-taajuus, koska Elisa julkaisee oman päivityksensä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 14 kesäkuu 2017, 08:23

Hei lartti (ja muutkin joita mahdollisesti koskettaa)! Asiaa selvitellään nyt että miksi päivitys ei kaikkiin laitteisiin ole tullut normaalisti OTA:na perille ja selvitystä varten tarvitaan laitteen IMEI-koodi. Tämän voitte laittaa yksärillä meille niin välitetään eteenpäin tutkittavaksi. Tapauksia on nyt siis tullut pari vastaan, eli mistään suuren suuresta ongelmasta ei pitäisi kyse olla.
Katso alkuperäinen viesti

99 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ei varmaan tuu koskaan kun on jo vanha laite, Elisan tuntien.
Käyttäjätaso 7
Siltä vaikuttaa ettei tule päivitystä enää kuten Masajussikin edellä epäilee.

https://palsta.elisa.fi/mobiililaajakaistat-8/b593s-22-ohjelmisto-paivitys-ei-operaattori-lukittu-432328/index2.html#post506461
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
SER-jätettähän tuo on. Itse onneksi sain satkulla myytyä omani eteenpäin. Muutenkin nää Huihain purkit ikävästi harvinaisen tyhmiä laitteita...
Käyttäjätaso 2
Ei kai Elisan tilanne näin huono vanhojen asiakkaiden suhteen ole, eihän? Julkaistaan vain turha päivitys joka ei tuo mitään uutta paitsi lukitsee routerin ikiajoiksi Elisan firmikseen ja unohdetaan sitten? Miksi samalla ei tuotu näitä oikeasti hyödyllisiä ominaisuuksia mitä muilla jo on? Sapettaa tuo kun modeemista on kuitenkin maksettu suolainen hinta ja sitten siihen ei kuitenkaan ole täyttä hallintamahdollisuutta. Rahat tuosta pitäisi saada pois.
Käyttäjätaso 2
Hei,

mikä on tämän päivän tilanne tuon routerin päivityksen suhteen? Muut operaattorit ovat jo saaneet ulos päivityksen jossa mahdollisuus lukita käytettävä 4G-taajuus, koska Elisa julkaisee oman päivityksensä?


Voisikohan joku Elisan väestä selvitellä tätä asiaa, tuolla B315-ketjussa oli päivitysasioita selviteltykin ansioikkaasti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tästä ollaan yritetty valmistajan kanssa keskustella, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
Näillä tiedoilla mitä nyt on sanoisin siis, ettei taajuuslukitusta ole tälle laitteelle tulossa.
Käyttäjätaso 2
Tästä ollaan yritetty valmistajan kanssa keskustella, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
Näillä tiedoilla mitä nyt on sanoisin siis, ettei taajuuslukitusta ole tälle laitteelle tulossa.


Saisiko tähän vielä selvennystä. Huawei haluaa siis jokusen euron siitä tunnin työstä että se paketoi uusimman firmisversion Elisan väreihin ja Elisa ei ole sitä valmis maksamaan jotta saisi asiakkaansa tyytyväiseksi? Vai mikä tässä on taustalla?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sen tarkemmin en tilannetta voi avata, kun ei ole meilläkään tarkat speksit tiedossa keskustelun sisällöstä Elisan ja Huawein välillä. Tiedossa on, että keskustelu käynnissä mutta vastahakoiselta tuntuu. Näin ollen ei lähdetä lupailemaan, että tähän jotain muutosta saataisiin.
Käyttäjätaso 7
Tästä ollaan yritetty valmistajan kanssa keskustella, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
Näillä tiedoilla mitä nyt on sanoisin siis, ettei taajuuslukitusta ole tälle laitteelle tulossa.


Saisiko tähän vielä selvennystä. Huawei haluaa siis jokusen euron siitä tunnin työstä että se paketoi uusimman firmisversion Elisan väreihin ja Elisa ei ole sitä valmis maksamaan jotta saisi asiakkaansa tyytyväiseksi? Vai mikä tässä on taustalla?


Sen tarkemmin en tilannetta voi avata, kun ei ole meilläkään tarkat speksit tiedossa keskustelun sisällöstä Elisan ja Huawein välillä. Tiedossa on, että keskustelu käynnissä mutta vastahakoiselta tuntuu. Näin ollen ei lähdetä lupailemaan, että tähän jotain muutosta saataisiin.

Niinpä. En tiedä minäkään mikä tässä jumittaa , mutta sen tiedän , että sama laite kilpailijoilla saa edelleen päivityksiä ja tämä paljon puhuttu taajuuslukituskin on toteutettu jo melkein vuosi sitten. Viimeisimmän päivityksen omaan DNA:lta hankittuun purtilooni latasin eilen. Että silleen :D

PS. Kehotan niitä , jotka sitä taajuuslukitusta kaipaavat (ja niitä kyllä riittää) hankkimaan modeeminsa muualta kuin Elisalta. Ja kerran se vain kirpaisee ,mutta sitten on asia hoidettu.
Käyttäjätaso 2
Ei perjantai tätä toimintaa.
Pakko olla huono tilanne firmalla kun ei tuollaista saa hoidettua ja muilla se onnistuu..
Sokrates on oikeassa kyllä... Suorastaan kehoittaavat asiakkaitaan "loikkaamaan" toiselle puolelle aitaa.
Itsekkin jo pitkän aikaa elisalla olleena (koska muuten homma toiminut) harkitasen 4G:n toiminnan kannalta jo pelkästään toisen kokeilemista.
Käyttäjätaso 2
Miksi tämä on merkitty ratkaistuksi kun eihän ongelma ole kadonnut mihinkään?

Montakohan euroa tuo päivitys maksaisi? Mitä jos kerätään kolehti?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Miksi tämä on merkitty ratkaistuksi kun eihän ongelma ole kadonnut mihinkään?

Montakohan euroa tuo päivitys maksaisi? Mitä jos kerätään kolehti?


Ratkaistu siten että Elisalta päivitystä ei tule eikä Huaweilta sitä tilata. Joten tuon kanssa on vain elettävä, valitettavasti.:@
Se täytyy itse ratkaista siten että tilaa joltain muulta operaattorilta uudemman mallin johon saa päivityksiä myöhemminkin.:)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Koko taajuuslukitushomma on ihan vitsi Elisan kanssa. Siitä on turha täällä enää jauhaa, koska asiasta päättävät eivät joko a) tajua asiasta mitään tai b) kuvittelevat tekevänsä asiakkaiden puolesta fiksumpia päätöksiä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Minusta tuntuu siltä, että Elisalla on laskettu näin:

Ei kannata panostaa ominaisuuteen x, koska laitteita kuitenkin myydään, eikä Perus Pertti ominaisuutta kuitenkaan hyödynnä. Tai osaa hyödyntää.

Surullista mutta totta, kannattaa ostaa laitteet joltain muulta toimijalta.

Johan se noissa Huaweissä muutenkin nähdään, että ovat "ystävällisiä" laitteita... ominaisuudet karsittu minimiin, ettei sama Perus Pertti saa laitettaan sekaisin. Asiakkaiden aliarviomista. Tähän kyllä syyllistyy kaikki toimijat.
Käyttäjätaso 2
Itse tässä juuri tilasin toisen operaattorin liittymän ja uuden laitteen jotta pääsee testaamaan.
Jos elisa hylkää niin minäkin hylkään sen.
Suositten muillekkin samaa temppua.
Kerran se vain kirpaisee.
Ketuttaa tommonen temppuilu.
Käyttäjätaso 2
Tästä ollaan yritetty valmistajan kanssa keskustella, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
Näillä tiedoilla mitä nyt on sanoisin siis, ettei taajuuslukitusta ole tälle laitteelle tulossa.


Tästä asiasta on jo niin paljon keskustelua käynnissä että toivottavasti Elisa nyt jo tajuaa että tällaisella toiminnalla ei saa aikaan kuin pahaa verta ja tyytymättömiä asiakkaita. Onko tämä nyt sen muutaman säästetyn euron arvoista? Ei se ainakaan teidän laitemyyntiänne paranna, en usko että kukaan nyt petetyksi joutunut asiakas ostaa teiltä enää yhtään laitetta ikinä.
Käyttäjätaso 2
Tästä ollaan yritetty valmistajan kanssa keskustella, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
Näillä tiedoilla mitä nyt on sanoisin siis, ettei taajuuslukitusta ole tälle laitteelle tulossa.


Kuukausi keskusteltu, onko tulosta tullut?
Käyttäjätaso 7
Tästä ollaan yritetty valmistajan kanssa keskustella, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
Näillä tiedoilla mitä nyt on sanoisin siis, ettei taajuuslukitusta ole tälle laitteelle tulossa.


Kuukausi keskusteltu, onko tulosta tullut?


No ei ole eikä tule. Olisikohan jo aika uskoa ettei Elisa asialle mitään tee ja käydä esim. DNA-kaupassa hakemassa sellainen boksi , missä taajuuslukitukset on.

Kerran se vain kirpaisee. 🆒
Käyttäjätaso 2
Tästä ollaan yritetty valmistajan kanssa keskustella, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
Näillä tiedoilla mitä nyt on sanoisin siis, ettei taajuuslukitusta ole tälle laitteelle tulossa.


Kuukausi keskusteltu, onko tulosta tullut?


No ei ole eikä tule. Olisikohan jo aika uskoa ettei Elisa asialle mitään tee ja käydä esim. DNA-kaupassa hakemassa sellainen boksi , missä taajuuslukitukset on.

Kerran se vain kirpaisee. 🆒


Huomiotahan tässä haetaan, tällä kertaa negatiivista sellaista. Ihmisten on hyvä tietää kuinka Elisa kohtelee asiakkaitaan. Omalla toiminnallani olen saanut jo ainakin kaksi laitekauppaa ohjattua Elisalta kilpailijalle.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tästä ollaan yritetty valmistajan kanssa keskustella, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää siltä ettei hyvältä näytä.
Näillä tiedoilla mitä nyt on sanoisin siis, ettei taajuuslukitusta ole tälle laitteelle tulossa.


Kuukausi keskusteltu, onko tulosta tullut?


No ei ole eikä tule. Olisikohan jo aika uskoa ettei Elisa asialle mitään tee ja käydä esim. DNA-kaupassa hakemassa sellainen boksi , missä taajuuslukitukset on.

Kerran se vain kirpaisee. 🆒


Huomiotahan tässä haetaan, tällä kertaa negatiivista sellaista. Ihmisten on hyvä tietää kuinka Elisa kohtelee asiakkaitaan. Omalla toiminnallani olen saanut jo ainakin kaksi laitekauppaa ohjattua Elisalta kilpailijalle.
Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja ihmiset ostavat laitteita. Pörssiyhtiölle ei parin asiakkaan ongelmat vaikuta, lampaat kuitenkin jatkavat tuotteen x ja y ostamista. Eihän sitä tarvitse kuin taloustietoja: http://yritys.taloussanomat.fi/y/elisa-oyj/helsinki/0116510-6/ katsoa, vaan on tulos kasvussa.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Keskustelut päivityksestä edelleen käynnissä, mitään tarkkoja ajankohtia meille ei tästä ole annettu/luvattu.
Käyttäjätaso 2
Mikäs on tämän hetkinen tilanne "keskusteluissa"
Käyttäjätaso 2
Mikäs on tämän hetkinen tilanne "keskusteluissa"

Tähän ei näköjään haluta enää edes vastata. Meitä kuitenkin kovasti kiinnostaisi tilanne.
Käyttäjätaso 7
Mikäs on tämän hetkinen tilanne "keskusteluissa"

Tähän ei näköjään haluta enää edes vastata. Meitä kuitenkin kovasti kiinnostaisi tilanne.


No eiköhän tilanne ole tähän aikaan vuodesta se, että elisalaiset olivat lomalla heinäkuun ja huihain edustajat ovat lomalla elokuun. Keskusteluja ehkä jatketaan syyskuussa, ellei perunannostoloma paina jo päälle.
Käyttäjätaso 7


No eiköhän tilanne ole tähän aikaan vuodesta se, että elisalaiset olivat lomalla heinäkuun ja huihain edustajat ovat lomalla elokuun. Keskusteluja ehkä jatketaan syyskuussa, ellei perunannostoloma paina jo päälle.


Niinpä. Ei muuta kuin lähimpään DNA-tai Sonera-butiikkiin ja sieltä motu kainaloon. Problem solved. 🙂

Osallistu keskusteluun