Vastattu

Datasiirron vaihto kysymättä uuteen liittymään myymälässä.

  • 26 lokakuu 2012
  • 7 kommenttia
  • 1247 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 16 kommenttia
Minulla on käytössä kolme liittymää: Yhdessä näistä on Mobiililaajakaista Nopsa (13,90) Kahdessa muussa on Mobiililaajakaista Mini (4,90 x 2, eli 9,80) Otin käyttöön vielä yhden liittymän (myymälässä) ja silloin toinen noista Mini-liittymistä vaihdettiin siihen uuteen liittymään. Tai siis huomasin sen vasta laskussa. No seurauksena oi se, että tuohon toiseen (siis puhelimeen, jossa ennen oli ollut Mini-liittymä) tuli kuukauden aikana noin 51 euron käyttö. Paljonko mahtaa olla tulla tässä kuussa. Kenenköhän tässä tapauksessa mahtaa olla vika, sillä kyllähän asiakaspalvelun pitää kysyä mitä palveluita tähän uuteen liitetään! Nyt ei kysytty mitään. Aika mukavaa, kun taitaa tulla 100 euron virhe asiakaspalvelun kämmin takia! Eihän tätä taida asiakas mitenkään pystyä todistamaan. No nyt laitoin kännykän visusti kiinni, eipä tule ainakaan laskua lisää.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 26 lokakuu 2012, 19:17

Moi Gumano!

Pahoittelut epäselvyydestä. Kannattaa odottaa asiakaspalvelun virallista vastausta.

Lähtökohtaisesti Saunalahti hyvittää virheet, jotka on asiakkaalle koitunut vaikkapa siitä, kun myyjä ei ole tehnyt sitä mitä sanotaan. Kyseinen asia on kuitenkin niin laaja, että sen selvittäminen ei ole Palstalla kannattavaa, koska vaatii tarkempaa tietoa, jota ei voi julkisesti käsitellä.

Suosittelen soittamaan asiakaspalveluun tai lähettämään ilmaisen viestin Oma Saunalahdesta.

Mutta itse alan valmistautua huomisen Eestin matkaa varten, jos jos tulee lisäkysyttävää, aktiivipalstalainen Hyvis varmasti auttaa!

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moikka Guimano!

Saunalahden liittymissä ei ole oletuksena datapakettia poislukien Reilu ja TikkaPaketti.

Mikäli puhelin on huomaamattasi surffaillut netissä, ei operaattori ole velvollinen sitä korjaamaan. Asiakkaan vastuulla on kertoa, että ei tarvitse nettiä liittymään, jolloin myyjä/itse sen estää Saunalahden hallinnasta.  Nykyisissä liittymissä ilman datapakettia tiedonsiirto on korkeintaan parisen euroa päivässä.

Jos haluat estää datasiirron ko. liittymästä, voit tilata datapaketin tai halutessasi estää tiedonsiirto kokonaan, mene tällöin Oma Saunalahteen. Sieltä voit estää netin käytön kohdassa GSM-Liittymät ja Mobiililaajakaista -> Liittymät -> Numero -> Muokkaa asetuksia - Estä kaikki tiedonsiirto koti- ja ulkomailla. Tallenna lopuksi.

Mukavaa päivän jatkoa!
Aika vinkeä selitys, joka ei vastaa siihen mikä tässä on ongema.

Minulla oli siis kolme liittymää, joissa kaikissa oli mobiililaajakaista. Ok, tämän minä vielä ymmärrän.

Mutta sitten tämä ongema. Miksi Rauman Saunalahden asiakaspalvelu laittoi / kytki tai mitä nimeä sillä nyt sitten käytetäänkin uuteen liittymään tuo toisessa numerossa olleen datapaketin? Eikös tätä pystytä laskusta katsomaan, mihin asti tuossa liittymässä oli mobiililaajakaista. Ei nyt luulisi tekniikan sitä pystymättä katsomaan, en ainakaan usko niin.

Eli kokonaisuutena asia meni näin (numerot lyhennetty):

4503, tässä halvin mobiililaajakaista, joka siirtyy/loppuu 1323 liittymään, kun se avataan.

1323, tätä avattaessa siihen tuleekin tuosta 4503 siirtynyt mobiililaajakaista. Miten tämä voi tapahtua pelkää liittymää avattaessa. Ok, eihän siitä tietenkään operaattori vastaa, mutta aika metkaa tämä on silti.

Minä en tuossa 1323 liittymässä edes tarvitse mobiililaajakaista, kun se ei ole edes ollut paikallaan missään puhelissa.

Kävin nyt vaihtamassa ne, eli tein peruutuksen 1323 pois (nyt koko näytä poikki) ja UUDELLEEN 4503 numeroon, josta sitä en ole edes irtisanomut.

Löytyykö muuten jostain sopimus, josta löytyy tuo 4503 mobiililaajakaistan irtisanominen?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moi Gumano!

Pahoittelut epäselvyydestä. Kannattaa odottaa asiakaspalvelun virallista vastausta.

Lähtökohtaisesti Saunalahti hyvittää virheet, jotka on asiakkaalle koitunut vaikkapa siitä, kun myyjä ei ole tehnyt sitä mitä sanotaan. Kyseinen asia on kuitenkin niin laaja, että sen selvittäminen ei ole Palstalla kannattavaa, koska vaatii tarkempaa tietoa, jota ei voi julkisesti käsitellä.

Suosittelen soittamaan asiakaspalveluun tai lähettämään ilmaisen viestin Oma Saunalahdesta.

Mutta itse alan valmistautua huomisen Eestin matkaa varten, jos jos tulee lisäkysyttävää, aktiivipalstalainen Hyvis varmasti auttaa!
Joo pitää odottaa, odotetaan asiakaspavelun viestiä. Joko soitan sinne tai sitten käyn myymälässä. Jos tuo sotku lähti alulle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hyvä, uskon, että asia tulee ratkeamaan! 🙂
Käyttäjätaso 5
Niin, varmaan SL:n käytännöt tietävät parhaiten asiakaspalvelussa. Onko siis mahdollista, ettei datapakettia huomioitu lainkaan tai siitä ei tiedetty sopimusta tehtäessä.  Kuten tuossa on aiemmin mainittu, niin noihin perusliittymiin ei kuulu automaattisesti datapakettia.
Käyttäjätaso 4
Gumanon kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun joko puhelimitse, OmaSaunalahden kautta tai asioida suoraan liikkeessä. Mahdolliset väärät veloitukset saadaan kyllä korjattua laskultasi. 🙂

Osallistu keskusteluun