Vastattu

"Ei palvelua, verkkoon ei saatu yhteyttä" Huawei E5573 4G

  • 7 maaliskuu 2017
  • 8 kommenttia
  • 1318 katselukerrat

käytössä siis Huawei E5573 4G -mobiilireititin ja uudelleen käynnistyksen jälkeen herjaa "Ei palvelua, verkkoon ei saatu yhteyttä". Uudelleen käynnistystä yritetty useampaan otteeseen mutta ei auta. Liittenä kuva
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 8 maaliskuu 2017, 12:10

Koita resetin päälle virran katkaisua. Jos ei enää päästä hallintasivuille vaikka USB-piuhalla koneessa kiinni, niin lienee rikkinäinen laite.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Palaako reitittimen merkkivalot normaalisti, vai onko niissä jotakin eroa tavalliseen? Toimiiko samassa paikassa tällä hetkellä jokin muu meidän liittymä? Jos toimii, niin verkon ongelmat rajautuu siinä pois. Sim-korttia voisi testata toisessa laitteessa, vaikka puhelimessa, että muodostuuko yhteys silloin normaalisti. :)

Täältä löytyy ohjeita tuon reitittimen käyttöön ja ongelmatilanteisiin: http://elisa.to/2lCVnQ5
Laitteen merkkivalot eivät pala normaalisti, Pitäisi olla 2 vihreää mutta signaali valo palaa punaisena. Sim korttia testattu toisessa saman tapaisessa reitittimessä ja toimii normaalisti. Mutta pitäisi saada myös tuo toinen toiminaan. Mikä avuksi ?
Käyttäjätaso 7
Onko se toisen reitittimen testi tehty samassa käyttöpaikassa? Tai toimiiko mobiilinetti muilla laitteilla (esim. kännykällä) siinä paikassa normaalisti? Vielä voisi testata tämän ongelmalaitteen toiminnan toisella liittymällä / sim-kortilla, jos mahdollista. Mutta tehdasasetusten palautus on varmaankin seuraava toimenpide. Jos se ei auta, niin sitten takuun voimassaolosta riippuen joko huoltoon tai vesilintua heittämään (mielellään ennen rauhoituskauden alkua).
Kyllä samassa paikassa testattu ja hyvin toimii. Ja laitetta testattu myös eri sim kortilla mutta mikään ei muutu
Palautin laitteen oletusarvoihin ja nyt ei tee muuta kuin välkyttää molempia valoja vihreänä eikä mobiilisivu aukea enää ollenkaan
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Koita resetin päälle virran katkaisua. Jos ei enää päästä hallintasivuille vaikka USB-piuhalla koneessa kiinni, niin lienee rikkinäinen laite.
Jeps. Vein takuuseen
Parahin maikele !

Olisi hyvä kuulla vielä näin jälkikäteen, saitko takuuna samanlaisen laitteen itsellesi omalla Saunis-Elisa SIMmilläsi oikein toimivana versiona ?

Kirjoitin pari päivää sitten "Mobiililaajakaista Prepaid Nettiasema 4G Huawei E5573s-320 hylkyyn" -jutun omasta Nettiasemastani Saunis-kortilla, johon ei liittynyt samanlaista ilmoitusta, vaan yhteyden epämääräinen katkeilu.
Sen sijaan eilen kytkiessäni aivan toisen samanlaisen laitteyksilön, kaverini läppärissä, lähikorttelissa, hänen Elisa- SIMmillä toimineen identtisen Nettiaseman, omaan pöytäkoneeseeni tai omaan uuteen läppäriini, tulikin näkyviin samanlainen ilmoitus.

En alkanut kaverini W10-läppäri+Samsung-luuriympäristössä toimivan hänen laitteensa asetuksia säätämään, vaan kv36:n neuvomana hain kioskilta rotupuhtaan 4G 1kk Sonera-SIMmin omaan pätkineeseen Nettiasemaan (Elisan firmis) loistavin tuloksin: Perusasetuksilla tämä aiemmin parjaamani vekotin kytki kaikki internet- ja kotiverkko-yhteyteni muutamassa minuutissa itsestään kohdalleen koneideni suojaustilojen vaihtamisista riippumatta, ja on pitänyt jo lähes 11h yhteen menoon katkaisematta päällä USB-yhteyden vanhaan W7pöytäPC:eeni ja WLAN-yhteyden W7uudisläppäriini. Tiedostosiirrot ja varmuuskopiointikin näiden koneiden välisinä on toiminut odottamattoman vikkelästi. Olen erittäin kiitollinen jo tähän toimivuuteen, enkä halua hurjastella enempiä, mutta saatanpa silti harkiten varovasti vielä viikonlopunpana kokeilla LAN- ja WLAN-mediavirtautusta telkkuunikin kiintolevyilleni kertyneitä leffoja ja fotoesityksiä kokeillen.

Luulemiseni mukaan ongelmia on enempi Elisa-firmwaressa Saunis-Elisa-SIM-korttiin nähden, eikä suinkaan Nettiasema 4G Huawei E5573s-320 laitteessa.

Vuorokausi sitten Ideapaja-sivuston yläkulman opastustekstin mukaisesti "Kerro, miten parantaisit Elisan tuotteita ja palveluita, sekä äänestä muiden ideoita. Viemme ideasi eteenpäin!" todellakin kerroin koko sydämeni kyllyydestä näkemyksiäni Saunalahti-logon näkyvyyttä ainoastaan myyntitilanteissa vaan ei ongelmatilanteessa, sekä laitekoodien ja tuotteiden huolellisemmassa laatimisessa ennen myyntiin asettamista aivan rakentavassa hengessä ilman aggressioita ja tapahtuneilla tosiasioilla perustellen. Kommentointini siirtyikin palstalta melko pian näkymättömään ulottuvuuteen, toivottavasti käsittelyyn, ennen kuin Viestintäviraston ja Kuluttajaviraston isompi totuus alkaa jälkiviisastella Elisa-kompromisseja enempi ikävimmillä tv- ja yle-uutisoinneilla.

Menestystä Sinulle halvan sekä myös yllättävän hyvän laitteen hallinnassa !

Osallistu keskusteluun