Maksa nyt elisa huoleton 4G 200Mbs liittymää. toteutunut nopeus ei milloinkaan ylitä 50Mbs kotonani. Laitoin mastoon suunta annenin ja sisälle paneliantennin. Soitin tekniseen tukeen kolmesti.
puheluiden kestoista johtuvia kustannuksia ja henkilönostimen vuokraa kahdesti. Antenneja ja tarvikkeita. Aikaa vaivaa ha tuskaa. Ainoa tulos akati kasvavat kulut.
Mitä siis tehdä? Pitääkö antaa periksi? vai onko edes mahdollista saada vdsl ping vastaamaan anvian adsl 7ms?
Pitääkö vaihtaa mobiililiittymä minimihintaiseen max 50Mbs liittymään?
Onkp pelkkää myyntipuhetta nopeat liittymät. Muuttuvat olosuhteet kun ovat erittäin harvoin suotuisat päästä edes 50Mbs.
Olen väsynyt kokeilemaan kaikkea mitä tekninen tuki pyytää.
Onkp olemassa toimivia ratkaisuja. Kaikki tuki maksaa, muttei johda mihinkään
apuva?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs
Tuo ping minkä saat tuolla liittymälläsi (20-30ms) kuulostaa ihan normaalille. Toki se on isompi kuin mitä aiemmalla ADSL yhteydelläsi, mutta eroa ei ole niin paljoa että tuota oikeastaan pahemmin pitäisi edes huomata. Tuolle ei siis välttämättä ole mitään tehtävissä, toisella modeemilla mahdollisesti voi pientä parannusta saada aikaan, mutta suuren suuria eroja ei yleensä ilmene.
Tuohon mobiililaajakaistayhteyteen liittyen, arvelusi maston läheisyydestä voi hyvinkin osua oikeaan. Voi siis olla että jäät antennin keilan sisäkatveeseen, etenkin mikäli kyseessä on korkeampi masto. Tuosta toki voidaan laittaa kuuluvuustoivetta eli katveilmoitusta verkon suunnittelupuolelle, jotta tilanne voidaan jatkossa koittaa huomioida paremmin muutos- ja parannustöiden yhtedessä 🙂 Tätä varten pyytäisinkin että lisäät vielä profiiliisi asiakasnumerosi ja kuittaat tänne kun olet sen tehnyt niin saadaan vietyä tilanteesta riittävät tiedot eteenpäin.
Katso alkuperäinen viesti
Tuohon mobiililaajakaistayhteyteen liittyen, arvelusi maston läheisyydestä voi hyvinkin osua oikeaan. Voi siis olla että jäät antennin keilan sisäkatveeseen, etenkin mikäli kyseessä on korkeampi masto. Tuosta toki voidaan laittaa kuuluvuustoivetta eli katveilmoitusta verkon suunnittelupuolelle, jotta tilanne voidaan jatkossa koittaa huomioida paremmin muutos- ja parannustöiden yhtedessä 🙂 Tätä varten pyytäisinkin että lisäät vielä profiiliisi asiakasnumerosi ja kuittaat tänne kun olet sen tehnyt niin saadaan vietyä tilanteesta riittävät tiedot eteenpäin.