Elisan mobiiliverkkojen ongelmat

  • 19 syyskuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 346 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
On ihmeellistä, että tälläkin hetkellä (19.09.2017 klo 11.46) Elisalla on toista kymmentä 3G- ja 4G- tukiasemaa nurin. Esim. Rautalammilla ollut katkos on kestänyt jo n. 22 tuntia. Mikä on asiakkaan oikeusturva ja onko operaattorilla korvausvelvollisuus, kuten sähkönjakeluyhtiöillä on yli 6 tunnin katkoksista?

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Rautalammilla on todettu vikaa 3G/4G -verkkojen toiminnassa ja sitä korjataan. Vika näkyy myös häiriökartalla: https://elisa.fi/kartat/#mobile/25633

Sähköyhtiöiden korvausvelvollisuus on pikkasen eri juttu kuin operaattorin korvausvelvollisuus laajakaistan (kiinteä & mobiili) osalta.

Yleensä korvausta voi vaatia, jos katkos kestää useita päiviä ja asiasta on tehty vikailmoitus operaattorille. Vian pitää myös olla operaattorin vastuulle kuuluvalla alueella.
Käyttäjätaso 7
On ihmeellistä, että tälläkin hetkellä (19.09.2017 klo 11.46) Elisalla on toista kymmentä 3G- ja 4G- tukiasemaa nurin. Esim. Rautalammilla ollut katkos on kestänyt jo n. 22 tuntia. Mikä on asiakkaan oikeusturva ja onko operaattorilla korvausvelvollisuus, kuten sähkönjakeluyhtiöillä on yli 6 tunnin katkoksista?

Ihan 6h katkoksesta ei vielä korvausvelvollisuutta operaattorille synny , mutta viikon katkos on jo sellainen. Korvausta asiakkaan pitää itse hakea.

https://www.viestintavirasto.fi/internetpuhelin/puhelin-jalaajakaistaliittymantoimivuus.html
Viestintäviraston ohjeiden mukaan operaattorin tulisi tiedottaa häiriöistä. Em. katkoksesta ei yli vuorokauteen ole annettu mitään tietoa! Vain häiriökartassa oleva kuva.
Käyttäjätaso 7
Viestintäviraston ohjeiden mukaan operaattorin tulisi tiedottaa häiriöistä. Em. katkoksesta ei yli vuorokauteen ole annettu mitään tietoa! Vain häiriökartassa oleva kuva.

Jos mobiiliverkko on poikki , niin ei ainakaan sen kautta viestit kulje.

Osallistu keskusteluun