Vastattu

Huawei 5G CPE Pro 2 -reititin NAT type 2

  • 29 November 2021
  • 10 kommenttia
  • 435 katselukerrat

Tervehdys!

VDSL liittymä lopetettu ja tilalle 5G mobiililaajakaista, Huawei 5G CPE Pro 2 -reititin siihen kaupassa kylkeen. Nyt sitten eteen tuli ongelma tuon NAT type 2:n kanssa.
Eli Julkinen IP on tilattu, APN vaihdettu internet4:ksi.
Miten tuossa Huawei 5G CPE Pro 2:ssa saa asetettua halutut reititykset NAT2sta varten, vai onko nyt niin että ko purkki ei edes tue NAT2:sta??
Onko tähän jotain selkeää ohjetta?

terveisin,

Aki

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lautturi 30 November 2021, 16:13

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Hmm… 

 

Tässä voi nyt hyvinkin olla kyse sellaisesta, että jostain syystä johtuen tuo Julkinen IP ei ole ihan verkkoon asti kirjautunut. Lisäisitkö profiiliisi asiakasnumeron sille osoitettuun kenttään niin päästään täältä käsin tarkastelemaan liittymääsi 👍 Vaikuttaa siltä, että olet tehnyt jo reititittimeen oikeat asetukset 😊

@Lautturi Moikka, nyt pitäisi olla tiedot kohdillaan, laitoin kaikki asiakasnumerot ja puhelinnumeron...

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

@Lautturi Moikka, nyt pitäisi olla tiedot kohdillaan, laitoin kaikki asiakasnumerot ja puhelinnumeron...

Nyt on kuperkeikkoja heitetty ja taikasanoja lausuttu! Kokeiles käynnistää reititin uudelleen, varmista, että internet4 APN on sisuksissa ja kokeiles miten käy NAT tyypin kanssa 👍

@Lautturi Moikka, kiitoksia avusta, velhoilut attoivat ja nyt NAT type 2 on käytössä..Enköhän pääse tästä eteenpäin jatko konffauksien kanssa. Tuossa itse purkissa ei taida olla port forwarding asetuksia lainkaan /että saisi määriteltyä mille laitteille NAT2 olisi käytössä).. toimiiko NAT type2 jos laittaa tuon 5G purkin siltaavaan moodiin ja tekee nuo turva asetukset sitten tuossa wanhassa VDSL purkissa jossa nuo asetukset löytyy??
Onko tietoa onko tuohon Huawei 5G CPE Pro 2:n tulossa FW päivitystä jotta ei tarttisi kikkailla ;) 

T; Aki

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Huippuhomma! :slight_smile:

Tuossa kyseisessä mallissa port forwarding -nimityksellä porttiohjausasetuksia ei tosiaan löydy, mutta käypä kurkkaamassa purkin asetuksista “virtual server” jospa sieltä löytyisi kaipaamasi asetukset ja toimivuus :blush:  NAT2 on kuitenkin se millä hommat luistaa normaalisti. Oliko sinulla aikeissa mitä tehdä noille asetuksille, että millaiseen käyttöön tuo port forwarding on kotosalla tarpeen?

Moikka,

 

Minulla on ollut jo pitkään vaikeuksia vaihtaa itselleni julkista IP-osoitetta Huawein reitittemelle. Kyseessä on siis Elisan mobiiliverkosta, johon olen laittanut julkisen IP-osoitteen päälle OmaElisasta.

 

Olen yrittänyt seurata Elisan sivuilta löytyviä ohjeita sekä täällä käytyjä keskusteluja, mutta en saa vaan mitenkään tätä toimimaan. Alkaa käydä vaan raskaaksi, kun lähes kaikki laitteet (mukaanlukien pelikonsolit) eivät toimi kunnolla, kun NAT-tyyppi on vääränlainen.

 

Kyseessä on tässä tapauksessa Huawein reititin Huawei 5G CPE Pro 2 (H122-373)


EDIT 11.8.2023 // Siirretty olemassa olevaan ketjuun. -Anspandeemus

Hei! 

Meillä 5G 600M liittymä ja millään ei vaihdu Nat strict-tyyppi. Perheen nettipelaaja on aivan tuskastunut tilanteesta. 

On julkinen IP, ja reitittimeen tehty muissa ketjuissa mainitut asetus muutokset. 

 

Reititin on Huawei 5G cpe Pro 2. 

 

Huoh! 

Terveisin

Tuskastunut äiti


EDIT 11.8.2023 // Siirretty olemassa olevaan ketjuun. -Anspandeemus

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

@Kri5  ja @Karhumies siirsin teidän aloitteet tämä ketjun alle, kun kyseessä on tuon saman laitteen asetusten kanssa painimista. Tervetuloa myös OmaYhteisöön.  😊


Elikkäs, oletteko nämä jo käyneet läpi: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

 

Sanoitte molemmat käyneenne läpi noita asetuksia ja keskusteluita, mutta varmistetaan nyt vielä. 👍

@Kri5  ja @Karhumies siirsin teidän aloitteet tämä ketjun alle, kun kyseessä on tuon saman laitteen asetusten kanssa painimista. Tervetuloa myös OmaYhteisöön.  😊


Elikkäs, oletteko nämä jo käyneet läpi: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

 

Sanoitte molemmat käyneenne läpi noita asetuksia ja keskusteluita, mutta varmistetaan nyt vielä. 👍

Saa tehdä kaikki mahdolliset toimenpiteet 🤗

Kiitos

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

@Kri5  ja @Karhumies siirsin teidän aloitteet tämä ketjun alle, kun kyseessä on tuon saman laitteen asetusten kanssa painimista. Tervetuloa myös OmaYhteisöön.  😊


Elikkäs, oletteko nämä jo käyneet läpi: 

  1. Varmista että olet tilannut julkisen IP-osoitteen lisäpalvelun oikealle liittymälle 
  2. Varmista että olet vaihtanut reitittimesi APN-osoitteeksi internet4
  3. Lisää Elisan asiakasnumerosi OmaYhteisö -profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin tai ole yhteydessä asiakaspalveluumme https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
  4. Jos lisäsit asiakasnumeron profiilisi tietoihin niin kuittaa tähän keskusteluun, saako liittymällesi tehdä toimenpiteen meidän moderaattorien toimesta, mikä tiputtaa liittymän verkosta kunnes käynnistät laitteen uudelleen

 

Sanoitte molemmat käyneenne läpi noita asetuksia ja keskusteluita, mutta varmistetaan nyt vielä. 👍

Saa tehdä kaikki mahdolliset toimenpiteet 🤗

Kiitos

Tehty toimenpide liittymälle ja nyt täytyy käynnistää reititin uudelleen, että se nousee takaisin verkkoon. 🙂

Osallistu keskusteluun