Vastattu

Huawei B 593 -ketju. Laitetaan kokemukset etc. tänne.



Näytä ensimmäinen kirjoitus

307 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Ei tuo 3G:lle laitto muuta mitään. Tekninen yrittää maanantaina selvitellä asiaa, mutta oudolta vaikuttaa. Pari kaveriani on myös käynyt ihmettelemässä asiaa. Tämä Huawei ei vain tykkää tietokoneistani :(

Youtube toimii. Ja nuo edellämainitut areena, katsomo, ruutu, elisaviihde tallenteet eivät siis lagaa, vaan pysähtyvät kokonaan jatkamatta matkaansa. 30-60 sekuntia ja seis.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Onhan laitteen resetointia kokeiltu jo?

Toisaalta eihän se resetointi välttämättä laitteistovikaa poista, mutta aina kannattaa yrittää.

Itse tilasin saman mallin Saunalahdelta; aluksi tulisi Elisan Dual Carrier -verkkoon. Jos se toimii, en tee mitään, jos ei toimi - kokeilen LTE-verkkoa. Tosin suunnitelmissa on jo muutenkin kokeilla Elisan vaivalla Vähäjärvelle rakennettua LTE-verkkoa 50M-nopeudella. 100M-vauhtia en ole valmis tai halukas kokeilemaan, sillä hinta on mielestäni liian korkea.

Yksi vaihtoehto kokeilla nopeinta LTE-verkkoa olisi ensin saada hinta alas 29,90 euroon. Lähes 40 euroa en köyhänä ihmisenä pelkkään laajakaistaan halua/voi/viitsi pistää. Ainakin eräs kilpaileva operaattori pystyy tarjoamaan LTE 100M -nopeutta 30 eurolla, mutta siinä ei YouTube toimi nopeasti, joten tarvitsen Elisan verkon liittymän.

Elisalla YouTube toimii hidastelematta milloin vain, Soneralla joku verkko-ongelma. On todettu, yksi kaveri valittelee, että Soneran kiinteällä 24M-laajakaistalla kestää parin sekunnin bufferointi erään videon 720p HD -tilassa jopa kaksi minuuttia. Tämä on käsittämätöntä, kun minä poika lataan saman HD-videon loppuun asti samaisella laadulla samassa ajassa Elisan 3G-verkossa siis samaan aikaan kun kaverin Sonera lataa vain pari sekuntia videosta samassa ajassa :)

Laitteesta en odota mitään erityistä, kunhan data hyrrää ja mokkula menee varmaan myyntiin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kuten edellä kerroin niin kyllä soneran 4g liittymällä pyörii youtube videot ihan ok paitsi nuo hitaimmat nopeudet. Mitä korkeampilaatuinen video niin sitä paremmin pyörii. Tuo hyvin tunnettu soneran youtube ongelma taitaa koskea lähinnä kiinteitä liittymiä. Jostain syystä ne ei pelitä kunnolla. Monilla on ongelmia saada youtube videoita pyörimään jopa 100M kuituliittymilläkin :smileyhuh:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Kuten olen maininnut niin on resetoitu monet kerrat. Nyt teen viimoisen itsepalveluna suoritettavan vianmäärityksen eli asennan windowsin uudelleen niin ei ole ainakaan omista laitteista kiinni. En jaksa uskoa että mitään auttaa, koska vain ja ainoastaan tällä reitittimellä vika ilmenee.

Juuri testaan vanhalla Telewell 510:llä eikä mitään ongelmia.
Itse sain B593 toimimaan kun laitoin verkkokortin asetuksista manuaalisesti IPn, oletusyhdyskäytävän ja DNS asetukset.

Kun niitä ei ollut, yhteys pätki 5min välein, mutta nyt pelaa.

Olen 4G DC verkossa, koska 4G LTEtä ei saa viellä tänne.

EDIT: Joten uskon että DNS ongelmia kyseisessä reitittimessä.

Ja vielä asetukseni verkkokortissa:

IP - 192.168.1.2 (ensimmäinen jaossa oleva)

Aliverkon peite: 255.255.255.0

Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1 (reitittimen IP)

Saunalahden DNS

Ensisijainen DNS - 193.229.0.40

Vaihtoehtoinen DNS - 193.229.0.42

Nuo laitoin niin lähti pelaamaan hyvin.
Käyttäjätaso 1
Jankkari kirjoitti:
Itse sain B593 toimimaan kun laitoin verkkokortin asetuksista manuaalisesti IPn, oletusyhdyskäytävän ja DNS asetukset.

Kun niitä ei ollut, yhteys pätki 5min välein, mutta nyt pelaa.

...

Nuo laitoin niin lähti pelaamaan hyvin.

Tuotakin joskus kokeilin mutta ei ainakaan mulla ollut mitenkään ratkaisevaa vaikutusta käyttöön.
Okei, minulla alkoi tänään pätkiä netti uudelleen.

No, soitin häiriöilmoitukseen, niin selvisi että B593:nen vanha ohjelmisto on epävakaa.

Päivitin ohjelmistoin, niin vielä ainekin pelaa.

Uuden ohjelmiston saa täältä: http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/213.52/huawei-b593-paivitysohje/

Edit: Kyllä se sen päivän pelasi, mutta taas tökkii... pitää varmaan soittaa että saisinko uuden tilalle
Tänään alkanut Huawein purkki / netti pätkimään oikein kunnolla. 3 päivä käytössä ja netti katkee 2h välein. Kun buuttaan sen niin alkaa taas toimimaan. Päteekö 14 päivän tyytyväisyystakuu myös tuohon Huawein reitittimeen minkä ostin maksaen kokosumman kerralla.. Ei taida olla minun juttuni tämä 4G jos netti katkeilee kokoajan. En ole todellakaan tyytyväinen tällähetkellä Saunalahteen /:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Koita purkaa kauppa, kertoen toimimattomuus, ota yhteys asiakaspalveluun ja/tai lähimpään Elisa Shopittiin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei,

Ongelma ratkaistu. Ongelma oli, että aina kun oli Spotify (P2P) päällä, niin mitä tahansa teitkään, oli se hidasta. Olin jo soittamassa Elisan vikapalveluun, koska vika olisi voinut olla siinä, että Elisa pistää P2P käyttäjät pohjamutaan tukiasemissa. Onneksi tutkailin asetuksia reitittimessä ja nyt toimii! Siispä kun ennen Spotify soi, Speedtest antoi hädintuskin megaa. Nyt tulee niin paljon kuin vain verkosta lähtee eli todellakin ongelma ratkesi.



Kirjautukaa hallintaan ja menkää kuvassakin näkyvään polkuun eli General Settings ja WLAN Settings. Sieltä poistakaa täppä kohdasta QoS (Quality of Service). Muistakaa tallentaa. Ongelma on nyt mennyttä! Eli tuo penteleen QoS kyykyttää siellä kaistaa tulemasta kun on P2P-sovellus käytössä ja lataamassa sisältöä. Ja tuo asetus vielä kiusallaan laitettu oletukseksi! Niin monta tuntia kirosin tuota reititinta ties miksi ja ratkaisu oli näin helppo!!!
Itsellä nyt 2 päivää ollut kyseinen purkki toiminnassa ja olen hyvin pettynyt. Netti alkanut katkeilemaan joka 20 minuutti.. Yhteys palkit ovat pudonneet kolmesta -> yhteen. Ja kaupassa minulle sanottiin, että juuri pelaaminen 4G on hyvää alhaisten pingien ansiosta. Natin takia ei verkkopelaamisesta tahdo tulla yhtään mitään. Ostin kyseisen reitittimen  maksaen kokosumman kerralla. Olisiko mahdollista, että palauttaisin tämän liikkeeseen ja saisin vielä rahani takaisin. Olen kyllä nyt todella pettynyt! Miten kannattaisi toimia nyt tämän asian kanssa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Yksinkertaisinta tee toimimattomuus selvitys ja jos alueellesi saa Saunis kiinteän lankayhteyden pyydät vaihdon siihen.
No siis itsellä jo toimiva ADSL. Mutta haluaisin nyt tästä reitittimestä rahat takaisin. Mahtaako rahojen takaisin saanti onnistua kun paketti on jo avattu?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisalla/Saunalahdella ei ainakaan ole sellaista käytäntöä, että käyttöön otetun laitteen saisi palauttaa vaikka se olisi kuinka etämyynnistä ostettu. Pelkkä paketin avaus ei haittaa, mutta virran kytkeminen on jo käyttämistä.

Tuossa aiemmin kysytään tilanteesta, jossa "laite ei toimi". Jos laite ei toimi, myyjällä on velvollisuus korjata se. Jos korjaaminen ei onnistu, myyjän on toimitettava vastaava (uusi tai käytetty mutta toimiva) laite tilalle. Jos toimivaa laitetta ei kerta kaikkiaan löydy, kauppa voidaan perua ja rahat palauttaa. Palautettava summa riippuu siitä, kuinka kauan laite on ollut käytössä. Jos vaikka älypuhelin on ollut käytössä 18 kuukautta, ei takaisin saa sitä puhelimen alkuperäistä hintaa. Kuluttajansuojalain mukaan huomioon otetaan laitteesta saatu hyöty.
Harmittavaista, että sitten sorruin ostamaan tämän reitittimen pelkästään myyjän kehujen pohjalta. "Kaikkien pelien verkossa pelaaminen onnistuu pienien pingien takia" tämä ei todellisuudessa ole totta, koska useassa pelissä porttien avaus on välttämätöntä. Eikai tässä auta muukuin myydä se jonkulle ketä oikeasti tuota tarvitsee.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
🙂 Mielestäni, kyllä ja eihän tuossa toteutunut ollenkaan se mitä myyjä sinulle lupasi. Tietysti kannattaa perustella ja kertoa, ettei se toiminut niin kuin sinulle annettiin ymmärtäää. Tuossahan toteutuu kaupan purku peruste. Minä tekisin vaikka kuluttajavalituksen, jos ei millään muuten onnistu..

Taas kerran operaattorin myyjä on antanut vähän huuhaa lupauksia... Olen muuten joskus "myyjiä" tästä käynyt ojentelemassakin. Lukuisat ovat muuten jutut kuluttaja-asiamiehilläkin näistä vuosien varrelta..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
On tuossa tietysti osa totta ja se on, että LTE-verkossa pingit ovat pienet, joten se ei estä pelaamista. Useille peleille se riittää. Siinä on kaksi eri vaatimusta. Jos myyjä ei sitten tiedä mainita porteista tms eikä ostaja kysy, on tilanne hankala. Myyjän pitäisi kyllä osata ottaa asiat huomioon, mutta jos ostaja kysyy vain tiettyä asia, niin..... en tiedä.

Myyjä ei voi tietysti taata sitäkään, että käyttöpaikassa pingit ovat tarpeeksi pienet. Kyseessä on yleinen LTE-verkon ominaisuus. Kokonaan toinen asia on, jos ostaja on kertonut paikan. Mutta myyntitilanteessa myyjän täytyy luottaa saamiinsa tietoihin eli kuuluvuuskarttaan.

Tahallista kiusaa tässä tuskin kukaan on tehnyt, mutta ainahan asia kannattaa selvittää vaikka ottamalla kirjallisesti yhteyttä Asiakaspalveluun OmaSaunalahden viestit-osion kautta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
🙂 "Hyvis" ensinnäkin ei voi olettaa, että tavis tallaaja asiakas tietää porteista, 4G ominaisuuksista, päätelaite asetuksista ym. Ammattimyyjä kysyy käytön ja mitä esim. pelaa tai vaikka mökkikamera yhteyttä käyttäisi, siellä vain on aikas usein innokkaita nuoria myyjiä, jotka eivät todellakaan ole edes mobiiliteknologian asioissa aina itsekään kärryillä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joo näin tätä tarkoitin eli jos myyjä ei tiedä (=osaa/huomaa) mainita porteista vaan kertoo vain pingeistä, joista ostaja vain kysyy niin.... luottaako myyjä sitten siihen, että ostaja tietää mitä haluaa tietää vai kyseleekö myyjä vielä enemmän. Olet ihan oikeassa, en osannut kirjoittaa tuota selkeästi.

Haasteellistahan se myyjän tehtävä erikoisliikkeessä on.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Soitin häiriöilmoituksiin.

Laite jatkaa jumitteluaan!!! Nyt tulee 5 Mbps - 10 Mbps vaikka täällä EI OLE ruuhkaa! Lisäksi iskän E392 netskatikku löysi LTE:n jota tämä purkki ei löydä!!! Lisäksi E392 oli toiminut kaikkiaan paremmin.

Kerron ongelmista mm. testattu E392, E3131, Ascend P1 ja kaikissa sama: saattaa olla esim. öisin että vaikka tikulla tulee 20 Mbps, mutta reitittimellä hädin tuskin 10 Mbps. Olen buuttaillut tuota REITITINTÄ jatkuvasti... ja jatkuvaa tappelua. Minulla ei ole AIKAA eikä MIELENKIINTOA TAPELLA netin kanssa. Haluan vain käyttää nettiä en tapella laitteiden kanssa!!

Häiriöilmoituksissa nainen sanoi että ei kuulosta normaalilta koska tosiaan täällä on ruuhkaton masto ja LTE 200 metriä 100% rajalta eli PITÄISI LTE toimia. No kuulemma E392 Huawein mokkulaan ei vaihto onnistu suoraan vaan ensin pitää tilata laitevaihto. Jos ei sekään laite toimi, niin sitten minä mahdollisesti saan luvan laitevaitoon eli E392 tikkuun.

Aspa ei aluksi ymmärtänyt että minulla on LTE:hen kykenevä liittymä, mutta lopulta päästiin yhteisymmärrykseen. Soitin äsken ja verkossa ei VARMASTI OLE RUUHKAA. Mutta B593 laitteella ei saa edes 5 Mbps ulos... No jään odottamaan korjaako asian laitevaihto. Voihan tämä olla maanantaikappale. Mutta kolmatta kertaa en tätä Huawein roskareititintä enää huoli eli sitten E392 kiitos.

Häiriöilmoituksissa oli mukava nainen :)

VAROITUS! ÄLKÄÄ OSTAKO HUAWEI B593! MITÄÄN TIETOA EN SIIRRÄ JA LAITE EI ANNA 2 MBPS ENEMPÄÄ, ONKO TÄMÄ TOTTAKAN?!?? SURKEA LAITE, MUISTAKAA TEITÄ ON VAROITETTU!!!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Joo, minähän olen koko ajan toitottanut että se e392 olisi ollut parempi vaihtoehto ja varmasti löytää sen LTE verkon samalta paikalta mistä B593 ei sitä löydä. Ei muuta kuin vaihtoon. Onhan tolla tikulla muutenkin kätevämpi testailla sitä LTE verkkoa lähimaastossa. Ainakin omassa tapauksessani kun en omista LTE puhelinta. Ajattelin tänään ottaa miniläppärin mukaan ja käydä tsekkailemassa löytyykö Kemistä mistään enempää kuin se maaginen 1-2 pykälää..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
"Kekra" onhan nätä 4G LTE päätelaitteita ja lisääntyy jatkuvasti valikoima, jos WiFi -yhteyksiä haluu ei pelkkä tikku riitä on esim. Sierraa ja Huawei malleja.

Vähän ketjun laitteesta muuhun.

Minulla Sierra mokkula ihan OK ja DNA toimittanut jo kaksi firmistä ja kuulemma on nyt korjaus firmis tulossa tuohon kotiasema telakkaankin. Eli olisi myös tukipalvelun hyvä olla saatavissa operaattorilta, voin kyllä antaa positiivista palautetta DNA tekniseeen tukeen tästä!

:smileyazn:
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Halpa reititin mulla onkin tuon e392:sen parina jolla voi jakaa langattomia yhteyksiä, ei ole ollut mitään ongelmia.. Noiden kalliiden reitittimien kanssa näyttää porukalla olevan jatkuvasti jotain ongelmaa..
Mielenkiintoista sinänsä miten tuo purkki ei toimi oletuksilla mitenkään. Asetuksista veivattu kaikki turha hiiteen wlanit sun muut ja nyt tuon reitittimen asian hoitaa D-Linkin Dir-655. En ees muista kui pitkään tuo on ollut yhtä soittoa päällä mutta ei ole hidastellut eikä pätkimistä ole ilmennyt.
Suurin vaikutus tuli kun otti wlanin pois päältä. Muutenkin tarvii tässä taloudessa tuota nopeampaa sisäverkkoa niin tuo on auttamatta hidas noilla satasen porteilla. http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/213.52/huawei-b593-paivitysohje/ tuo firmis sisällä tällä hetkellä.

Nopeudet nyt tuollasia -->> 

Mitä tuossa nyt seurannut että porukka vaihtamassa tätä tuohon E392 niin tuolla tikulla telewellin ea-510 kanssa pääsen samaan nopeuteen mitä tällä purkilla. B593 kanssa ei tarvii niin paljoa kikkaila sen usb piuhan suhteen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
🙂 Jummi, jammi mistähän jotkut jatkuvasti saa "linnunpönttö päätelaitteet" Meri-Porissa näin:



😉

Osallistu keskusteluun