Kysymys

Huawei B315 ei muodosta nettiyhteyttä.

  • 20 joulukuu 2015
  • 8 kommenttia
  • 3412 katselukerrat

Huawei B315 ei saa yhteyttä nettiin, vaikka 4G tukiasema on kilometrin päässä.

8 kommenttia

Käyttäjätaso 2
pk250448 kirjoitti:
Huawei B315 ei saa yhteyttä nettiin, vaikka 4G tukiasema on kilometrin päässä.

Enemmän infoa kiitos.

- onko laite käynnistetty uudelleen?

- onko se resetoitu tehdasasetuksille?

- onko asetuksissa valittuna oikea internet profiili?

- mode valon väri?

- oletko tarkistanut häiriökartan? https://elisa.fi/kartat/#mobile

- milloin simkortti ja liittymä on hankittu?

- oletko ottanut kortin pois laitteesta ja laittanut takaisin?

- oletko tarkistanut että kortissa ja laitteessa ei ole näkyviä vaurioita?

- tuleeko mieleen että laite olisi tippunut pöydältä tms.?

Mitä taajuutta lähin tukiasema muuten antaa? LTE 800 / LTE 1800? Molempia? Jos mahdollista, kannattaa ladata LTEWatch ja tehdä laitteelle taajuuslukitus: http://www.lte-anbieter.info/ltewatch/
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
onko huihai kenties operaattorivapaa tai toisen operaatorin jolloin apn asetus saattaa olla väärä.
Olen kokeillut kahdella eri SIM-kortilla yhteyden muodostamista, mutta Huawein yhteysvalo on koko ajan punaisella. Tehdasresetointi on tehty ainakin 2 kertaa. Internet profiili on auto-asennossa. Alueella ei ole häiriöitä (kaupunkialue). Voisiko Huawein SIM-kortin lukija olla tehdasrikki?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
mulla ei samassa purkissa edes ole profiilissa auto-asentoa,siinä on vain (oletus) asento operaattorille.verkkoasetuksissta löytyy automaattia.onhan sulla profiilissa oikea firma ja oikea apn osoite.? voisit luoda sinne oman profiilin ja oikean apn:nän.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Jos mode-valo (?) palaa punaisena, ei laite ole edes rekisteröitynyt verkkoon, eikä silloin vielä pitäisi olla apn-asetuksella mitään merkitystä. Ja automaattinen oletusprofiili on kyllä toiminut noissa Huawein laitteissa ok jo pitkään.

Saako jonkin virheilmoituksen ja millaisen, jos laittaa verkonvalinnan manuaalille (Etsitään verkkoa - Tila: Manual - Käytä), ja valitsee halutun verkon?

Jos laite pystyy lukemaan SIM-kortin tiedot, Järjestelmä - Laitteen tiedot -sivulla pitäisi näkyä esim. SIM-kortin IMSI. Jos ei näy, silloin laite ei jostakin syystä lue korttia. Ja yksi hyvinkin mahdollinen vika voi olla laitteessa, jos sattuu olemaan palautuslaite, ja joku on survonut SIM-kortin väkisin siihen vähän ahtaaseen rakoon hieman väärässä kulmassa.  
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Itselläni oli aluksi samanlaisia ongelmia. SIM-paikan kannen avattuani havaitsen kortin olevan sisällä "vinksin vonksin". Havaitsin purkin nastojen takana metallisen levyn ja älysin työntää kortin tuon alle. Silloin se jäi tiiviisti noita nastoja vasten ja yhteys aukesi heti.

Sinä et varmaan ole sortunut meikälaisen kaltaiseen toimintaan, joka minulta onnistui loistavasti :smileyembarrased:
Ota SIM-kortti reitittimestä ja laita se puhelimeesi. PIN on luultavasti 0000 (Elisan kortti). Mene puhelimen asetuksiin ja poista SIM-lukitus. Laita kortti takaisin reitittimeen. Mulla ainakin tämä toimi.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Moikka pk250448 ja tervetuloa Palstalle!

Oletko saanut ratkaisun ongelmaan vai vaivaako se edelleen?
Tästä keskustelusta löytyy tosi monta hyvää neuvoa asian korjaamiseksi ja suosittelen ehdottomasti testaamaan aluksi niitä.

Nyt kun liittymä ei toimi ollenkaan, niin olisi toki hyvä tarkistaa myös että mobiililaajakaistan sopimus on kunnossa. Voisitko lisätä profiiliin asiakasnumerosi, niin pääsemme tarkistamaan sopimuksen?

Osallistu keskusteluun