Vastattu

Huawei B593 Reititin

  • 4 huhtikuu 2013
  • 96 kommenttia
  • 8179 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

96 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Jos laitteen oma Wifi-kantavuus ei riitä, rinnalle voi toki hankkia toisen Wifi-tukiaseman. Jos tällaista ei halua hommata, voi ratkaisu olla yksinkertainen: hanki WLAN-toistimia. Niillä saat kantamaa kasvatettua huomattavasti haluamiisi paikkoihin: näin voit sanoa kodin katveisiin näkemiin!

Esimerkiksi tuollainen on halpa kokeilla.

Jos kuitenkin haluaisit reitittimen, niitäkin on saatavilla kyllä.

Mukavaa päivän jatkoa!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jaksuu kirjoitti:
Itsekkään en tiedä saisiko tuolle vielä jotain tehtyä, jos jostain apuja/tarpeeksi osaavia ihmisiä voisi löytyä asian ratkaisemiseksi ilman uuden laitteen ostoa/huoltoon viemistä, niin kääntyisin vielä muropaketin palstan puoleen.

http://murobbs.plaza.fi/ongelmat/ 

Tuolla taitaa suomen osaavimmat nörtit kokoontua ;)

Tege auttaa, opastaa 😉
Käyttäjätaso 1
Wlan toistinta voisin kyllä harkita. Onko kantama tosiaan jopa 100 m onko kokemuksia tuosta laitteesta tai jostain muusta toistimesta? Entä toinen reititin, tuplaako se liitettävien laitteiden määrän toimien edelleen kimpassa 593:n kanssa?
Käyttäjätaso 1
Onko näin että wlan toistin puolittaa langattoman verkon nopeuden? Onko mahdollista säilyttää wlan verkon nopeus langattomilla kytkennöillä?
Käyttäjätaso 3
Mulla oli D-link dir-505 langattomana toistimena. laajensi verkkoa kyllä, mutta ihan susi. ei päästänyt DHCP:tä huaweista läpi.

Eli puhelimet ei saanut IP:tä, jos niitä viety lähelle Huaweita.

Lopulta pistin asuksen reitittimen johdolla kiinni huweihin ja se tekee kantavan wlanin koko taloon.

Mulla on myös sellainen tikkuaskin kokoinen Sierran wlan-mokkula ja sen wlan on paljon tehokkaampi kuin B953:n
Mulla on siis B593s-22 reititin ja mulla on useesti vain yksi tolppa ja välillä kaksi joskus vähän aikaa kolme ja välillä lagaa (pingi korkea pelissä) vaihoin nytten kortin pin koodin jos auttais lagiin en tiedä näitä. Laitoin osoitteen siihe elisan (omistan saunalahen) kuuluvuus sivulle niin sain 3G nettii  UMTS 900 3 tähteä ja UMTS 2100 3 tähteä. Käytän siis internet4 sitä ip hommelii mikä ei oo pysyvästi natin takana, mutta onko tämä normaalia? Ja myös netti katkee sillointällöin ja on lisäantennit käytössä. 😮 Mikä avuksi? :/

Ja mikä on ipv4v6?

Ainii tää oli B593 ketju mut ei B593s-22, mut haittaakoha se?
Käyttäjätaso 3
Muropaketin foorumista löytyi hyvä neuvo. wlan asetukset -> lisäasetukset: Sijainti: Suomi -> Taiwan.

Taiwanissa on sallittu suurempi wlan lähetysteho. Siksi muutin nyt Taiwaniin riisiä keittelemään.
Täällä B593s-22, toiminut moitteetta ja "maksiminopeudella" sinne syyskuun alun valtakunnallisiin katkoihin asti. MUTTA eilen illalla ja tänään päivällä tuo on vain pätkäissyt yhteyden siten, että verkkoon ei pääse, mutta purkissa kaikki valot palaa ihan normaalisti, ja home.elisa näyttää 4G yhteyden olevan päällä ja yhdistetty. Buutti auttaa, mutta onhan tuo täyttä *****aa jos sattuu kesken verkkopelaamisen.

Heitin kanssa Taiwan-bonuksen päälle, vaikken aktiivisesti wlania käytäkkään. Jos ei purkki lähde skulaamaan, niin sopimuksen purkia ja ADSL-liittymää tilalle. Harmi vaan, että nyt on dual.sim liittymä, eli on vain yksi maksu luurin ja kodin netille. Nousee kustannukset aika paljon, jos/kun pitää ottaa ADSL liittymä kaveriksi..
Samat ongelmat kuin nimimerkillä Lagaaja, katkokset alkoivat viime viikon alussa eikä parannusta ole tapahtunut vaikka tietysti Elisan ja Saunalahden puolelta on juhlallisesti ilmoitettu ongelmien olevan ratkaistu. Lisäksi minulla latausnopeutta on selvästikin rajoitettu, koska mittaukset antavat aina saman nopeuden. Vielä heinäkuussa latausnopeus vaihteli välillä 30-50 Mbps, mutta jossain vaiheessa rajoitus on laitettu arvoon 21 Mbps. Luonnollisesti rehelliset asiakaspalvelijat ovat tällaisen rajoituksen olemassaolon kiistäneet.
Joopajoo.
Eilisestä asti taas temppuillu yhteys.
Ei hyvä...
Juu, tutulta kuulostaa. 

Aivan samalla tavalla on oireillut täällä Tampereella. Viime viikolla "jättipätkimiset" ja nyt pari päivää pienempiä katkoksia.

Tiedä sitten onko reitittimen ongelma vai Elisan/Sauniksen verkon. Ne joilla on sauniksen liittymä puhe-elimessä voinevat kertoa pätkiikö LTE myös siinä.
Käyttäjätaso 3
Samaa vikaa täällä Ulvilassa, Porin naapurissa.

Laite näyttää kaiken olevan kunnossa mutta yhteyttä ei vain ole.

hallinnasta pudotan 3G:lle niin yhteys palautuu ja sitten takaisin 4G:lle.
Onko merkitystä onko laite lukittuna 4G:hen vai automaatilla?
Vika jatkuu...

http://yhteiso.elisa.fi/t5/H%C3%A4iri%C3%B6tiedotteet-Beta/Korjattu-Satunnaisia-h%C3%A4iri%C3%B6it%C3%A4-Elisan-mobiilipuhe-ja/m-p/392745#M816
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Häiriöt alkoivat eilen illalla klo 20 aikoihin, ja on jo tänään aamulla 9.40 havaittu myös operaattorin puolella.

Ärsyttävä vika siksi, ettei verkko häviä, vaan päätelaite luulee yhteyden olevan koko ajan ok, vaikka verkko ei vastaakaan. Ja koska laite ei tunnista häiriötilannetta, se ei myöskään vaihda kenties toimivaan 3G-verkkoon, jos verkon valinta on automaatilla.
Käyttäjätaso 3
Ei merkitystä. Vaikka olisi automaatilla, niin ei mene itsestään 3G:lle vaan 4G pysyy päällä, yhteyshän laitteen mukaan kunnossa.

Tietokone sen sijaan näyttää "ei internet yhteyttä"
Onkohan tässä B593:ssa watchdog-toiminnallisuus?
Itse en ole kyllä löytänyt.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kaarlol kirjoitti:
Onkohan tässä B593:ssa watchdog-toiminnallisuus?
Itse en ole kyllä löytänyt.
Riippuu siitä , minkä operaattorin softa on purkissa. Elisan/Saunalahden softassa Watchdogia ei muistaakseni ole.
joko saunalahdelta kohta on tulossa firmware, jossa on taajuuslukitus (1800/800mhz)? Laitetta ostaessa kuvittelin "operaattorivapauden" pitävän sisällään myös sen, että muitakin kuin saunalahden omia firmwareja voi käyttää. Pettymys on melkoinen kun parempia firmwareja on saatavilla mutta saunalahti viivyttelee omiensa kanssa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuon taajuuslukituksen suhteen ei ole uutta kerrottavaa, siitä onkin oma ketjunsa jossa sen perään kyselty ja tilanne kerrottu. Keskustelu käynnissä Huawein kanssa edelleen, mutta Huawei ei ole vihreää valoa antanut tälle toistaiseksi. Tämän suhteen emme siis voi luvata mitään.
Käyttäjätaso 2
On hyvä että asiaa nostetaan yhä uudelleen esille jotta Elisalla on varmasti käsitys että ominaisuus on todella tärkeä ja että asiakkaat ovat todella tyytymättömiä ja pettyneitä Elisan toimintaan tämän asian suhteen,

Osallistu keskusteluun